iPod classic - meninger om lydkvaliteten

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iPod classic - meninger om lydkvaliteten

Innleggav steph » søn 23.09.2007 13:04

Er vel endel som har fått Classic nå, så da lurer jeg på hva dere mener om lydkvaliteten.

Selv har jeg sammenlignet den nye Classic'en (80Gb), med min gamle Ipod Video (60Gb), og min konklusjon ble retur av Classic'en.
Lyden er helt klart forskjellig (t.o.m. min datter på 5 hører det), og jeg synes den gamle Ipod lyden er både varmere og med mer dybde. Classic'en syntes jeg hadde for høy diskant samt lød "tynnere" slik at jeg ble stresset etter en tids lytting (litt likt lyden på Shuffle'en). Synd egentlig, for alt annet var helt topp, og i en klasse for seg selv.

Men, i og med at lyd er en subjektiv greie, så lurte jeg på hva dere andre mener.
medlem i 200 måneder
 

Innleggav ondeper » søn 23.09.2007 13:28

Har ennå ikkje kjøpt min Classic iPod ennå, håper på å gjøre det i morgen.

Men brukte du dei same høreklokkene/ørepluggene som utgangspunkt ?

Har lest reviews kor Classic iPod har blitt dissekrert og konklusjonen var ingen ny hardware.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav magnus » søn 23.09.2007 13:39

Sto om dette på tuaw.com her om dagen.
her
medlem i 244 måneder
 

Innleggav steph » søn 23.09.2007 13:44

Brukte samme lydkilder (Sony ex71, Grado SR80 og Tivoli Audio Songbook) og samme sanger (helt identiske fra samme iTunes bibliotek).

Det var en helt klar forskjell.

Og det er visstnok en hardware forskjell (klippet fra nettet):

"The new iPod Classic uses a Cirrus audio chipset in place of Wolfson chipset and that can be a reason for change is sound quality."

http://blog.wired.com/music/2007/09/ipo ... ics-s.html

Som sagt, det er ikke sikkert alle synes det samme (dvs. at Classic'en låter dårligere), men det er ihvertfall en forskjell.

PS. Jeg fant disse sidene etter at jeg bestemte meg for å returnere Classic'en.
medlem i 200 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere