Førstegangslading av iPod Shuffle

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Innleggav iElta » lør 22.09.2007 20:34

Det skal da i såfall være idiotisk av Apple å forhåndsinnstille den som mer eller mindre en ekstern harddisk?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav alexo89 » lør 22.09.2007 20:40

virker slik da, kommer den opp som en minne penn eller ekstern disk når du kobler den til?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav iElta » lør 22.09.2007 20:43

Kommer opp som en iPod.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav alexo89 » lør 22.09.2007 20:44

rare greier, men prøv å formater, kanskje det går. hvem vet

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav iElta » lør 22.09.2007 20:46

Som jeg skrev litt lengre opp så virker det ikke som om den har ladet når den har stått inni og blinket. Når det blinker så betyr det at det overføres filer, som jeg har forstått det. Og når jeg trykker på "Løs ut", da begynner den å lyse oransje - med andre ord: lade. Så den midlertidige løsningen må nesten være å la den lade seg nå, siden den ikke har gjort det tidligere?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Armas » lør 22.09.2007 20:52

bare en liten tanke:

Alle usbporter gir ikke like mye strøm, kan det hende at porten din er defekt eller gir for lite strøm til å lade?
medlem i 212 måneder
 

Innleggav iElta » lør 22.09.2007 20:54

Aner ikke, ettersom at jeg prater for noen andre, og det er deres datamaskin, men vedkommende sier at hun (hehe, ja, hva annet?) ikke tror det er et problem ;)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Armas » lør 22.09.2007 21:46

men uansett. det er jo ikke krise om den ikke er fulladet.
trekk den ut og bruk ivei, så finner dere ut om den er doa eller ikke.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav epqr » lør 22.09.2007 22:27

Jeg tror det bare er å dra den ut. så vidt jeg vet så skal det ikke være noen spesiel førstegangslading med li-on batterier ;)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav Mr Mac » lør 22.09.2007 23:44

Førstegangslading er ikke lenger så farlig. Det skal ikke være skummelt å ta den ut selv om det binker/lyser oransje.

Nyt iPoden din :iPod:

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Zzmukhan » lør 22.09.2007 23:50

Det er vel ikke så lurt å ta den ut hvis det skrives til den?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav njadve » lør 22.09.2007 23:51

Dersom du har koblet den til en hub eller i et tastatur er det ikke sikkert at den har fått noe lading i det hele tatt siden disse ofte ikke gir nok strøm til slikt...

Men denne førstegangsladingen har strengt tatt ikke så mye å si. De kommer som regel med strøm på batteriet, så for din del nå så er det bare å tappe den for strøm og toppe batteriet igjen...

Til deg som sier at batteriet blir ødelagt av å stå til lading i docken i tre dager; ikke snakk om ting du ikke har greie på. Det blir ikke brukt en eneste syklus. Dersom en syklus skal bli fullført må du tømme batteriet og lade det helt opp igjen, da har du fullført en syklus. Dersom det skulle være slik at batteriet hans er fulladet så ville det ikke skjedd noe som helst. Laderen ville bare koblet ut slik den gjør på alle mobiler og laptoper idag...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav alexo89 » søn 23.09.2007 0:17

Er uenig med deg der, jeg har ipod nano 1 gan. når den står i maskinen min lenge, så fyller den opp batteriet, og så tømmer litt og så fyller litt. altså den blir full og neste dag er den ikke ful etter 1 døgn på lading

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav iElta » søn 23.09.2007 11:29

Vi fikk faktisk løst problemet utover kvelden i går. Det var som jeg trodde: Den hadde stått i uten å lade, bare vært knyttet til disken som "ekstern harddisk". Så etter å ha matet den ut/løst den ut, så skjedde det underverker.



Takker og bukker for all hjelp!

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Forrige

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]