Velge hvor filene til iTunes skal ligge

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Velge hvor filene til iTunes skal ligge

Innleggav iDoc » fre 21.09.2007 4:58

Jeg har satt opp iTunes slik at programmet organiserer filene og gir nye navn, samt kopierer filene inn i iTunes-katalogen på Mac'en. Greit for musikken.

Men når jeg legger filmfiler inn i biblioteket så vil jeg ha filene liggende på en ekstern disk og bare se dem fra iTunes og synke dem inn på iPod'en.

Må jeg endre innstillingene for hver gang jeg skal legge til filmfiler, eller finnes det en smartere vei ??

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav scottoiler » fre 21.09.2007 14:10

Du kan ikke ha forskjellige plasseringer på filmer og musikk i samme bibliotek.

Vil da anbefale å ha et bibliotek for musikk, og ett for filmene... (men da kan du ikke ha automatisk oppdatering på)

Eller gjøre som meg; ha et bibliotek for maskina, og et annet bibliotek for den eksterne hardisken. Jeg bruker et program som heter Libra.

Du trenger ikke Libra for å bytte mellom forskjellige bibliotek i iTunes, det er bare å holde inn ALT under oppstarten (under hele oppstarten, ikke bare mens du klikker på ikonet), så får du en dialog hvor du kan enten velge mellom allerede eksisterende eller opprette ett nytt bibliotek.
Men da får du ikke mulighet til å gjøre nok inviduelle justeringer. Som f.eks å ha to bibliotek som jobber helt uavhengig av hverandre

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]