Synkronisering feiler

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Synkronisering feiler

Innleggav EspenA » tir 18.09.2007 23:08

Jeg skulle til å synkronisere iPoden med iTunes tidligere i dag, og oppdaget plutselig at iTunes ikke klarer å fullføre operasjonen. Noen ganger stopper den på 99/2021, andre ganger 170/2021 osv. Jeg får ingen feilmeldinger i iTunes og programmet henger ikke; den klarer bare ikke å synkronisere alle sangene. Dette har aldri vært et problem tidligere.

Windows har et par ganger poppet opp med en boks om at disken kan være skadet eller at den trenger og repareres. Jeg har prøvd både dette, samt å gjenopprette fabrikkinnstillingene på iPoden og formatere den, men det hjelper ikke.

Noen forslag?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 19.09.2007 1:02

Har du prøvd å gjenoprette iPoden din? Det gjøres enkelt via iTunes: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav homer » ons 19.09.2007 1:05

Disken kan være i ferd med å ta kvelden. Om det er din skyld eller en fabrikasjonsfeil er så, men jeg ville forsøkt å levere dingsen på service. Dersom iPoden ikke har noen synlige skader vil du mest sannsynlig få en 'ny' fra Apple (så lenge kvitteringen sier at den er innenfor garanti eller reklamasjonstid).

h 8)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav EspenA » ons 19.09.2007 1:07

Hei,

thomasb: Ja, jeg har prøvd det, men synkroniseringen feiler igjen neste gang på akkurat samme måte som tidligere.

homer: Huff, det var det som slo meg... jeg får sjekke ut i morgen.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Jan Egil » ons 19.09.2007 13:25

Prøv å koble den til en annen usb-port. Høres kanskje litt rart ut, men jeg har hatt lignende problem på en powerbook g4, og en macbook pro når ipoden var tilkoblet usb-porten på venstre siden, høyre side funker fint. Skjønte ikje at min nesten heilt nye ipod kunne være ødelagt, gikk igjennom en omstendelig prosess med formatering, overskriving med 0’er osv. Til slutt var løsningen så enkel som å plugge den i en annen port...

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav EspenA » ons 19.09.2007 16:07

Det var som pokker, Jan Egil. Det gjorde susen.

Jeg føler meg dog ikke helt overbevist om at iPoden har sine beste dager for tiden, så tror jeg skal holde øynene åpne og se etter andre symtomer på at en tur til Apple Store er en god idé.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Jan Egil » ons 19.09.2007 18:26

Hadde vært morsomt om noen visste en god grunn til dette fenomenet da...
Anyone?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav EspenA » ons 19.09.2007 18:28

Ja, og spesielt om problemet ligger på de aktuelle iPodene eller om det har med PC-en/Macen å gjøre... greit å klage på en iPod om det er en tikkende bombe som vil slutte å fungere på et eller annet tidspunkt.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Jan Egil » ons 19.09.2007 19:35

Tror ikke det er en tikkende bombe pga det. Har hatt min i iallefall 1,5 år etter det skjedde nå, kanskje tilogmed 2. Og de feilene den har, kommer mest sannsynlig kun av å ha falt i bakken flere ganger.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav EspenA » ons 19.09.2007 19:37

Tikkende bombe eller ei: Dersom feilen ikke ligger ved maskinen, så er det er en svakhet på iPoden.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]