lav lyd på ipod classic

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

lav lyd på ipod classic

Innleggav ecolindo » tir 18.09.2007 22:52

hei, jeg har nettopp kjøpt meg en ipod classic 80gb, tidligere hadde jeg en ipod video 60gb.

og jeg må si jeg er utrolig skuffa over en ting ..
volum-ut er helt forferdelig. Den nye ipoden gir nesten ikke noe effekt ut, og jeg må guffe anlegget noe helt sinnsykt for å høre noe.

finnes det en lett fiks for dette?, eller må jeg justere volumet i itunes eller noe? blir det ikke dårligere lyd av det ?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav NorskeLink » tir 18.09.2007 23:00

Nå har ikke jeg så mye greie, men om lyden er så mye dårligere enn tidligere iPod-generasjoner så burde du vel kunne klage? Mulig det bare er din?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav ecolindo » tir 18.09.2007 23:10

den er latterlig dårlig ihvertfall.

jeg har lest litt rundt.
og det viser seg til at sound-output er satt ned 0,5dB fra 5G ipodene, ikke vet jeg hvor mye det er, men jeg er veldig skuffa ihvertfall. forskjellen er ikke så stor i øretelefonene, men merker bra forskjell på anlegget.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav hazen » tir 18.09.2007 23:30

0,5 db er nesten ingenting.
medlem i 201 måneder
 

Innleggav krill » tir 18.09.2007 23:34

Du har vel ikke på volum-begrensning i instillinger? :-P

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav ecolindo » ons 19.09.2007 13:20

neida. har nok ikke det.

begynner å lure mer og mer på om den bare er ødelagt.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Paperboy » ons 19.09.2007 13:25

Prøv å gjenoppbygg software'n i iTunes og iPod-delen.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav spear » ons 19.09.2007 14:30

Du kan øke volumet med 100% + forhåndsinnstille Equalizer til "Bass" i iTunes. Dette fungerer bra på min 4. gen. iPod 20 GB. Har heller ikke noe problem med volumet gjennom anlegget mitt.

Edit: jeg har Equalizer satt til "Rock".

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav kaada » ons 26.09.2007 21:44

Har samme problemet på min Classic 160 GB. Volumet står på fullt hele tiden. Har sniffet litt rundt på dette og det er visstnok en del som har dette problemet (eller opplever det som et problem...)

http://gopod.free-go.net/ finnes programvare som kan fjerne volumbegresningen på firmwarenivå, men dette funker foreløpig ikke på de nyeste iPodene. Håper dette er et program som skal oppdateres. Har allerede sendt dem en mail med trygling om å lage en ny versjon og oppfordrer alle som kan dra nytte av dette å gjøre det samme. Jeg foreslo tilogmed at de kunne ta $10 for programmet - som en liten gullerot til dem ;) Jeg hadde gladelig betalt det for å få fjernet volumbegrensningen...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Greblaw » ons 26.09.2007 22:00

medlem i 218 måneder
 

lav lyd på ipod classic

Innleggav Herman1 » ons 26.09.2007 22:15

:-[ Fikk min iPod Classic i dag, og har det samme problemet med lyd. I forhold til min gamle 60GB/foto, må jeg nå ha lydnivået på fullt for å få utbytte av lyden. Tror jeg skriver en klage, og hvis mange nok gjør det blir det kanskje grunnlag for en oppdatering? I mellomtiden får jeg bare venne meg til det, kan jo tenkes at noen "hensynsfulle" mennesker gjerne vil ta hensyn til ørene mine. Men kan man ikke bare innføre støyfrie biler i trafikken i stedenfor...??? Jeg må innrømme at jeg har på volumutjevningen, men resultatet er ikke så veldig mye bedre uten. Noen som vet hvordan man kan jevne ut lyden i iTunes på hver enkelt plate uten å bruke volumjustering og uten å måtte justere hver enkelt skive til ønsket nivå? Dessuten lurer jeg på om noen har opplevet treghet i Cover Flow. Måtte resette hele saken første gang jeg bladde litt. Men bortsett fra alt dette er jo iPod Classic ganske fantastisk! Bare synd man må "straffes" for at man er tidlig ute... Er stort sett fornøyd! Men det er jo slik at man bør få det reklamen sier man skal få når man tross alt betaler for det!

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav kaada » tor 27.09.2007 9:17

Er med på å skrive en klage, men kanskje like greit å melde det inn til Apple Support?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

lav lyd på ipod classic

Innleggav Herman1 » tor 27.09.2007 17:54

Har skrevet inn til Apple Support i går kveld. Hvis mange nok gjør det samme får teamet kanskje et hint? Ellers er det mye man kan gjøre ved å stille inn maksimumsnivået til fullt, og så la være å lage tastekode. Men blåfargen må likevel ganske langt opp før man kan la buss være buss...

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Tonedefeat » søn 30.09.2007 15:39

Apple svarer vanligvis ikke på eposter.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav kaada » søn 30.09.2007 17:30

Nei. Tror nok dette må ringes inn om... Jeg ringer på mandag, fordi lydnivået på min er latterlig lavt.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron