Løst iPod-deksel

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Løst iPod-deksel

Innleggav Zzmukhan » lør 15.09.2007 21:50

De to delene av dekselet på min 1. gen iPod Nano har løsnet så vidt fra hverandre nede i høyre hjørne, noe som resulterer i dårlig kontakt mellom iPod og headset. Jeg får bare lyd i det ene øret, men hvis jeg klemmer de to delene sammen får jeg lyd i begge.

Noen forslag for å fikse det? Er det en måte å holde baksiden og fremsiden sammen?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav popxpress » lør 15.09.2007 21:56

if you can't duck it, f**k it!!

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Zzmukhan » lør 15.09.2007 22:10

Skriv gjerne et saklig svar hvis du først skal svare. Gaffateip er ikke et alternativ.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav njadve » lør 15.09.2007 22:12

Tja, prøv med superlim og en tvinge. Bare la det stå sammenpresset en stund. Er du litt nøyaktig når du klistrer på limen blir det ikke så stygt heller...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav ArneØ » lør 15.09.2007 22:22

hva med å åpne den helt for så å sette den sammen igjen? funket på min 3.gen
Er ikke så veldig vanskelig heller. Regner med at ifixit.com har guide med bilder og forklaringer.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Zzmukhan » lør 15.09.2007 22:23

Men den sitter strengt tatt sammen. Problemet er at det ikke "passer" der nede i hjørnet.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav ArneØ » lør 15.09.2007 22:33

som sagt hadde jeg noe lignende og det viste set at det var ett klipsene som holden den sammen som hadde åpnet seg. Det sitter 3 klips på hver langside og to oppe og nede. Er ikke nødvendigvis dette som har skjedd, men det virker sånn på meg. Før en small og litt bred gjenstand ned langs sprekken og følg rundt kanten. Hold knappen skal stå på. !IKKE BRUK MAKT FOR ALL DEL! når du har fått av dekselet, trykket dy det på igjen.

Dette gjelder for det jeg såg inni min, men det er helt sikkert gjort endringer på dette siden den første generasjonen, så ikke ta allt jeg sier for god fisk. men det er jo kjekt å fikle, og om allt får til helvete, så er det jo en glimrende unnskylding for å kjøpe en Touch! :-D

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Zzmukhan » søn 16.09.2007 2:11

Nå er problemet foreløpig løst ved at jeg åpnet så vidt der nede og litt oppover, for så å lukke igjen. Lurer på hvor lenge det holder.

Takk for hjelpen. ;)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]