Nano eller Classic?

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Nano eller Classic?

Innleggav chb » fre 07.09.2007 16:12

Jeg vil ha ny ipod men er ikke sikker på om jeg skal kjøpe Nano eller Classic.. Noen som kan si hva de syns? Jeg har ca 4 gig musikk nå BTW..

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Bringsverd » fre 07.09.2007 16:16

Vist du ikke har en gigantisk musikk samling og masse masse filmer du har veldig lyst til å se på farten så syns jeg at du burde gå for Nano, Classic blir kansje litt over-kill vist du ikke har over 60 gig med musikk du må ha med deg over alt.
Også med Nanoen får du mere plass i lomma. :-)
medlem i 214 måneder
 

Innleggav petterandreas » fre 07.09.2007 16:20

Nano!

Men om du vil se en masse filmer og serier på den selvfølgelig, da blir jo classicen bra igjen.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » fre 07.09.2007 16:22

iPod Touch!

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav petterandreas » fre 07.09.2007 16:35

Det var dessverre ikke et alternativ ;)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Nano eller Classic?

Innleggav MatsEikemo » fre 07.09.2007 16:39

chb skrev:Jeg vil ha ny ipod men er ikke sikker på om jeg skal kjøpe Nano eller Classic.. Noen som kan si hva de syns? Jeg har ca 4 gig musikk nå BTW..


Hvorfor ikke spørre deg selv om hva du trenger istedetfor å spørre andre om hva de trenger?

Eventuelt om du ønsker råd fra andre er det jo lurt å beskrive hva du ønsker å få ut av en mp3-spiller. Hva er viktig momenter for deg?
medlem i 200 måneder
 

Innleggav chb » fre 07.09.2007 16:44

Jeg har jo selvfølgelig "spurt meg selv" er ikke helt lost heller (:)
Jeg vil ha en iPod (sier iPod fordi jeg bare vil ha iPod) som:
Har en god skjerm
Har mulighet for å romme all musikken min
Har en aldri så liten bling faktor
Har grei størrelse
Har bra batteri
Har bra lyd
Har ett bra utseende

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav noilivap » fre 07.09.2007 16:45

magnerlu90 skrev:iPod Touch!


hva er vitsen med å si det når han ikke spurte om det?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Polymorph » fre 07.09.2007 16:47

Jeg tror en 8Gb Nano er det beste for deg.

Med 8Gb vil du ha mulighet til å ha hele bibiloteket ditt med deg den dagen du skrider over 4Gb.

Flashminne er vel også raskere, og musikken din vil dermed starte umiddelbart uten at leserhodet på harddisken skal begynne å søke.

Jeg merker ofte på min iPod at den må ta en 2-3 sekunder med litt spinning før den begynnr å spille (men den mellomlagrer musikk også).

Det er ingen bevegelige deler, så den vil sannsynligvis vare lenger.
Batteriet er 6 timer mindre enn iPod Classic 80Gb, og det er ikke all verdens.

Jeg tror også harddisken i iPod Classic er av de trege laget, og dermed lite egnet til bruk som ekstern harddisk.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Lars_S » fre 07.09.2007 16:53

Hadde gått for en 8gb nano jeg óg...

Lønn om én uke, da blir det ny nano på meg i hvert fall :-D

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav chb » fre 07.09.2007 16:53

Da blir det Nano.. Men jeg lurer på hvor jeg skal bestille den fra :-P Ser ut som om jeg får solgt den gamle iPod mini 6gb til broren min også ;)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav simenhjort » fre 07.09.2007 16:55

Er det forskjell på lydkvaliteten mellom Nano og Classic?

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav MatsEikemo » fre 07.09.2007 17:40

chb skrev:Da blir det Nano.. Men jeg lurer på hvor jeg skal bestille den fra :-P Ser ut som om jeg får solgt den gamle iPod mini 6gb til broren min også ;)


Sikkert et fornuftig valg etter hva du beskriver som viktige momenter for deg.

Jeg ville kjøpt fra en fysisk butikk på norsk jord og ikke online apple store eller utlandet.
Apple er noe beryktet for å gjøre seg vanskelige overfor forbrukerkjøpsloven vi har i Norge og det er derfor mye enklere og tryggere å ha en butikk du kan henvende deg hvis noe mot formodning skulle gå galt. Utlandet frarådes fordi det å miste norske forbrukerkjøpslover, etter min mening, ikke er verdt de pengene du sparer.
medlem i 200 måneder
 

Innleggav Garf » fre 07.09.2007 17:43

Jeg har både en iPod 5G (video, click wheel) og en Nano 2G (aluminium). Du har ikke så veldig stort musikkbibliotek, så da ville jeg tenkt mest på HVOR jeg skulle bruke den. iPod Classic er litt større men mye tyngre enn Nano, så den passer ikke så godt i lomma. Nano derimot er lett som en fjær og kan puttes i bukselomma.

Jeg bruker den store iPoden når jeg sitter stille, f.eks. på jobben, eller på hotellrommet når jeg er ute og reiser. Nanoen tar jeg med når jeg er ute og går eller sykler.

Den store iPoden min er på 60GB, og den er alltid full. Men ved hjelp av smarte spillelister får jeg med meg det jeg trenger på Nanoen likevel.

Min erfaring med film og TV-serier er at det er skuffende å se widescreen kinofilmer på iPod pga den lille skjermen. Men TV-serier og video-podcasts går fint. Jeg ville nok ikke valgt Nano hvis jeg skulle sett film, da den skjermen er knøttliten, selv på den nye (2 tommer, tror jeg).

(Heldigvis er jeg veldig nærsynt, så når jeg tar av brillene og holder iPoden 10 cm. unna øynene ser det veldig bra ut. For meg. For andre ser det ganske dust ut.)

Og for å svare på spørsmålet ditt: Lydkvaliteten er lik i mine ører, men du trenger bedre høretelefoner enn de som følger med.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav krøllkrøllesen » fre 07.09.2007 17:54

noilivap skrev:
magnerlu90 skrev:iPod Touch!


hva er vitsen med å si det når han ikke spurte om det?


Nokon gongar stiller folk feil spørsmål...

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]