iPod touch - Praktiske spørsmål

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iPod touch - Praktiske spørsmål

Innleggav OleUtne » tor 06.09.2007 7:48

Ja, jeg har så absolutt tenkt å kjøpe meg en iPod touch. Men før jeg bestiller, er det bare noen spørsmål jeg ønsker svar på.

Størrelsen
Noe av grunnen til at jeg ønsker iPod, er som treningskammerat. Er iPod touch veldig stor og kronglete å ha med seg på trening?
Jeg regner ikke med at det er noen som har den enda, så det blir vel et spørsmål til iPhone eiere. iPhone har jo samme størrelse, bare litt tykkere (etter hva jeg har fått med meg)

Programmer
Noen som har fått med seg om det er mulighet for tredjeaprts programmer?

Materiale?
Hvilke materialer er den laga i? Mest med tanke på riper og slikt. Og følger det med noe beskyttelse til den, eller er dette noe jeg må kjøpe i tillegg?
Jeg kan ikke se noe på "in the box" lista...
Jeg ser også at det (naturligvis) ikke har kommet så mye av den typen på markedet enda. Og jeg er ganske sikker på at jeg ikke vil ha noen sokk

Norsk tastatur
Jeg håpar da virkelig den kommer med Norsk tastatur?


Edit:
La til tastaturspørsmål

Edit 2:
Andre potensielle iPod Touch kjøpere må også føle seg fri til å spørre spørsmålene sine i denne tråden.
Sist endret av OleUtne den lør 08.09.2007 17:24, endret 4 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav andrenos1987 » tor 06.09.2007 7:58

Noen som vet om skjermen er i samme glass som iPhone? iPhones skjerm er jo så og si helt umulig å få riper i......

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav eirikaav » tor 06.09.2007 7:58

Størrelsen:

Den er ganske så hendig. Kun åtte millimeter tykk og den har flash-minne, så da gjør det ikke noe om den ristes litt på trening.
medlem i 210 måneder
 

Innleggav intramin » tor 06.09.2007 8:01

Er er mål på den, så du kan lage en i Papir bare for å se hvordan den ser ut: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/945 ... big-01.jpg

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Haaland » tor 06.09.2007 8:02

Jeg har forsåvidt allerede bestilt, så det har vel ikke all verdens å si for meg...

Men: Jeg kan ikke se at det er en mail.app på den? Det burde jo vært der. Ellers så håper jeg/ regner jeg med at den blir støtte for tredjeparts programvare. Det mangler liksom noen ikoner på forsiden.

Fy f for en iPod!

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Wackhy » tor 06.09.2007 8:47

Hvis den kjører samme system som iPhone skal det i teorien være mulig å hente Mail.app fra iPhone og over på iPod Touch. Det kommer vel til å bli nok av folk som tester dette når den kommer tenker jeg.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav OleUtne » tor 06.09.2007 22:18

iPod touch 16GB ble nå bestillt for 5 min sida :D

Bare dumt at leveringstida plutselig hoppa opp igjen til 28. september...


Edit:
Spørsmålene er forresten fortsatt interessante å få svar på...

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: iPod touch - Praktiske spørsmål

Innleggav petterandreas » fre 07.09.2007 16:17

Størrelsen
Jeg ville ikke hatt den med på en løpetur, størrelsesforholdet ser du her..

Programmer
Ja!

Materiale?
Tror nok det høyst sannsynlig blir i samme materialer som iPhone er laget av

Norsk tastatur
# English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Portuguese, Danish, Finnish, Norwegian, Swedish, Korean, Simplified Chinese, Traditional Chinese, Russian, and Polish

# International keyboard support for English, UK English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Danish, Finnish, Norwegian, Swedish, Polish, and Portuguese

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav njadve » fre 07.09.2007 16:28

andrenos1987 skrev:Noen som vet om skjermen er i samme glass som iPhone? iPhones skjerm er jo så og si helt umulig å få riper i......


Jeg synes jeg hørte noe om at de hadde brukt noe slags form for herdet glass på iPhone. Jeg har selv herdet glass på min SLVR og det er fortsatt ripefritt selv om jeg har som regel fullt av nøkler, tapetkniver osv. i lommene når jeg erpå jobb. Fortsatt ikke en eneste stripe. Skjønner ikke hvorfor flere mobiler har dette, det kan da ikke være så forbanna dyrt...

Til trådstarter, kjøp deg en liten Shuffle til løpeturene og en Touch som stas-spiller...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav TheRealChristoffer » fre 07.09.2007 16:34

hm... hvordan får man tak i mail og iphoneprogrammer da? sog hvordan få de på ipod touch???
Jeg skal bestille min ipod touch om 1 til 2 uker. hvor lang tid vil det ta før jeg får en da? er fler igjen på lager da?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav alexo89 » fre 07.09.2007 16:43

Jeg skal bestille min iPod Touch på mandag :-D :bitchin:
Gleder meg sinnykt!

MEn synd de droppet Kamera, høytalere og Blåtann
Sist endret av alexo89 den fre 07.09.2007 16:47, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav intramin » fre 07.09.2007 16:46

Jeg bestillen min iPod Touch på mandag

Og den ble lansert på Onsdag?
Edit: Trodde det sto "Bestillte" og merka ikke skrivefeilen (bestiller)
Sist endret av intramin den fre 07.09.2007 16:49, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav alexo89 » fre 07.09.2007 16:47

les over, på mandag skal jeg bestille den. hehe. en liten feil jeg rettet opp. Håper det kommer mail app og slikt. og notis blokk og slikt

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav LOOM » lør 08.09.2007 17:12

Når jeg har iPodene i lomma, trykker jeg ofte utenpå bukse når jeg vil skifte en sang. Da jeg ikke gidder å ta den opp bare for å hoppe over en sang osv.
Det samme gjelder demping av volume..

Hvordan funker dette på touch?
Vil den ha automatisk tastelås som forhindrer dette, hvis det i heletatt er mulig?
Muligens litt vanskelig å vite før den har kommet ut men, hvis folk har litt erfaring fra iphone om dette så..

Ser for meg at jeg blir lei av å ta den opp og ned av lomma kun for å skifte èn sang, heletiden.. Mulig den har mulighet for remote?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav 0lav » lør 08.09.2007 17:33

Det er også grunnen til at jeg kjører nano isteden for touch, pga knappene som lar meg bruke den selv om den ligger i lomma.
medlem i 213 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron