Problemer med iPod 4G

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Problemer med iPod 4G

Innleggav rstange » ons 05.09.2007 10:50

Hei!

Har i det siste opplevd at iPoden min fryser. Dette skjer oftest i situasjoner der jeg skifter sang f.eks. Av og til fryser den helt, mens andre ganger "kommer" den etter en liten stund. Det er ingen funksjoner som fungerer, og når jeg kobler den til macen skjer det ingen ting. Macen oppdager den ikke å iPoden viser fremdeles samme sang, lyset slukker heller ikke.

Jeg klarer å restarte den, å da fortsetter den som før, da kan det gå noen dager uten problemer før det skjer noe igjen !

Noen som har en formening om hva som skjer med iPoden min ?
Begynner harddisken å bli sliten ?

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav SeaLion » ons 05.09.2007 13:19

Fra FAQ-delen på ipod1.no:


iPoden låser seg
Reset iPoden din, og hvis det ikke fungerer, gjenopprett programvaren til iPoden.

Reset av iPod
For å gjennomføre en reset må du trykke og holde "Menu" + "Pause/Play" knappene nede i 10 sekunder. Når det er gjort vil iPoden restarte og den skal være tilbake til normalen. Dette fungerer ypperlig hvis iPoden har "hengt" seg.

Gjenopprette programvare
For å gjennomføre en programvaregjenoppretting må du laste ned seneste programvare til din iPod fra Apples nettsider. Programvaren er forskjellig for hvilken modell du har, dvs. programvaren for iPod shuffle virker ikke på iPod mini og motsatt. Du finner alltid den nyeste programvaren her: http://www.apple.com/ipod/download/

Når du har lastet ned programvaren må du koble iPoden til din Mac/PC og kjøre programmet. Den vil da gi deg instrukser på hvordan du gjennomfører oppdateringen.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav rstange » fre 07.09.2007 9:41

Når iPoden låste seg i går restartet jeg den ved å holde nede "senterknappen" og meny. Nå er alt på iPoden borte :-!

Hva gjør jeg nå ???? Har ikke musikken på macen, så nå er jeg helt fri for musikk :'(

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav SeaLion » fre 07.09.2007 11:44

Prøv likevel å koble iPoden til Mac-en og gi tilbakemelding om noe skjer da.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav rstange » fre 14.09.2007 18:22

får den endelig til å snakke med macen :-D

men nå tørr jeg ikke koble den ut og lurer fælt på hvordan jeg skal få tatt backup ?

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav SeaLion » søn 16.09.2007 8:04

Det finnes et kjekt lite program som heter iPodRip. Det gir deg mulighet for å kopiere sangene fra iPoden til datamaskinen din.
http://www.thelittleappfactory.com/appl ... pp=iPodRip

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]