windows gjenkjenner ikke ipod

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

windows gjenkjenner ikke ipod

Innleggav ninin » tor 05.07.2007 9:51

hei! har nettop kjøpt en ipod 5gen video 30 el hva d no heter.. skulle i går koble den til dataen og d gikk jo greit helt til itunes ikke svarte lenger.. så jeg startet maskinen på nytt.. men nå når jeg kobler til ipod står det at usb-enhet ikke gjenkjennes av windows.. så det skjer liksom ingenting. og har prøvd alt som står på apple omtrent så nå er det ingen sanger på den og den har hengt seg opp på manuell filbehandling eller noe sånt (det er bilde av en v og står ok to disconnect..) og det får jeg ikke vekk... kjøpte den brukt, men vet at den har funket helt fint før. har også prøvd på en annen bærbar her i huset men samme skjer der.. altså ingenting.. noen som kan hjelpe meg med mitt inviklede problem??? :-!
medlem i 201 måneder
 

Innleggav NyZeta » tor 05.07.2007 10:22

Jeg tror nok kanskje problemet ditt er at den er i Mac-format.
Som kjent så er ikke Windows så veldig glad i filformatet på macen og av en eller annen grunn har Apple valgt å bruke to formater til iPodene sine. Et til Windows og et til Mac.

Så det du må gjøre er som følger:

Changing a Mac iPod into a Windows-format unit is a simple process. You should note, though, that doing so involves completely reformatting the hard disk inside the player. That means that you will lose all your songs and playlists if you don’t back them up beforehand.

Now, onto the reformat. First, you need to download the latest software update, making sure to get the Windows download. Then, with no other iPod-related software installed, plug your iPod into your machine. (That means that if you have XPlay or MusicMatch Jukebox installed, uninstall ‘em.) Run the file that you downloaded, and it’ll install the updater software to your computer. You may have to reboot after this, and then, you’ll find the iPod Updater under your Programs menu. Run it and follow the directions, and at the end of the process, you’ll have yourself a Windows-format iPod. (You can verify this at the bottom of the About window on your unit.) That’s all there is to it.

I’ll say here that reformatting my iPod solved my freezing problems, and immediately afterward, I copied 3 gigabytes of music over to it without a hiccup.


Alt er hentet herfra

Lykke til :)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ninin » tor 05.07.2007 10:38

takk men d funket ikke... og ipoden klarer ikke koble til datan... kanskje eg bare skal hive den.. nå er den bare helt vanlig... men kobler ikke til datan :-/ tror d klikker for meg snart
medlem i 201 måneder
 

Innleggav ninin » tor 05.07.2007 10:45

fant forresten ut at den er i windows format...
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Gaijin » tor 05.07.2007 11:00

hvis du gir opp, så kan du selge den til meg for 200 kr.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav ninin » tor 05.07.2007 11:01

hah ja sant.. ånei du.. d går jo sikkert an å fikse sant.. kanskje eg burde kjøpe ny data heller...
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Gaijin » tor 05.07.2007 11:20

Prøv å resette iPod'en

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav ninin » tor 05.07.2007 11:22

e det å trykke på menu og den knappen i midten?? det har eg gjort en god del ganger... forstår ik hvorfor ingenting virker
medlem i 201 måneder
 

Innleggav 2mass » ons 12.09.2007 14:24

Bare lurte på en ting, jeg har mac og har en mac formatert ipod som broren min skal kjøpe, og han har windows laptop.. Når han kobler den til, og velger gjennopprett i itunes, vil den automatisk laste ned windows versjonen av den da, og så blir den formatert til windows formatet ?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]