Tåler en iPod Shuffle en omgang i vaskemaskinen???

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Tåler en iPod Shuffle en omgang i vaskemaskinen???

Innleggav BoriX » søn 04.02.2007 14:25

Hvor dum tror dere ikke at jeg og dama følte oss da vi oppdaget at hennes iPod Shuffle fikk seg en tur i vaskemaskinen ??? ... Skyldfølelsen var delt da det var jeg som brukte Shuffle'en sist jeg var og trente, og at det var henne som satt treningsbuksa mi i vaskemaskinen uten å tømme lommene først (det skal sies til mitt forsvar at jeg ikke satt buksa i skittentøyskurven og hun informerte meg heller ikke at hun skulle vaske den)...
Så da hun selv skulle gå og trene og spurte meg hvor jeg hadde gjort av hennes iPod, ble hun veldig stille og forskrekket da svaret mitt var med en munnfull knekkbrød og geitost:
– Sjekk den gråe treningsbuksa mi...
Da gikk turen meget fort til vårt soverom, hvor min samboer allerede hadde rukket å brette buksa mi sammen og legge den i skapet. Og der var den... En meget ren iPod Shuffle...
Spørsmålet var nå: Fungerer den? Vi forsøkte å sette den på ... men ingen tegn til liv... Jeg visste at sist jeg brukte den, så var den mer eller mindre helt ny-ladet... Så da den ikke "lyste", mistenket jeg det verste ...
Dama vurderte allerede hennes alternativer om en ny blå eller rosa Shuffle, mens jeg beveget meg til vår iMac for å se om det i det hele tatt var en mulighet for at den fortsatt var i "livet"...
Og der skjedde det et mirakel!!! Det oransje-lyse blinket som om den utførte førstehjelp... iTunes startet og ga den livet tilbake... HElt utrolig!!! Gleden og stolthenten over at vår iPod (som gir oss det lille ekstra hver gang vi trener eller ute og jogger) hadde overlevd den sikre død, kan ikke beskrives... Etter et par minutter på docken satt vi inn apple-øretelefonene, (som også fikk seg en tur til "Tropicana Badeland") og der kom det vakker musikk av like god kvalitet!
iPoden gikk tilbake til docken og etter at den var ferdig ladet, tok vi "gjenoppbygg" for sikkerhets skyld...

Så der har dere svaret .. din iPod Shuffle tåler en "tur" i vaskemaskinen!!!

Og jeg hadde nok tatt oss på ordet og ikke prøvd dette selv;)

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav iHaraldM » søn 04.02.2007 14:30

Elektronikk tåler jo å bli vått, så lenge aparatet er skrudd av når det blir vått og knusktørt når det skrus på igjen, skal det ikke være et stort problem. Men det finnes sikkert unntak.

Kan legge til at en Gameboy Advance også tåler en trommel-tur. Det fant vi ut da broderens fant veien dit for et par år siden. ;)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav klev1 » søn 04.02.2007 14:49

En påslått mobiltelefon tåler ikke å ligge i baklommen på shortsen under en badetur i saltvann. Selv ikke om den bare er noen dager gammel.

Dette til informasjon. :-P
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Truls Waage » søn 04.02.2007 15:08

Følgende av mine mobiltelefoner har tålt en lang tur i vaskemaskinen:

Nokia 3510i
Samsung D500
Motorola Pebl - fikk bittelitt rusk i skjermen

Alle overlevde og lever den dag i dag. Alle var påslått under vaskingen :-P

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav superape » søn 04.02.2007 15:21

Stilig historie!


Nokia tåler ikke å bade i basseng med klor ;)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav JesperMac » søn 04.02.2007 15:46

Jeg og en kamerat hadde vært på stranden og badet. Etter en god svømmetur merket vi at den nye mobilen hans lå i badebuksa som nettopp hadde vært 30 min i saltvann. Han kjøpte ny og kun 2 uker etter var vi på ferietur i Spania. Der ble han, som en spøk, kastet i vannet med den nye mobilen i lomma. Han måtte på nytt kjøpe ny mobil som senere måtte til reperasjon. Ja, det ble dyrt mobilforbruk den sommeren :-P

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav datagutten » søn 04.02.2007 15:55

Som regel vil det med at apparat som er avskrudd ikke skje annet enn batteriet kortsluttes og tappes, og det vil derfor ofte virke igjen når batteriet ladet opp.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Ingunn » søn 04.02.2007 16:18

Sony Ericsson tåler ikke å bade i champagneglass.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav superape » søn 04.02.2007 16:37

Haha, det skal godt gjøres!

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav fckfan1 » søn 04.02.2007 17:27

Ingunn skrev:Sony Ericsson tåler ikke å bade i champagneglass.


Og heller ikke vaskemaskinene! Ihvertfald ikke en tændt T68i

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Peacock8 » tir 06.02.2007 14:54

Det er da forskjell på saltvann og ferskvann..:) I saltvann oxiderer metallet på kretskortet.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav F-r-e-d-r-i-k » tir 06.02.2007 15:35

Det meste av slik enkel elektronikk tåler vaskemaskinen. Minnepinner er heller ikke noe problem.

En venn av meg har en halv-funksjonell iPod 30GB (video) etter en tur i vaskemaskinen. Spiller musikk, men ingen skjerm...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Betti » tir 06.02.2007 16:17

Truls Waage skrev:Følgende av mine mobiltelefoner har tålt en lang tur i vaskemaskinen:

Nokia 3510i
Samsung D500
Motorola Pebl - fikk bittelitt rusk i skjermen

Alle overlevde og lever den dag i dag. Alle var påslått under vaskingen :-P



I frykt for å høres ut som en gammel tante.... Du burde virkelig passe bedre på tingene dine unge mann;-)
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Koomin » tir 06.02.2007 16:24

Vent, så skal jeg prøve med min lille Sjøffl.
Til opplysning, så kan jeg bare fortelle at de gamle Alcatellene (mobilene som ble solgt på rimi for 299 for ytterst lenge siden) tåler ALT. Inkludert alle typer vann og støt. Jeg kastet den (med kraft) rett nedover fra en 10 meter høy bro, mot asfalt. Den delte seg opp, men fungerte smertefritt etterpå.

P.S. Bra skrevet historie. Følte både humoren og desperasjonen :-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Sigwam » søn 18.02.2007 22:07

shuffelen min også tålte vaskemaskinen, trengte bare litt kozzing og eit lite elektrosjokk så gjekk den som ein klokka igjenn,

(syns det burde følt med vaskelapp på ipod'ene(stort sett alle elektroniske ting fram øve...)
medlem i 205 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]