iPod nano får ikke kontakt med PC

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iPod nano får ikke kontakt med PC

Innleggav Nikolas » ons 06.09.2006 19:06

Hei.

Jeg sitter med en splitter ny iPod nano som sannsynligvis lider av diagnosen 'iPod missing in "My Computer" or in iTunes on Windows'.

Jeg har prøvd samtlige punkter, men får naturligvis ikke restora den. Når jeg åpner iPod Updater, kommer det bare opp 'Initialerer ..', før hele programmet etter kort tid henger seg opp. Nå skal det heller ikke være nødvendig å restore iPoden, siden problemet sannsynligvis ligger på PC-en.

Tidligere har jeg hatt en iPod (3G) installert på PC-en også, men har både installert programvaren fra CD-en og det siste fra Apples sider.

PC-en har Windows XP med SP2 og de siste oppdateringene er installert.

Er det noen som tør å tippe hva problemet kan være? Irriterende med en iPod liggende uten sanger eller noe. Skal teste den på søsterens PC senere, men vil helst ha inn min musikk ;)
medlem i 212 måneder
 

Innleggav thimic » ons 06.09.2006 19:20

Du kan jo alltids holde Menu og Center nede til iPoden restarter mens den er kobla til maskinen. Tviler egentlig på at den dukker opp da, men verd et forsøk.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Nikolas » ons 06.09.2006 19:25

Takk for hurtig svar, men det hjalp dessverre ikke.

Jeg kan forøvrig legge til at det kommer opp en 'Flyttbar Disk (U:)' på Min Datamaskin, men om jeg prøver å trykke på denne, henger bare Windows Explorer seg opp.

Edit 1: Jeg koblet forresten til den gamle iPoden min nå og den fungerte som en kule. Kan det da være iPod nano som faktisk er hardware/software-feil på?
medlem i 212 måneder
 

Innleggav simeik » ons 06.09.2006 19:52

Gjennopp bygging?
 

Innleggav Nikolas » ons 06.09.2006 19:55

Som i 'Reset all Settings' fra iPod-menyen eller gjenoppbygging gjennom iPod Updater?
medlem i 212 måneder
 

Innleggav perfle » ons 06.09.2006 19:58

Oi. Jeg sitter faktisk med akkurat samme problem.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav popxpress » ons 06.09.2006 19:59

du kan prøve å kjøpe en mac :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Nikolas » ons 06.09.2006 20:00

Si fra om du finner ut noe da, perfle.

Og popXpress, flaut å si det, men jeg kjøpte en Mac midt i august, men har ikke konvertert enda. Må bare gjøre meg ferdig her først, og flytte over musikk o. l. Men jeg kommer til det ;)
medlem i 212 måneder
 

Innleggav popxpress » ons 06.09.2006 20:09

Nikolas skrev:Si fra om du finner ut noe da, perfle.

Og popXpress, flaut å si det, men jeg kjøpte en Mac midt i august, men har ikke konvertert enda. Må bare gjøre meg ferdig her først, og flytte over musikk o. l. Men jeg kommer til det ;)


Det er bra ;)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Nikolas » ons 06.09.2006 21:15

Ok, den kommer ikke opp på søsterns PC heller. Hun også har iPod nano, så dette bekrefter kanskje mistanken min om at det er iPoden som er problemet?
medlem i 212 måneder
 

Innleggav perfle » tor 07.09.2006 17:24

Det løste seg hos meg etter at jeg installerte iPod-software og restartet maskina (da fikk jeg i hvert fall beskjed om at den måtte formateres for bruk i Windows).

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: iPod nano får ikke kontakt med PC

Innleggav Metallica17 » fre 02.01.2009 12:27

Når jeg kobler til min Ipod klikker Itunes? Hva skal jeg gjøre? jeg har prøvd å holde inne meny og den i midten.. men, det funker ikke.. :-(
medlem i 182 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron