Lei iPod-spaghetti

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Lei iPod-spaghetti

Innleggav appleman » tor 07.04.2005 17:41

De originale iPod-øretelefonene begynner å bli misfargede og ledningen krøllete. Med mine øyne ser det dessuten skikkelig spaghetti ut å gå med iPod-shuffle rundt halsen, pluss øretelefonene. Joda, kan selvsagt ha iPoden i lomma, men når man skal legge den fra seg sammen med øretlf. har det en tendens til å bli skikkelig floke.

Er det noen som har erfaring med øretlf. som på en intelligent måte kan "legges sammen"? Finnes jo slike med fjær (omtrent som målebånd), men det er vel som regel jallamerker?

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav TorbX » tor 07.04.2005 18:11

Nokia headset kan være en pain in the ass..

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Fantomas » tor 07.04.2005 18:28

Nokia headsett kan gå å brenne! Men tilbake til spørsmålet... KOSS PortaPro er kjent for å være veldig bra på lyd og kan foldes sammen. De har også et bra design (i følge de som eier slike selv) og er rimelige i pris i forhold til hva du får dor pengene... har jeg hørt

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav appleman » tor 07.04.2005 18:47

KOSS PortaPro virker bra, men synes de er litt store/dominerende. Tenkte helst på slike små du putter i øret som ikke er så synlige.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav prosch » tor 07.04.2005 19:10

Det jeg synes er litt ulempen ved PortaPro er at høytallerene er åpne, dvs at folk rundt deg kan høre musikken din - det kan være litt sjenerende.

Jeg kjøpte meg Sony MDR-V700DJ og er strålende fornøyd med dem. De har sånn spiraltelefonledning og de kan foldes sammen, men hvis du synes portaproen blir forstor synes du garantert Sonyen blir for stor.
medlem i 242 måneder
 

Innleggav pappkasse » tor 07.04.2005 19:46

kjøp deg shure e2c, koster litt, men utrolig bra lyd, hvertfal min mening, de er geniale i form at ledningen går over øret og bak deg, og lyden blir "låst inne" i øret av enten puter i silikon eller sånn ørepropp materiale, utrolig bra kvalitet på de og. blir stadig vekk imponert hvor mye de isolerer lyden og hvor god lyd gjengivelse de gir.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav KorHan » tor 07.04.2005 19:58

Hva med Koss sine The Plug? rimelig god lyd i disse i forhold til pris..
medlem i 230 måneder
 

Innleggav pappkasse » tor 07.04.2005 20:06

de har rykte på seg for å vær litt "vonde" mot øret, og du kan ikke bytte til puter i forskjellige størelser (tror jeg, rett meg hvis jeg tar feil) og har rykte på seg for ha litt for mye bass, men er du ikke kresen så er kansje ikke et dumt valg

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav appleman » tor 07.04.2005 20:17

Er vel litt skummelt med øreplugger som utelukker all lyd rundt en. Kommer fra bygda og bor i by så trenger alle sansene jeg har for å klare meg i trafikken ;)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav åttitre » tor 07.04.2005 20:19

prosch skrev:Det jeg synes er litt ulempen ved PortaPro er at høytallerene er åpne, dvs at folk rundt deg kan høre musikken din - det kan være litt sjenerende.

Jeg kjøpte meg Sony MDR-V700DJ og er strålende fornøyd med dem. De har sånn spiraltelefonledning og de kan foldes sammen, men hvis du synes portaproen blir forstor synes du garantert Sonyen blir for stor.


heldige deg ;) de er så herlige! og det med ledingen er helt genialt. liker også åssen du kan legge de sammen og den lille "bæreposen" :)
medlem i 240 måneder
 

Innleggav KorHan » tor 07.04.2005 20:26

pappkasse skrev:de har rykte på seg for å vær litt "vonde" mot øret, og du kan ikke bytte til puter i forskjellige størelser (tror jeg, rett meg hvis jeg tar feil) og har rykte på seg for ha litt for mye bass, men er du ikke kresen så er kansje ikke et dumt valg


Fordelen med disse er vel pris kontra kvalitet men.. du har jo Sennheiser-pluggene som Apple selger da:D til 1500kr eller no:S

Jeg bruker Koss Sportapro, og har ingen problemer med størrelsen på disse..
medlem i 230 måneder
 

Innleggav panybs » tor 07.04.2005 21:21

vel the plug har forskjellige puter som følger med når du kjøper de
medlem i 231 måneder
 

Innleggav KorHan » tor 07.04.2005 21:25

Men nå hjelper vel ikke The Plug trådstarter uansett, fordi den er jo en "spaghetti" den og.. kan anbefale PortaPro/SportaPro !
medlem i 230 måneder
 

Innleggav snubbel » tor 07.04.2005 21:27

Koss Porta Pro (ikke Sporta) er fantastisk bra, og de sitter godt på hodet. Prisen er ikke så ille heller, Komplott Data har dem ganske billig. Funker også greit til trening, faller ikke av. I hver fall ikke på mitt store hode ;-) De kan pakkes sammen og legges i medfølgende etui, der det også er plass til Shuffle'n.

-Magnus
medlem i 230 måneder
 

Innleggav appleman » tor 07.04.2005 21:39

En automatisk opprullingstrommel hadde vært kjekt (sånn som ledninga på støvsugere har).

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]