Ørepropper?

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Innleggav veparma » tir 14.11.2006 17:36

Tar opp denne tråden igjen. Jeg kjenner mange som har in-ear ørepropper, et problem mange erfarer er at gummiproppene man fester så de vil sitte godt er lett å miste. Jeg har små ører, så om jeg mister de små gummuproppene kan jeg ikke bruke øreproppene i det hele tatt. Har søkt en del på sony support, men finner ingenting om det der. Finnes det noen alt-mulig-butikker som selger slike gummipropper billig?
medlem i 222 måneder
 

Innleggav mckvakk » tir 14.11.2006 17:38

Hør med sonybutikken i paleet i oslo:)
medlem i 227 måneder
 

Innleggav freddjoh » tir 14.11.2006 17:40

Koss sine in-ear plugger er ubrukelige for meg. Det er jo fullstendig umulig å få dem inn i ørene. Åssen får folk klemt sammen de greiene der nok til at man får dem inn i ørene?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Ingunn » tir 14.11.2006 17:52

Jeg syns de originale iPod-proppene fungerer fantastisk bra, har aldri vært noe særlig komfortabel med InEar. Dessuten har jeg Sennheiser PX200 for bedre lyd når jeg ikke trenger propper.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav MacMT » tir 14.11.2006 18:03

Må bare si at jeg synes Koss Porta Pro er noen oppskrytte greier... Folk tror det er bra fordi så mange andre har dem, og slik har det bare ballet på seg.
Sånn sett er det sikkert en grei jobb å selge sånne ting i Norge, her som alle andre blir så jævlig påvirket av hverandre... (bare se på trampoline-rushet for et par år siden)

Selv bruker jeg formstøpte Shure IE (dyrere Sennheiser-modeller funker også bra...) eller Beyer studioklokker. Ellers mener jeg at Sony lager veldig bra headphones i klassen 15-1600 og oppover...

De originale iPod øreproppene komprimerer lyden alt for mye for min del, men funker sikkert for mange...
medlem i 210 måneder
 

Innleggav jurgemaister » tir 14.11.2006 18:37

medlem i 225 måneder
 

Innleggav NuSkool » tir 14.11.2006 18:41

Kom over dette tipset ang. In-Ear pluggene til Apple: Improving Apple's In-Ear 'Buds
Det tipset går ut på er å bytte ut tuppene som følger med som gjør en elendig jobb med å holde pluggene på plass, med de som hører til Shure sine E2C (som tilfedigvis passer veldig godt på Apple sine).
Har allerede bestillt mine tupper for å sjekke ut...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav popxpress » tir 14.11.2006 18:43

jeg har de. bare du stapper de langt nok inn, er de dødsdbra! Fungere utmerket!

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav pølsa » tir 14.11.2006 19:16

freddjoh skrev:Koss sine in-ear plugger er ubrukelige for meg. Det er jo fullstendig umulig å få dem inn i ørene. Åssen får folk klemt sammen de greiene der nok til at man får dem inn i ørene?


Det du gjøre er å ta et par vanlige ørepropper (sånne du bruker for å ha det stille, ikke for å få lyd) kapper de i rett lengde og lager hull i de. Fungerer utmerket, brukte de når jeg kjørte scooter og konkluderte med at jeg måtte finne noen andre, da de sperret ute all lyd fra trafikken

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Bourne » tir 14.11.2006 19:46

Jeg har etymotic ER 6i og de er helt sinnsyke. Fantastisk kvalitet på lyden i tillegg til at de stenger ute støyen, fungerer bedre en aktive noise reduction systemer synes jeg...
medlem i 234 måneder
 

Innleggav jonkriska » tir 14.11.2006 20:06

Kjøp PortaPro! Bra kvalitet til en grei slump penger :-D !

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav OleMH » tir 14.11.2006 20:37

epifant skrev:Koss Porta Pro eller et par Etymotic ER-6?

Test av Etymotic her


Har ER-6 selv og kan strekt anbefales. Blokkerer veldig godt støy utenifra og har bra lyd. (disclamer: jeg ingen audiophile..).
medlem i 223 måneder
 

Innleggav kjetil02 » tir 14.11.2006 20:55

ER-6 eller ER-6i. Uten tvil. Litt dyre, men utrolig mye for pengene. Lav vekt, ekstremt god lyd, ekstremt god demping. Du kommer til å ta tog og buss bare for opplevelsen av å leve i en sky av musikk...

Ps. litt audiofil her, ja. ;)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Ørepropper?

Innleggav fredhantek » tir 14.09.2010 9:43

Anbefaler sterkt å få formstøpte ørepropper til headsettene deres! Hansen Teknikk & Co er de som er ledende på akuratt dette i Norge. gå innom http://www.hantek.no og titt litt. Har sånne til mine Sennheiser CX300 og Sony Ericsson Handsfree. (de har samme innfeste) så jeg bare bytter om proppene når det trengs.

har du formstøpte detter de ikke ut, her er en link om litt info om formstøpte in ear propper http://www.hantek.no/pages/view/33206

Anbefales sterkt. Jeg jobber der selv nå, men jeg sier ikke dette for å reklamere, jeg sier dette som privat person. Anbefales sterkt! Jeg jogger en god del er superfornøyd og jeg vet at flere kunder også har vært 100% fornøyd!
medlem i 162 måneder
 

Re: Ørepropper?

Innleggav kokopelli » tir 14.09.2010 10:54

Jeg har et par etymotic ER 6i, disse trenger jeg ikke lenger. Send meg en pm;)

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Forrige

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere