Lav volume på iPod mini.

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Lav volume på iPod mini.

Innleggav Seven » lør 25.12.2004 15:16

Fikk låne en kamerats iPodmini og føler at høyeste volumen var litt i laveste laget. Noen kommentarer?
medlem i 238 måneder
 

Innleggav smacmac » lør 25.12.2004 15:26

Søk på macupdate. De finnes volumeboosters men du burde helst bruke noe som bare tar bort den plomberingen eller hva det nå heter.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav admin » lør 25.12.2004 15:30

Lydnivået kommer også ann på hvilket nivå MP3 filene er stilt til. Er de stilt lavt, blir lyden lav. iPod minien og andre iPoder følger EU kravet på lydnivå, så lydnivået er nøyaktig likt som andre enheter fra f.eks. Creative, Philips o.l da de også må følge EU krav for CE godkjenning.

Sjekk med andre ord nivået på MP3 filene. Det varierer stort.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Seven » lør 25.12.2004 15:35

mp3, AAC filene skal være maximerte og har bra output på andre anlegg. Men er det noe annet du tenker/mener på?
medlem i 238 måneder
 

Innleggav anderstangen » søn 26.12.2004 12:03

jeg erfarte dette selv da jeg koblet en iPod 3G til stereoanlegget.. Ble vanvittig lav lyd i forhold til hva pc'en (ja pc den gang) kunne prestere.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav smacmac » søn 26.12.2004 12:09

anderstangen skrev:jeg erfarte dette selv da jeg koblet en iPod 3G til stereoanlegget.. Ble vanvittig lav lyd i forhold til hva pc'en (ja pc den gang) kunne prestere.


Om du skrur opp iPodens volum så skal du vel får ganske OK høyde når du kobler den til stereoannlegget.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav saschagabor » søn 26.12.2004 12:28

prøv med et annet headset. mange headset er "tunge" å drive (dB/1watt, lydstyrken økes med 3dB når du dobler watt)
For meg funker Koss Porta Pro supert. Om disse skulle spille for lavt for deg, vil du snart få hørselsskade.. :? (ja, jeg har mini selv)
som sagt: prøv deg litt frem med forskjellige headset, dem du bruker krever mest sannsynlig for mye av den stakkars spilleren..
medlem i 243 måneder
 

Innleggav TorbX » søn 26.12.2004 13:03


Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav inter » søn 26.12.2004 16:06

Synes også det var litt lav lyd før, og brukte et slikt program (gopod) for å fikse det. Jeg vet ikke om det er noen sammenheng, men ikke lenge etter, så fikk jeg problemer med batteriet og måtte bytte den. Etter det har jeg ikke gjort noe, siden jeg nesten aldri brukte høyeste volum (etter gopod) allikevel. Så nå bruker jeg bare høyeste volum ganske ofte, og klarer meg fint med det. Ofte kan det høres veldig lavt ut, på grunn av all støyen rundt,men det er viktig å ikke utsette ørene sine for for høye lyder heller. Har også porta pro og iPod mini.
medlem i 237 måneder
 

Innleggav admin » søn 26.12.2004 16:15

Saken er at europeiske iPods har et lavere lydnivå enn sine amerikanske motparter, grunnet at for å få beholde CE godkjenningen krevdes det at lydnivået ikke oversteg et visst nivå. Derfor måtte Apple nedjustere dette volumet til et nivå som er EU godkjent. Ingen CE godkjenning, intet salg av produktet i EU. Det samme gjelder spillere fra Creative, Sony, Philips etc.

Det de fleste av disse fiksene for dette gjør er kun å skru opp volumet på MP3/AAC filen. Dette kan gjøres i iTunes. Normalt står de på 0%. Setter du dem på 100% blir det dobbelt så høyt. Dette har ingen effekter på iPodens hardware eller noe, så eventuelle problemer du har opplevd er bare uflaks.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav inter » man 27.12.2004 15:04

Det er sant at det er noen av programmene som gjør dette, men å justere opp volumet på 1000 sanger vil ta litt tid, mens noen programmer bare bruker noen få sekund. Derfor er det ikke sant at de fleste programmene bare justerer opp volumet på mp3-filen. Jeg vil heller ikke anbefale å gjøre det i itunes, da vil sangene spille høyere i itunes også, noe som jeg syntes er negativt.
medlem i 237 måneder
 

Innleggav cleric » man 27.12.2004 18:42

har ikke noe problem med lav lyd jeg... men merker at det er forskjell fra min iPod mini og min fars iPod 40gb.
Her spiller min desidert høyest. :D
medlem i 234 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]