Videosnutt om iPods levetid!

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Videosnutt om iPods levetid!

Innleggav Bonna » ons 15.12.2004 5:04

Vet ikke om den er postet før, men her er en videosnutt om batteriets levetid på iPod. iPod er et genialt produkt, og den beste mp3spilleren på markedet... Men bare 18 mnd levetid? Det er dårlig!!

Edit: Linken ja! Den er smart å ha med:
http://www.kontraband.com/show/show.asp?ID=1063&NSFW=
medlem i 244 måneder
 

Innleggav smacmac » ons 15.12.2004 8:53

Jeg fant ingen film på siden du linket til, men om du mente denne filmen:

http://www.ipodsdirtysecret.com/

Ja, så har _alle_ sett den. Men den er kul ja.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Videosnutt om iPods levetid!

Innleggav Magnuc » ons 15.12.2004 10:38

Bonna skrev:Vet ikke om den er postet før, men her er en videosnutt om batteriets levetid på iPod. iPod er et genialt produkt, og den beste mp3spilleren på markedet... Men bare 18 mnd levetid? Det er dårlig!!

Dette var med en del batterier fra en dansk produsent som Apple for veldig lenge siden kvittet seg med. Begynner å bli farlig gammelt nytt dette her!
Sist endret av Magnuc den ons 15.12.2004 14:25, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav iPanda » ons 15.12.2004 11:12

Har fremdeles min 1. generasjon 5 GB iPod og den fungerer som en drøm. Litt redusert batteritid er det eneste men slikt er vel å forvente fra alle produkter som bruker strøm fra batteri.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » ons 15.12.2004 14:19

Har fremdeles min 2. Generasjon 20Gb iPod, og den går som ei klokke. Har fortsatt de 10 timene batteritid som Apple lovte da jeg kjøpte den. :o) Den kjøpte jeg for over 2 år siden...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

iPod batteri

Innleggav BK » ons 15.12.2004 16:26

Ingen batterier varer evig heller!
Og når du engang kommer til å trenge et nytt battteri så er det jo egentlig veldig enkelt å bytte - tok meg 3min. når jeg først forsto hvordan det skulle gjøres. -Og ikke er det spesielt kostbart heller. Det er jo selvsagt ikke sånn at batteriet til iPod er så sært heller.
Det som virkelig er kritikkverdig er at det ikke er å få tak i Norge. Måtte selv bestille fra Macoteket i Sverige. I USA er det enda enklere og billigere. Så slipper du å sende inn iPod´n din og få en i bytte hvor du jo ikke aner hvordan den er behandlet...
medlem i 236 måneder
 

Innleggav iPanda » ons 15.12.2004 17:02

Hvor bestilte du sa du og hva kostet det ?

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav smacmac » ons 15.12.2004 17:28

iPanda skrev:Hvor bestilte du sa du og hva kostet det ?


Det første står i posten: Macoteket (det er de som sender med reklameblad sammen med MacWorld (Det svenske).

- Og til dere som ikke har sjekket så mye før dere har svart: Den nevnte filmen ble laget _før_ det var mulig å få tak i nye iPodbaterier.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav admin » ons 15.12.2004 20:09

18 mnd. batterilevetid er ikke det jeg har opplevd. Er på min 3. iPod, og generasjons 2. iPoden fra 2002 som har vært flittig i bruk daglig har fortsatt 7-8 timers batterilevetid igjen.

Alle batterier blir gradvis svekket, og at batteriene på iPod er dårligere enn andre produkter er rent oppsinn. Jeg har vært en del borti Creative spillere , og der kan man snakke om dårlige batterier.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav DannyBoy » ons 15.12.2004 20:15

"Normalt" har du vel rundt en 1000 oppladninger på et batteri før begynner å bli veldig dårlig eller knekker sammen helt. men personlig så synes jeg ikke batterilevetiden på min 2. gen ipod er noe å skryte av, jeg har ikke brukt den så mye delvis på grunn av den dårlig batterilevetida på rundt 1 time. da utenbelysning og konstant bytte av sanger. :?

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

lekk iPod batteri?

Innleggav BK » ons 15.12.2004 21:50

Obs: Det kan hende du har et batteri som ikke er helt som det skal være. Jeg hadde bl.a. ett som var lekk... og da blir det dårlig sisu tilslutt. Kanskje du bør "sprette" opp iPod´n din og sjekke batteriet?
medlem i 236 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron