iTunes album art problemer

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iTunes album art problemer

Innleggav jorgent » ons 08.12.2004 16:50

Hei!

Jeg har i det siste prøvd å finne noen programmer som får tak i album art til alle albumene jeg har i en musikk samling.. Dette med vekslende hell.

Til slutt fant jeg et som virket, (iTunes catalog) men dette koster penger. Sharware versjonen tar bare alle artister fra A - E.

Greit nok, men når jeg nå prøver å legge til albumart manuelt er det avogtil det ikke fungerer. F.eks når jeg skal legge til "Abbey road" coveret, ser det ut til å fungere bra. Men når jeg går tilbake til samme sangen igjen etterpå er coveret vekke, og ingenting lagret.

Dette gjelder bare for noen album, og jeg har prøvd å legge til coveret både ved å legge det nederst i venstre hjørne, og ved å trykke "Get info" og så legge det til der.

Noen som har en løsning?
Lurer også på hvor album art blir lagret. Klarer ikke å finne noe om det i "iTunes Music Library.xml"... Blir det lagret direkte i filen?

På forhånd takk!
medlem i 234 måneder
 

Innleggav admin » ons 08.12.2004 17:20

Flyttet til iTunes.

Har du prøvd Fetch art?

Albumart filene legges inn i hver enkelt MP3/AAC fil. Sender du filen til noen andre vil de se albumarten.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav jorgent » ons 08.12.2004 17:58

Prøvde med fetch art nå, det går heller ikke der..

"Error while adding art to iTunes"..

Forøvrig ønsker jeg gjerne å fjerne fetchart nå, men jeg finner ikke ut hvor det ligger... ~/Library/iTunes/scripts/ er tom (!)

Det virker hverken manuelt, eller ved bruk av programmer..
medlem i 234 måneder
 

Innleggav vlunde » ons 08.12.2004 18:31

Jeg har brukt ShowCD Cover 1.02b, og det har fungert greit for meg. Dette programmet legger coverart i den mappa i iTunes Music Catalog som sangen ligger i, og så kan du legge den til iTunes låtene derfra.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav TeSp » ons 08.12.2004 18:33

Last ned noe om heter clutter det fungerer utmerket, det googler osv for deg s[ velger du selv det manuelle og trykker copy arto to iTunes.. Det fungerer flott!

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav jorgent » ons 08.12.2004 18:58

Takk for dette, skal prøve disse programmene. Men hele problemet er at det er endel av filene mine som nekter å ha albumart. Dette gjelder spesielt endel Beatles album..
medlem i 234 måneder
 

Innleggav TeSp » ons 08.12.2004 19:27

Hmmm merkelig, prøv å importer dem fra cdene igjen, alle mine beatles låter vil ha finfin art de.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Larssa » ons 08.12.2004 20:27

Har du sjekka om filene har noen form for skrivebeskyttelse/kopisperre e.l.? Det høres ut som om det er noe sånt.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav jorgent » tor 09.12.2004 1:04

Jeg sjekket nettopp på "Get info" for filene...

Det var en forskjell på permissions. Group hadde no access.. Jeg prøvde å skifte dette, men det gjorde ingen forskjell. Fortsatt umulig å legge til album art for de aktuelle filene....

Takker for hjelp!
medlem i 234 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]