iPodkjøp

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iPodkjøp

Innleggav oyvindbs » søn 05.12.2004 22:34

Jeg skal (endelig) kjøpe meg en iPod og lurer på følgende. Faren min reiser en del, både i Europa og til fjerne østen. Er det lønnsomt å prøve å kjøpe en der? Vil jo i hvert fall spare skatt. (Hvis det ikke er det kommer jeg til å bestille en i Norge nå...)

Spørsmål nr 2 gjelder service. Ser at en del har hatt litt problemer med iPodene sine. aner ikke hvor utbredt det er, men vil kunne kontakte apple i Norge eller må den i tilfellet sendes til Singapore eller lignende? (Veit at f.eks. Koss nå krever at man har en norsk kvittering for å bruke livstidsgarantien deres.(der røyk de høretelfonene:))) Vil være dødskjipt om den blir ødelagt og jeg sitter der uten noen rettigheter fordi jeg har prøvd å spare noen fattige hundrelapper.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav thomasb » søn 05.12.2004 22:41

Å kjøpe iPod i USA er vel det som for tiden er mest lønnsomt, i og med at dollaren er så utrolig hyggelig nå :)

Jeg tror ikke det er noe problem å få support på en iPod selv om den er kjøpt i utlandet. I familien min er det kjøpt 4 iPod'er. Ingen av dem har eller har hatt problemer. Hvorfor man ofte i forum leser om folk som har problemer med sine iPods, er fordi de som har iPod som fungerer, ikke gidder å skrive om det i forum :)

Jeg synes du skal unne deg selv en iPod i julegave :D

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav oyvindbs » søn 05.12.2004 22:43

er ikke julegave, bursdaggave, har bursdag i juni skjønner du... Har en del kamerater med iPod som er veldig fornøyde, bare dritkjipt om den jeg har blir herpa. Har en tendens til å ødelegge elektroniske dingser.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav thomasb » søn 05.12.2004 22:56

oyvindbs skrev:Har en tendens til å ødelegge elektroniske dingser.

Er det ikke bare å bestemme seg for å være forsiktig? :) Om du selv ødelegger iPod'en din, tviler jeg på at Apple gir deg en ny. Det kan jo hende, men jeg tviler.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav oyvindbs » søn 19.12.2004 14:46

har kjøpt ipoden nå, venter på å få den lada opp, (kan det ta så lang tid?)

veldig fornøyd så langt, men bare et lite problem, strømforsyninga er amerikansk. Er det mulig å få kjøpt en norsk en uten å kjøpe travelkit til 400? veit noen om det går bra å bruke en vanlig strømkabel(sånne som er på radioer og lignende) og sette inn i den hvite ladeboksen. har en som passer perfekt, men liker ikke tanken på at alt skal si puff.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Cybbe » søn 19.12.2004 15:26

Skal nok ikke være umulig å skaffe seg billigere adaptere, se på Clas Ohlson eller noe sånt.

Eller kan du jo lade oppe over firewire.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav iGeek » søn 19.12.2004 15:35

det burde ikke være noe problem det du sier...Har amerikansk powerbook med en "amerikansk strømforsyning" og en "norsk", og jeg varierer mellom apparatledning og apple sine løsninger uten problem.

putt inn apparatledningen og nyt poden din! :D
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Åsmund » søn 19.12.2004 15:42

oyvindbs skrev:veit noen om det går bra å bruke en vanlig strømkabel(sånne som er på radioer og lignende) og sette inn i den hvite ladeboksen. har en som passer perfekt, men liker ikke tanken på at alt skal si puff.


Ja, det kan du gjøre! Ingen problem. Det er nok dyrere å kjøpe ny lader fremfor travelkit.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav admin » søn 19.12.2004 17:50

oyvindbs skrev:har kjøpt ipoden nå, venter på å få den lada opp, (kan det ta så lang tid?)

veldig fornøyd så langt, men bare et lite problem, strømforsyninga er amerikansk. Er det mulig å få kjøpt en norsk en uten å kjøpe travelkit til 400? veit noen om det går bra å bruke en vanlig strømkabel(sånne som er på radioer og lignende) og sette inn i den hvite ladeboksen. har en som passer perfekt, men liker ikke tanken på at alt skal si puff.


Det skal vel ta drøye 4-5 timer første gangen før den er helt oppladet. Du bør lade batteriet helt opp og helt ut de første gangene. Slik får du kalibrert batteriet best og får lengst levetid.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]