Albumbilde i iTunes

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Albumbilde i iTunes

Innleggav apple_digger » lør 04.12.2004 2:43

Er det mulig å få album bildet direkte inportert fra internett santidig som du henter opplysninger om det albumet du legger inn, eller må man legge det manuelt etterpå etter å ha lastet det ned fra internett?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Larssa » lør 04.12.2004 3:02

Det kommer ann på om albumet er lagret med bilde på cddb serveren. Det er hvertfall min erfaring med det hele. Bl.a Elvis nr 1 hits hadde det kommer ikke på noe annet i farta. Ett godt tips for å få bilde i passe størrelse er å gå på dvdon.com e.l og hente albumbildene de har! Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav apple_digger » lør 04.12.2004 3:27

oki men jeg har lagt inn 150 album på pcen har ikke fått noen bilder jeg
medlem i 234 måneder
 

Innleggav apple_digger » lør 04.12.2004 4:39

Blir litt tungvint å legge inn 2500 bilder for hånd
medlem i 234 måneder
 

Innleggav smacmac » lør 04.12.2004 9:52

Du må bruke et av de gratis programmene- Søk på macupdate. (iTunes cover).

De helautomatiske er litt for dårlige, men jeg brukte et som søkte på amazone, og så valgte jeg utifra treffene.

Husker dessverre ikke navn.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav dupe_eivind » lør 04.12.2004 12:51

medlem i 246 måneder
 

Innleggav apple_digger » lør 04.12.2004 15:12

hvordan vil egentlig bildene legge seg da, vil di legge seg inn på selve mp3 filen eller hvordan funker det, om jeg brenner en cd med de mp3ene følger bilde med da, eller om jeg tar backup av hele biblioteket og legger det inn på maskinen etter en formatering fungerer de da?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav admin » lør 04.12.2004 15:17

Bildene blir lagt inn i hver enkelt MP3 fil og følger filen hvis du f.eks. brenner en MP3 CD og tar med til en venn..

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Rev » lør 04.12.2004 15:21

Tar jeg ikke feil, bakes bildene inn i mp3-filen om du bruker FetchArt. Andre programmer har et eget register for bildene, slik at mp3-filene ikke tar mer plass enn nødvendig, f.eks hvis du øverfører dem til en ipod . Smak og behag. Jeg liker FetchArt.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav apple_digger » lør 04.12.2004 15:39

oki, det høres jo greit ut, et slikt bilde tar jo ikke mer en noen få kB
medlem i 234 måneder
 

Innleggav iBoy » lør 04.12.2004 16:28

Det er ikke alltid så lett å finne gode bilder av norske album. Her er en side med masse bilder i fin størrelse for iTunes:

http://home.online.no/~geiren/musikk/katalog.htm
medlem i 245 måneder
 

Innleggav admin » lør 04.12.2004 17:07

Rev skrev:Tar jeg ikke feil, bakes bildene inn i mp3-filen om du bruker FetchArt. Andre programmer har et eget register for bildene, slik at mp3-filene ikke tar mer plass enn nødvendig, f.eks hvis du øverfører dem til en ipod . Smak og behag. Jeg liker FetchArt.


Dette gjelder ikke bare FetchArt, det gjelder måten iTunes behandler albumart på. iTunes legger også bildefilen inn i MP3/AAC filene.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]