Tivoli iPal

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Tivoli iPal

Innleggav Croquer » man 29.11.2004 16:19

Det nærmer seg jul, og da kan man jo ønske seg noe ekstrautstyr til iPod'en :)
Har noen erfaring med hvordan Tivoli iPal funker i praksis som høyttaler og radio? Fornøyd eller ikke?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav TFUFKAP » man 29.11.2004 16:22

.................................................
Sist endret av TFUFKAP den tor 16.11.2006 17:23, endret 1 gang
medlem i 239 måneder
 

Innleggav MrCrox » man 29.11.2004 16:22

Jeg har ikke prøvd akkurat iPal, men faren min har flere Tivoliradioer, blant annet to som er omtrent like som iPal, og det jeg i alle fall kan si er at lydkvaliteten er helt fantastisk! At det går ann å få slik lyd fra en liten boks er ingeniørkunst på sitt ytterste.

han har brukt den mest som radio, og der er kvaliteten upåklagelig (riktignok må du ha singal). Han har også koblet en MiniDisc-spiller(Han får iPod i julegave) til den, og det har fungert veldig greit.
medlem i 238 måneder
 

Innleggav admin » man 29.11.2004 17:17

Som nevnt, iPal og de standard Tivoli radioene er de samme. Lyden er meget bra. Designet flott!

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Malice » man 29.11.2004 17:46

Har en PAL og er enormt fornøyd med den. Sinnsyk dingsefaktor har den og:D
Konge lyd, enormt bra mottak, rent og flott design (dog de andre modellene er IMO mye flottere), enormt praktisk som portabel radio (på stranda osv...)
medlem i 241 måneder
 

Innleggav inikken » man 29.11.2004 18:24

Sitter faktisk en av verdens beste "recivere" i den. Er det ikke ca. 30 år det har tatt å utvikle den?

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav MrCrox » man 29.11.2004 18:26

er ikke sikker på hvor lang tid det tok, men det fungerer i alle fall veldig bra. Det eneste som er synd er at oppfinneren er død..
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Malice » man 29.11.2004 18:30

MrCrox skrev:er ikke sikker på hvor lang tid det tok, men det fungerer i alle fall veldig bra. Det eneste som er synd er at oppfinneren er død..


Ja.. Hvis jeg ikke husker feil begynte de med å bruke en resciever militæret hadde utviklet... Den er iallefall sinnsykt bra. Makan til presisjon har jeg aldrig sett.
Visste dere foressten at han og var med i Cambridge Audio? De har sinnsykt billige og enormt bra produkter. Samme kvalitetsnivå som Tivoli IMO...
medlem i 241 måneder
 

Innleggav TorbX » man 29.11.2004 20:08

Jeg kan ikke fatte og begripe at den lille boksen kan hauses sånn opp. Det er en radio ffs! Og den er MONO! Den har ikke vekkefunksjon, eller noenting heller.

Noen nettsteder om disse dingsene?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav TFUFKAP » man 29.11.2004 20:37

.................................................
Sist endret av TFUFKAP den tor 16.11.2006 17:23, endret 1 gang
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Malice » man 29.11.2004 20:57

Lyden på den første monomodellen som ble solgt under Tivoli navnet høres jo ut som et fullverdig stereoanlegg i 5000 kr klassen... Designmessig er de også suverene alt annet av bordradioer. Du kan også få dem som klokkeradio, så vekkefunksjon kan ordens.
medlem i 241 måneder
 

Innleggav tomen » man 29.11.2004 21:47

Malice skrev:Lyden på den første monomodellen som ble solgt under Tivoli navnet høres jo ut som et fullverdig stereoanlegg i 5000 kr klassen... .


Dette er bare tull når det gjelder iPAL. Lyden er vel og bra med fylde og det hele men dere må roe ned hysteriet litt. iPALl er og blir en mono radio med god reciever. Den har antenne og er best med den oppe. Stor forskjell. "Model one" som mange av dere sikter til har ikke antenne og er en mye bedre reciever etter hva jeg vet.
Jeg kjøpte iPAL da den har eksakt samme hvitfarge som iPod (derav navnet samt at det medfølger kabel til iPod) men levrte den tilbake og fikk igjen mine penger.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav TorbX » man 29.11.2004 22:14

patashnik skrev:
TorbX skrev:Jeg kan ikke fatte og begripe at den lille boksen kan hauses sånn opp. Det er en radio ffs! Og den er MONO! Den har ikke vekkefunksjon, eller noenting heller.

Noen nettsteder om disse dingsene?


Har du hørt den?


Nei, men hallo, det er en radio. Mono, sådan. Å selge den så dyrt er et salgstriks. Hele radioen er et salgstriks. Mulig at den har god lyd, men det er nok VEL opphypet.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav TFUFKAP » man 29.11.2004 22:41

.................................................
Sist endret av TFUFKAP den tor 16.11.2006 17:23, endret 1 gang
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Croquer » man 29.11.2004 23:31

TorbX skrev:Jeg kan ikke fatte og begripe at den lille boksen kan hauses sånn opp. Det er en radio ffs! Og den er MONO! Den har ikke vekkefunksjon, eller noenting heller.

Noen nettsteder om disse dingsene?


Her er et par omtaler av iPal. MacObserver som gir den 4 av 5
http://www.macobserver.com/review/2004/09/02.1.shtml
og iPodLounge hvor det er en like "het" debatt som her
http://www.ipodlounge.com/reviews_more.php?id=4128_0_6_0_M
Vel, jeg gikk og så og hørte på den på Apple-butikken nede i sentrum som har den på tilbud, og ble overbevist om at den var det rette til mitt bruk, f.eks. som meget god radio og bra høyttaler på hytta. Det var bedre lyd i denne ene høyttaleren enn de bærbare høyttaler-settene de hadde utstilt på butikken. Det gjør jo ikke noe at det er mono, så lenge lyden er fyldig og klar. Den skal jo ikke erstatte stereoanlegget hjemme heller, da. En suveren radio på kjøpet og god design så er jeg solgt!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]