Vaske iPod Ørepropper

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Innleggav smacmac » søn 28.11.2004 21:52

G-Mac skrev:Det skjede det samme med mine ørepropper, bare den forskjellen at lillesøsteren min suttet på den ene, etter det virket ikke bassen....


Spytt er vel litt surt...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav macrules » søn 28.11.2004 21:53

Limer inn fra Apple diskusjon.... mulig ikke dette hjelper...men... :roll:

This might be a longshot, but...

I've had 3 pairs of Apple earbuds that have broken, busted, burned, whatever term you'd like to use, from an unknown reason. The easy fix was of course to call Apple, and have them send you a new pair.

The symptom of the earbud problem is a distorted sound, much like aluminium wiggling and crackling inside the earbud instead of a clean bass sound. If the music that you listen to doesn't have much bass, it will seem as though the volume is lesser in the affected earbud.

Well, how does this happen? Most often, it's due to the driver inside the earbud that changed shape due to pressure change - if you jam that earbud in quite tightly (without the foam to isolate) you can actually do that; you'll hear a sharp clicking sound as the driver crackles out of shape. Same thing if you have it vibrate too loudly with deafning bass.

The solution? If you have the foam protector on, remove it. Then stick the earbud between your lips, the grille facing the inside of your mouth, and start suucking some air through the earbud! Plug the earbuds back in the iPod, listen to a bass-heavy track, and see if it does the trick. If not, try again!

I've tried it on two "dead" Apple earbuds, and everything is back to normal, sounding great!!!

This is probably the silliest trick you'll ever read in your entire lifetime, and I doubt AppleCare will ask people to suuck their earbud to give it a new life instead of sending them out by the hundreds since it's under warranty, but it is definitely worth a shot!

Let me know how this trick works for you, and do let iPod websites know about this tip !!!

Simon,
Proud Inventor of the Earbud Suction Fix.



Responsene ble slik:

OMg...he is right! lol. AHAHAH. How did you EVER come up with this solution?


Gross, But it works!


Sug på eget ansvar! :lol:

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav macrules » søn 28.11.2004 22:04

Ellers ser det ut til at man kan bruke varmt såpevann..... husk å tørke dem godt etterpå. (Hårføner)

There is a ray of hope for those who want these headphones in white - EBAY! They go about the same quoted prices mentioned above - however - you can have your headphones match your ipod - without losing the sound from those horrific ipod headphones. I bought them when I got my ipod - and they're a dream. And cleaning isn't difficult either. Just pop them out and a lil soap and water does the trick. Just be careful not to wash them down the drain.


http://www.ipodlounge.com/reviews_more. ... 33_0_6_0_M

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Macca » søn 28.11.2004 22:30

hvis de slutter og virke kan du jo bare ringe apple og si at de ikke virker, så pleier de å sende deg nye - gratis! Hvis ikke det funker, så kan du jo alltids ringe igjen og si at ledningen har røket i splitten. Flere personer jeg kjenner har røket ledningen der, og de har fått nye tilsendt gratis i posten.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Otsego » søn 28.11.2004 22:44

Jeg får vel bare ringe dem, noen som vet nummeret til Apple :P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav G-Mac » man 29.11.2004 0:32

poznix skrev:Jeg får vel bare ringe dem, noen som vet nummeret til Apple :P


Har apple noe nummer???
Vet de har et suport nummer med er det det du mener???

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Otsego » man 29.11.2004 0:34

Vel, det nummeret alle ringer når de skal klage :/

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav G-Mac » man 29.11.2004 0:36

Aja.... det nummeret.... ring til 1881 og spørr etter det "de vet jo alt"

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Otsego » man 29.11.2004 12:16

Ingen som vet det, gidder bare ikke å ringe 1881. Er ofte at de ikke vet det :P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav thomasb » man 29.11.2004 12:40

Det er nok snakk om hvis man har kjøpt iPod hos AppleStore Norge. Telefon: 800 330 34

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Otsego » man 29.11.2004 12:44

Hmmm, jeg kjøpte den i en butikk i Florida :P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Otsego » man 29.11.2004 15:55

Ingen som vet nummeret :S Hvilket nummer ringer dere hvis dere skal klage til apple ?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav RonnyS » man 29.11.2004 16:51

Jeg ringer 81500158. Der får jeg hjelp.

Ronny S
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Otsego » man 29.11.2004 18:53

Om dette er en slik "10 kr minuttet" telefon ?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav supermac » man 29.11.2004 18:58

815 xxxxx nummer koster ca 40 øre pr. min

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]