iPod låst i iTunes

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

iPod låst i iTunes

Innleggav G-Mac » ons 24.11.2004 21:19

Når jeg docer til iPod til min mac og den dukker opp i iTunes er den låst og jeg kan ikke slette sanger eller legge til manuelt eller spille sanger direkte fra iPoden på maskinen.....
Hvordan kan jeg låse opp iPoden??? det er et lite låsesymbol i iTunes som ikke går ann å gjøre noe med

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Otsego » ons 24.11.2004 21:34

det går ikke så vidt jeg vet

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav G-Mac » ons 24.11.2004 21:38

hele poenget at jeg kjøpte iPod var at jeg skulle slippe å ha sangene på Macen og bare kunne koble til iPoden for å høre på musikken :(

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Macca » ons 24.11.2004 21:49

Dette tror jeg du kan gjøre med programmet iPodRip
(men å overføre sanger til iPodden senere kan kanskje være vanskelig, men jeg vet ikke helt sikkert, for jeg har ikke brukt iPodden på denne måten)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav G-Mac » ons 24.11.2004 21:50

Da kan jeg ikke slette musikk på iPoden..... virker litt ulogisk

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Otsego » ons 24.11.2004 21:53

du kan slette musikken på harddisken og da blir den sletta på iPod'en. Jeg må inrømme at iPod i seg selv er et utrolig bra produkt, men når det gjelder og legge opp sangene og slette det du ikke trenger og slikt er det helt idiotisk. Apple har og lukket iPod plattformen helt. Håper noen andre kan hjelpe deg, for jeg vet ikke så mye om iTunes :P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav G-Mac » ons 24.11.2004 21:55

Macca skrev:Dette tror jeg du kan gjøre med programmet iPodRip
(men å overføre sanger til iPodden senere kan kanskje være vanskelig, men jeg vet ikke helt sikkert, for jeg har ikke brukt iPodden på denne måten)


Kan jeg risikere å ødelegge iPoden ved å laste ned programmet???

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav August_West » ons 24.11.2004 22:55

Dette skjønner jeg ikke helt... med all mulig respekt for at jeg feiltolker problemstillingen, men... Jeg spiller da enkelt låter på iPoden gjennom iTunes... og sletter låter på iPoden uten noensomhelst problemer...

Sitter og spiller låter direkte fra iPoden nå, gjennom iTunes... Det eneste jeg vet jeg har gjort er å slå av syncinga mellom iTunes og pod'en, s.a. jeg håndterer alt manuelt.
Det er mulig det har noe å si at pod'en er en "Windows"-pod, ettersom jeg hadde satt den opp for Windows først, også kjøpte jeg nettopp Mac. Pod'en dukker opp som ern harddisk på desktop'en in OS X, men funker akkurat som den skal i iTunes...

Jeg klarer ikke å kopiere fra pod'en til maskinen, det må selvfølgelgi gjøres via annen programvare, men alt annet fungerer som en drøm...

Merkelig... trodde dette var nok et stykke Apple-magic, jeg :-)
medlem i 232 måneder
 

Innleggav jossi » ons 24.11.2004 22:55

Jeg kan spille sanger direkte fra min iPod når den er koblet til maskinen, og det at den sletter det som er på poden når du sletter noe i iTunes er synkronisering og kan slåes av.. Hvis jeg forsto deg rett, at du kun vil ha musikken på iPoden og ikke på maskinen, og du vil spille den av fra iTunes når iPoden er koblet til, så skal det gå på dette viset (antar jeg): Koblet til iPod, slå av sync bibliotek, dra libraryfolderen over til iPoden, koble fra iPoden og slett musikken i iTunes.

Før du gjør dette må du forsikre deg om at du kan spille av musikk gjennom iTunes direkte fra iPoden, det funker hos meg. Jeg har en iPod 4g om det skulle ha noe å si.

Ettersom jeg har forstått er iPodrip bare et program du bruker for å kopiere musikk du har på iPoden over på maskinen.

~Jostein

Edit: Jeg var litt sent ute, men kan da bekrefte at jeg har en mac-formatert iPod.
medlem i 241 måneder
 

Innleggav G-Mac » ons 24.11.2004 23:06

Takk for hjelpen endelig fungerte det.
Slo av «Oppdater spor og spillelister autpmatisk»
Men det burde gåt ann å spille av iPoden gjennom iTunes selv om den ble oppdatert automatisk eller...???

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Digitale bilder

Innleggav espenjo » tor 25.11.2004 18:07

Har netopp motatt en iPodColor 60GB, og har overført hele billed arkivet mitt. Tok litt tid, men det gikk. Nå vil jeg imidlertid slette endel av bildene. Iogmed at bildene ikke ligger i mapper i iTunes ser jeg ingen enkel måte å slette dem på. Gjøres dette via disken direkte?
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Macca » tor 25.11.2004 18:54

iPodColor? iPod photo, kanskje?

I og med at den er ganske ny, og at jeg ikke har sett den ennå, velger jeg å svare 'pass'.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]