Er dette mulig/lovlig

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Er dette mulig/lovlig

Innleggav TheX » tor 18.11.2004 21:32

Er det mulig/lovlig å lure iTunes til å tro at en server på nettet er en lokal tilkoblet? I så fall ville det jo gå an å ha en server på jobben som deler sangene på "den himla store harddisken som alle som jobber der har musikken sin på". Da kunne alle kollegaene dra hjem, og høre på musikken sin på iTunes hjemme hos seg selv. (Selvfølgelig kunne noen misbruke dette da)(lallala, nå kan alle menneskene i verden høre musikken min på maskinene deres...)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Åsmund » tor 18.11.2004 21:44

Det er vel ikke ulovlig å "lure" itunes, det er å dele musikken dom er ulovlig, så det blir vel på en måte ulovlig ja. hehe :lol:

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav smacmac » tor 18.11.2004 22:02

Om du ikke deler, men bruker det privat er det vel lov, men kanskje det er ulovlig siden du ikke hindrer andre i å også høre musikken. Men ingen vil finne det ut og det vil være helt problamfritt bare du ikke deler adressen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav arnefismen » tor 18.11.2004 22:03

det er jo ikke ulovlig å dele den sånn at en har tilgang til den selv.

det er vel når du gir den til andre.

jeg har min hjemmemaskin tilgjengelig for megselv via remote desktop uansett hvor jeg er i verden.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav MrCrox » tor 18.11.2004 22:55

Det er tillatt å ha en kopi av musikk du har selv, så i iTunes kan du ha alle cdene dine, men viss du skal dele med flere, må de vel da i prisnippet ha akkurat de samme cdene.. viss ikke blir det utveksling av musikk, og det er fyfy!
medlem i 237 måneder
 

Innleggav eivinn » tor 18.11.2004 23:19

Tror en sak i rettsystemet har funnet ut at å dele med gode arbeidskolleger (inntil 20 stk) var lovlig. Men over dette blir ulovlig.

Sett opp VPN og bli en del av lokalnettverket på jobben. Slik blir du fort nettverksadmins uvenn :lol:
medlem i 239 måneder
 

Innleggav andemann » tor 18.11.2004 23:40

Men for å gå over til mulighetene,,, om iTunes boksen på jobb har offentlig ipadresse, så kan du sette en mac opp til å kjøre network beacon for å lure lokal iTunes til å tro at maskinen på jobb er en del av lokalnettet.

Har desverre ikkje fått det til andre veien... få iTunes windows på jobb til å tro at macen heime er på lokalnettet,, måtte importere bibloteket hemefra i itunes på jobb.

andreas

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 19.11.2004 0:48

iTunes Music Sharing var mulig over internett og LAN, da iTunes 4 kom. Apple fjernet muligheten til å dele over internett, på grunn av at det ble laget plug-ins og programmer som gjorde det mulig å laste ned musikk fra iTunes også. Apple har nå i versjon 4.7 av iTunes også tatt bort muligheten til å hente ID3-tags fra CDDB til eksisterende musikk i ditt bibliotek. ID3-tags må nå hentes ved importering fra CD.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]