Volume Leveling med iTunes, for cd brenning??

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Volume Leveling med iTunes, for cd brenning??

Innleggav iZappa » man 08.11.2004 22:31

Er det noen som vet om en måte å kjøre volume leveling på de sangene man skal brenne til en lyd-cd med iTunes.
Mange sanger er spilt inn med forskjellig lydnivå noe som gjør det vanskelig å høre på den ferdige cd'en.

Noen tips?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav macrules » man 08.11.2004 22:44

Du kan bruke programmet BarbaBatch til å konvertere mange mp3 låter samtidig til aiff med samme volum. Aiff er formatet du bruker når du brenner cd.

Å sette volumet til maksimum (som er det du vil..) heter på engelsk normalize.

Jeg trodde at når iTunes har stilt låtene til samme volum at det var det som ble brent på cd...? Stemmer det eller er det feil? 8O

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav iZappa » man 08.11.2004 22:59

d stemmer ikke så vidt jeg har erfart. Opplever ofte at det blir volumforskjeller på feks samleplater jeg lager. Klassiske eksempler er når du brenner et gammelt opptak fra 60 tallet som ikke er digitaly remastered og følger opp med en ny clapton sang med et helt annet lydbilde. Lydbilde er det jo selvsagt ikke mye å gjøre med, men volumet burde kunne justeres. husker at min gamle MusicMatch Jukebox på PC'n hadde en slik funksjon du kunne velge før brenning.

Mulig noen brenneprogram har denne funksjonen har ikke sjekka med Roxio Toast enda.

Flere forslag

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav macrules » man 08.11.2004 23:03

Sjekka Toast, ser ikke ut som den har mulighet til normalizing. :(

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav iZappa » fre 19.11.2004 23:44

Fiksa d.
For å kjøre volume leveling i biblioteket går man inn på valg og krysser av. For å gjøre det samme ved brenning går du inn på valg å krysser av under brenning.
Easy meat. Og praktisk.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere