Trist sang til film. Noen?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Trist sang til film. Noen?

Innleggav SuperEmil » ons 18.04.2007 15:54

Hei!

Vi lager fortiden en reklamefilm på skolen som skal handle om hjelpetelefon for barn og ungdom. Vi skal veksle mellom et barn som har det bra og ett som har det dårlig.

Jeg lurte på om noen hadde noen tips til hvilke(n) sang(er) vi kunne brukt? Hvilken sang er den første dere tenker på? Sangen skal helst være rolig og uten vokal, men tar i mot alle tips med takk!
medlem i 210 måneder
 

Innleggav da9l9ls1 » ons 18.04.2007 16:26

Sangen fra Schindlers Liste er veldig trist... syns nå jeg da.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav MadHatter » fre 20.04.2007 22:50

Jeg vil anbefale "Mad World" av Gary Jules, den fra Donnie Darko. Den er på en måte fryktelig trist med et positivt skjær i det, veldig elegant. Sjekk den ut ;)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Hva med disse?

Innleggav Janespen » søn 22.04.2007 16:00

En veldig stemningsfull låt er "Darkest Dreaming" med David Sylvian. Fra platen "Dead Bees On a Cake". Langt instrumentalparti før han begynner å synge.

Eller så har du jo mye trist klassisk musikk på platen "Herbert Von Karajan - Adagio". Svisker vil noen mene, men det er nydelig klassisik musikk.

Jeg husker ikke i farten om Albinonis Adagio er på den platen, men det er en nydelig sang.

Vil dere ha en mer moderne versjon av den sangen kan dere prøve versjonen på platen Venezia Chill Out.
medlem i 203 måneder
 

Innleggav dicky_dick_dickens » søn 22.04.2007 16:07

har du sett på Bel Canto? de har veldig mye "trist" musikk, men klarer ikke å komme med eksempel akkuratt no.
men når eg skummer meg igjennom bivlioteket mitt, så ser eg Dark dimensions of time. det e noe av det mest dystre eg har, faktisk så gale at eg alldri hører på det sjøl. de ligger på Urørt, og e lovlig å laste ned.

ev.ent. Enigma.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav BareTom » tir 01.05.2007 16:45

Sour Stone - Bother

Trist, rolig og fantastisk bra gjennomført.
medlem i 225 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron