Vekkemusikk

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Vekkemusikk

Innleggav jalla » tir 20.02.2007 10:23

Jeg har skaffet meg http://www.embraceware.com/software/awaken/...

Den er satt opp slik at Mac'en våkner i stua hver morgen og sender musikk fra en spilleliste via AirTunes til soverommet og vekker meg.

Men så sovner jeg igjen, fordi musikken er så behagelig.

Noen innspill til hvordan spillelista bør se ut for å faktisk sende meg på jobb tidsnok? Jeg ønsker egentlig at den skal starte litt behagelig, men på et tidspunkt sørge for at jeg faktisk er nødt til å stå opp.

Litt av det jeg hører på:
http://www.last.fm/user/eiriku
medlem i 213 måneder
 

Innleggav smacmac » tir 20.02.2007 11:31

Jeg er jo av den typen som helst vil rives opp, og som er oppe innen tjue sekunder av sangen er spilt, og da går det mye i punk på høyt volum.

Om du først skal ha musikken rolig for så å bli mer vekkende så vet jeg ikke fordi det er litt farlig. Den rolige musikken vender deg til lyden og da blir du ikke så overrasket og vekket av den bråkende musikken. Det er akurat som at man kan jo sovne i en bil/buss, men hadde man plutselig hørt så mye støy som det pleier å være sånne steder hadde man jo våknet.

En mulighet da kan jo være å la den starte rolig i et par sanger. I løpet av dem bør du stå opp, men så etter tre sanger som du ønsker å våkne til kommer en sang på drastisk høyere volum og med ganske mye trøkk.

Det så ikke ut som du hadde den, men jeg ville si at "Star Spangled Banner" med Jimi Hendrix er en glimrende sang til nettopp det. (Eventuelt "Burnout" med Green Day eller "Summer of 69" av Bowling for Soup som jeg pleier å bruke, men disse lå øyensynlig vel langt unnat din musikksmak).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Jokerman » lør 24.02.2007 18:56

iTunes vekker meg hver morgen med Fuel for hatred av Satyricon ;)
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Celine. » søn 13.05.2007 15:16

er det programmet gratis?

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Zzmukhan » søn 13.05.2007 22:28

Hva med at den starter med en sang du liker, og deretter plutselig slår over til en sang du misliker sterkt, på høyt volum?

Noen sanger hater jeg så inderlig, at jeg bare må opp av senga for å slå dem av. Og når jeg først er oppe, så er jeg oppe. Funker for meg.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]