Lyden av "digital lyd"

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Lyden av "digital lyd"

Innleggav Moldarin » fre 12.01.2007 5:47

...jeg skjønner meg egentlig ikke på de som vil laste ned masse musikk lengre. 128 kbps / 192 kbps i MP3-format er jo helt skrekkelig å høre på. Noe popmusikk fungerer i denne kvaliteten, men alt annet blir jo rent skrekkelig.

OGG Vorbis Q9 (Komprimert) eller OGG FLAC -8 (Ikke-komprimert/Lossless), der har du lyden sin sin der!

MP3 er rett og slett skrekkelig lyd! Eller hva mener dere?

iTunes Store musikk er ikke verdt å lytte til og slettes ikke verdt pengene.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Mars » fre 12.01.2007 6:30

...jeg vet rett og slett ikke hva jeg går glipp av, for jeg har ikke noe å sammenligne med. Hvordan kan jeg enkelt få musikk i OGG Vorbis Q9 eller OGG FLAC -8 slik at jeg kan gjøre meg opp en mening?



ð

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Moldarin » fre 12.01.2007 9:37

Du kan rippe en CD med Max, velg eksporteringsformat OGG Vorbis m/Quality 8, OGG Flac m/Compression 8, og MP3 med 160kbps.

(flowers)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav betebete » fre 12.01.2007 9:38

Jeg har tilgang til å få tak i Albumer i FLAC versjon, men altså det er jo nesten ingen ting som støtter det...

Brenner jeg ut noe i FLAC så funker det ihvertfall ikke i bilen min eller på mp3 spilleren min.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Moldarin » fre 12.01.2007 9:41

Digital musikkspiller som støtter OGG Vorbis/FLAC: iAudio

Skrivebordsmusikkspiller som støtter OGG Vorbis/FLAC: Play, alternativt QuickTime/iTunes component

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Alfred.Woodden » tor 23.08.2007 22:22

Har også i senere tid begynt å bli veldig kresen på lyd, og syns mp3 192, som jeg lenge har brukt, nå er utilstrekkelig.

Skal begynne å rippe i AAC 256kb/s. Hadde det ikke vært for iPoden og Nokia E65-en min, hadde jeg rippet til FLAC, eller AIFF.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]