Beste Coverlåt

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav releazme » man 18.12.2006 10:16

ameneon skrev:
releazme skrev:Pearl Jam som spiller Victoria Williams "Crazy Mary" er helt utrolig (den er selvfølgelig best live, som PJ generelt er. Personlig syns jeg versjonen fra Perth konserten i 2000 - tror jeg - er den beste.) Ellers har de også en cover versjon av Dead Moons "It's ok" som er veldig bra


Den konserten er fra 2003, men men... :)

de gjør fine versjoner av rocking in the free world og fuckin´ up av Neil Young også. Samt Sonic Reducer og Baba O´ Riley.


Stemmer det, tok en bråsjans når jeg skrev innlegget, gadd ikke dobbelstsjekke. Takk for korreksjonen :)
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Brannræven » man 18.12.2006 14:16

Tony Harnells versjon av "what a wonderful world", "love hurts" og "Uninvited"<333 8-)
medlem i 209 måneder
 

Innleggav veroåtteca » man 18.12.2006 14:18

Black Ingvars sin versjon av "Scnappi" er fantastisk, forresten :-D Jeg har cden deres "Heaven Metal", hvor de covrer gamle og til tider egentlig _veldig_ trege salmebok-sanger. "Barnatro" har aldri vært så fet, selv ikke med Jan Groth!

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav MacMæen » man 18.12.2006 15:04

SRV sin versjon av "Little Wing". For det første er den lengre en originalen, og for det andre er det bedre kvalitet enn originalinspillingen. Hendix er stor, men her er han overgått av Steve Ray Vaughan!

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav cybercoin » man 18.12.2006 15:37

Det finske "cello-bandet" Apocalyptica sine covringer av Metallica er fantastisk bra! Sjølv om eg personleg ikkje liker metal :P

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav MacMæen » man 18.12.2006 15:44

veroåtteca skrev:Dream Theater hadde en konsert hvor de covret Pink Floyd - Dark Side of The Moon, det synes jeg var gøy (og det fant jeg også link til :P )


Fett. Ante ikke at DT hadde gjort Pink Floyd. God covring! Så en video av Nightwish som covra "High Hopes". Det var grusomt!

http://www.youtube.com/watch?v=zjsf8p-dZUY Hån mot Pink Floyd!

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Aphelion » man 18.12.2006 15:47

MacMææn: jeg orker ikke å se. Jeg får vondt bare av tanken... En av PFs desidert grommeste låter!

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav MacMæen » man 18.12.2006 15:48

Vet... Nightwish burde vært buret inne for det der...

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Aphelion » man 18.12.2006 15:51

...eller generelt :D

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav releazme » man 18.12.2006 19:59

Man har forresten også easy all stars som gjør covrer Radioheads "OK Computer" og Pink Floyds "Darks Side of the Moon" platene i sin helhet, bare i dub format. Platene heter henholdsvis "Radiodread" og "Dub Side of the Moon", særlig radiodread er bra.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav olaska » man 18.12.2006 23:55

eilert pilarm sier jeg..
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Mmmarcus » tir 19.12.2006 0:44

Pat Metheny - Don't Know Why, fra plata One Quiet Night.
Nina Simone - Mr. Bojangles
Valensia - A View To A Kill (nesten litt teit)
Richard Cheese - Rape Me
Bobby McFerrin - From Me To You

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav neon » tir 19.12.2006 0:52

Clapton: Cocaine

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav kallestudioklovn » tir 19.12.2006 1:20

MacMæen skrev:SRV sin versjon av "Little Wing". For det første er den lengre en originalen, og for det andre er det bedre kvalitet enn originalinspillingen. Hendix er stor, men her er han overgått av Steve Ray Vaughan!


Jeg er så fullstendig inn til beinet uenig med deg i dette som det på noen måte er mulig å være.
Jimi Hendrix spiller bedre, det låter bedre, lengden er bedre, han synger bedre(!), klokkespillet er genialt.

SRV var en uinterresant middelmådig gitarronker.
medlem i 216 måneder
 

Innleggav MacMæen » tir 19.12.2006 10:11

kallestudioklovn skrev:
Jeg er så fullstendig inn til beinet uenig med deg i dette som det på noen måte er mulig å være.
Jimi Hendrix spiller bedre, det låter bedre, lengden er bedre, han synger bedre(!), klokkespillet er genialt.

SRV var en uinterresant middelmådig gitarronker.


God folk har delte meninger, men du kan ikke bestride at SRVs verson er lengre. Den inspillingen jeg har av Hendrix (hentet fra Best Of plata) varer i 2.25. SRV sin versjon (hetet fra "The sky is crying" varer i 6.50). Dessuten er det ikke vokal på den inspillingen i det hele tatt.

Vel er det lov å være uenig, men å kalle SRV for en "uinterresant middelmådig gitarronker" er en direkte fornærmelse.

Klokkespillet er nydelig, ingenting å utsette der.

La meg til slutt presisere at jeg er et stort fan av Hendrix og mener (som mange andre) at han var, er, og forblir tidens beste gitarist. Syn han gikk bort så tidlig.

God Jul!

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]