Tidenes beste album

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Tidenes beste album

Innleggav philla » man 04.12.2006 15:15

Hvilket album har betydd mest for deg? Uansett sjanger, stilart og band. For min del har Pink Floyd - "Dark Side Of The Moon" en viktig plass i musikksamlinga.

Bilde

Pink Floyds store mesterverk.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav orjanbeats » man 04.12.2006 15:20

Dr Dre - The Chronic 2001

Bilde
medlem i 223 måneder
 

Innleggav mingebretsen » man 04.12.2006 15:25

Vanskelig å si vilke som har betyd mest. Men Johnny Cash´es samlealbum The legend of johnny cash er iværtfall veldig bra :-P

Bilde
Sist endret av mingebretsen den man 04.12.2006 15:33, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav hansi » man 04.12.2006 15:28

Dark Side uten tvil.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Aphelion » man 04.12.2006 15:29

Litt sjangeravhengig, men denne er essensiell:

Bilde

Judas Priests «Painkiller» fra 1990, en vanvittig maktdemonstrasjon av ei heavy metal-skive. :) Nevner i fleng låter som «Painkiller», «Leather Rebel», «A Touch Of Evil» og «One Shot At Glory». Glem Maiden og Metallica, dette er VIRKELIG saker!

Phillas bidrag står også høyt, men syns «Wish You Were Here» er en sterkere skive faktisk. :)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav MacMæen » man 04.12.2006 15:38

Klarer ikke å bestemme meg. De har begge betydd like mye.

Dark Side Of The Moon og Wish You Were Here!

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav veroåtteca » man 04.12.2006 15:39

Hwo-ff, vanskelig spørsmål! Jeg må kanskje svare Dream Theater - Images and Words

Bilde

Grunnet at denne cden fikk meg til å høre på og interessere meg for så utrolig mange band etterhvert! Førte meg inn i en ny del av musikkverdenen, for å si det sånn... Har på en måte den å takke for at jeg nå hører på Pink Floyd, Rush, Yes, Änglagård osv, og uten den hadde jeg ikke blitt med i Dream Theater sin fanklubb, og hadde jeg ikke blitt med der hadde jeg ikke møtt kjæresten min og flyttet til Trondheim ;) Dessuten så fikk sangen "wait for sleep" meg til å gråte en hel del da jeg var 17 eller noe :P Sunt :-) Dette synes jeg, om jeg får si det selv, var en veldig god, om enn litt lang, begrunnelse O:-)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav hansi » man 04.12.2006 15:49

Vil forresten også legge til at Lateralus fra Tool, Sgt Pepper fra Beatles og Wish You Were Here fra Floyd også står meg veldig nært.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Ingunn » man 04.12.2006 15:51

Julian Berntzens Pictures in the house where she lives.

Jeg har blitt glad i den lille byen med William, Sally, Mr. Max, flotte Mary, Mr. Piggystar som ikke lenger er en stor stjerne, Steven som kom tilbake fra et fjernt land og har startet en stor godterifabrikk.. Og sist men ikke minst; the ghost we saw.

Steven was creating an experimental taste
Capturing the flavour of the happiness that time erased.


Både albumet Waffy Town og Pictures in the house where she lives er veldig bra. Kanskje ikke de absolutt beste jeg har i samlinga, men det er i hvert fall de som har betydd mest for meg! Og så oppfordrer jeg alle bergensere til å komme seg på konsert :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Wolfgang » man 04.12.2006 15:51

Homo - The Revenge

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav jonkriska » man 04.12.2006 15:52

Et meget vanskelig spørsmål, men må nok si at Toto`s mesterverk fra 1982 (tror jeg), kalt "Toto IV", kommer høyest for min del. Den er jo smekkfull med hits, inkludert "Africa" og "Rosanna". Toto er et band fullt av dyktige musikere, og er mitt absolutte favorittband.

Bilde
Toto IV
    :-* Moderert av Ingunn
    Størrelsen på bildet bør gjøres mindre. Bruk f.eks bildr.no

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Dorian » man 04.12.2006 15:52

Charlie Haden & Pat Metheny - Beyond the missouri sky.

Annen musikk kommer og går, men denne blir aldri gammel.

Bilde
Sist endret av Dorian den man 04.12.2006 16:03, endret 1 gang
medlem i 237 måneder
 

Innleggav philla » man 04.12.2006 16:01

jonkriska skrev:Et meget vanskelig spørsmål, men må nok si at Toto`s mesterverk fra 1982 (tror jeg), kalt "Toto IV", kommer høyest for min del. Den er jo smekkfull med hits, inkludert "Africa" og "Rosanna". Toto er et band fullt av dyktige musikere, og er mitt absolutte favorittband.


Er enig i at Toto har noen veldig gode hits som du selv sier: "Africa", "Rosanna" og ikke minst "Hold the Line". Allikevel mener jeg at Toto blir for små når det gjelder hele album, ikke bare enkeltlåter.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Ingunn » man 04.12.2006 16:02

Da skulle du hørt Falling in between, philla :-D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Syntax » man 04.12.2006 16:04

Opeth: Blackwater park :D

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Neste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere