Her har noe gått fryktelig galt! (Hihi!!)

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav Twinrehz » ons 22.11.2006 17:24

veroåtteca skrev:Går ann å få kjøpt, den! Albumet "Party Album",og Singelen "Boom boom boom boom

(Selv om jeg ikke "skjønner" musikksmaken din akkurat der :-P )

Nei, det skal en del til for å skjønne min musikksmak... (:) Skjønner den ikke selv av og til <_< Utrolig skummelt egentlig.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav kallestudioklovn » ons 22.11.2006 17:54

desafio skrev:MP3 som er brent ut på cd, og som deretter er rippet om til MP3 igjen, gjør at man mister en del lydkvalitet..


Men kjære deg,
MP3 konvertering i serie medfører et horribelt tap, som kan omtales i musikalske termer.
CD'en har ingenting med saken å gjøre, uansett hvordan den måtte se ut.
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Twinrehz » tor 23.11.2006 11:22

Om det du sier stemmer, kalle, (og det tror jeg faktisk at det gjør), så har sangen først blitt rippet i 80 eller 96 kbps, og det medfører et helt horribelt lydbilde i de fleste tilfeller. (Basert på egne erfaringer fra testing).

Har vel egentlig aldri brukt MP3 128kbps selv i ripping, har alltid brukt noe høyere enn det. Mine egne CDer blander jeg litt med kvaliteten, siden det er AAC jeg bruker, men CDer som jeg har fått låne, er det tvilsomt at jeg bruker noe lavere enn 320kbps. (Enkelte tilfeller bruker jeg Lossless).
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Macini » man 08.01.2007 20:17

Åpner denne tråden igjen siden den ligger nærmest mitt problem.

Etter at jeg flyttet biblioteket fra den interne disken til en en ekstern disk, har lyden blitt "hul". Har ikke komprimert lyden mer enn når jeg la inn musikken fra CD. Bruker alltid AAC 128 kbps på mitt bibliotek. Dette gjelder ikke musikk jeg har kjøpt gjennom iTMS, bare musikk jeg har kopiert fra CD. Det er det som jeg synes er merkelig. Hva er det som forårsaker dette lydtapet?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Twinrehz » tir 09.01.2007 22:13

Denne flyttingen du snakker om, skal ikke ha noe å si i det hele tatt egentlig. Det som kan være problemet (jeg sier ikke at det er det) er overføringshastigheten mellom den eksterne harddisken og datamaskinen din. Det behøver ikke å være noe galt med den, men med tanke på at det skal igjennom en kabel (kanskje til og med av tvilsom kvalitet) kan det i noen tilfeller skape problemer. Men likevel rart at lyden blir hul, den skulle egentlig bare bli hakkete og og stoppe til tider, ikke gjøre noe med lydkvaliteten.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Macini » fre 12.01.2007 20:40

Har god overføringshastighet mellom maskinen og ekstern HD.AHR aldri hoppet eller noe sånt, bare at lyden har blitt "hul" etter at jag flyttet den fra den interne til den eksterne disken. Det er originalkabelen som fulgte med LaCie Porche disken som er USB 2.0

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Forrige

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron