kallestudioklovn skrev:Selv om du tydeligvis sidestiller etthvert plateselskap med våpenindustrien og wal-marts sympatimivå og forretningsmakt og dermed reduserte, i dine øyne, rett til å tjene penger så er det faktisk kontraktene mellom artist-platelskap-produsenter-distribusjon som skal bestemme hvor inntektene skal ta veien og ikke dine private uinformerte påfunn. Som jeg gjorde rede for over så er det nok av anledning til å danne seg et intrykk av kunstutrykket før man kjøper det.
Du er en tyv.
kallestudioklovn skrev:En kan sjekke ut alskens av ting på f.eks. myspace eller you tube, Itunes Music Store og alle andre nettbutikker. Pluss artistenes og plateselskapenes hjemmesider, radio og TV.
kallestudioklovn skrev:1/Takk for den klargjøringen, skjønner ikke hva det har med saken å gjøre, da det handler om at ingen har rett(om ikke annet enn moralsk, og av kulturpolitisk nødvendighet) til å undra seg å betale for en vare man anskaffer seg.
kallestudioklovn skrev:Selv om du tydeligvis sidestiller etthvert plateselskap med våpenindustrien og wal-marts sympatimivå og forretningsmakt og dermed reduserte, i dine øyne, rett til å tjene penger så er det faktisk kontraktene mellom artist-platelskap-produsenter-distribusjon som skal bestemme hvor inntektene skal ta veien og ikke dine private uinformerte påfunn.
kallestudioklovn skrev:2/Lisensavtaler. (...) Ulempen? Vel, for det første: Minimale budsjetter til plateinspilling=dårligere produkt. Få artister har råd til å ta særlig økonomisk risiko, og dette resulterer i en underinvestering i selve produktet.
kallestudioklovn skrev:1/Takk for den klargjøringen, skjønner ikke hva det har med saken å gjøre, da det handler om at ingen har rett(om ikke annet enn moralsk, og av kulturpolitisk nødvendighet) til å undra seg å betale for en vare man anskaffer seg.
kallestudioklovn skrev:Selv om du tydeligvis sidestiller etthvert plateselskap med våpenindustrien og wal-marts sympatimivå og forretningsmakt og dermed reduserte, i dine øyne, rett til å tjene penger så er det faktisk kontraktene mellom artist-platelskap-produsenter-distribusjon som skal bestemme hvor inntektene skal ta veien og ikke dine private uinformerte påfunn.
kallestudioklovn skrev:Så for og kommentere den mislykkede analogien din. Jeg kan ikke gå på REMA og TA en FREIA melkesjokolade for så å gå å betale for kremfløte på RIMI fordi JEG mener TINE skal ha mere penger for fløten i melkesjokoladen.
Det kaller jeg et kurs i presise analogier
kallestudioklovn skrev:2.1-På Myspace ligger det millioner av låter med artister fra alt annet enn de største selskapene. Jeg tilbringer masse tid hver dag for å sjekke ut ting.
kallestudioklovn skrev:2.2-Nei, hvor mye smaksprøve får du på hver vare du kjøper på rimi? Jeez. 5cm kneipbrød?
kallestudioklovn skrev:2.3-Funny å etterlyse musikk av Kayne West, for så å kritisere komersiell radio rett nedenfor.
kallestudioklovn skrev:2.4-Her snakker du igjen om store selskaper, hvis utgivelser du kan stikke innom din lokale platekompaniet å høre når som helst, eller skru på radioen.
kallestudioklovn skrev:2.5-Bransjen? Hvem er bransjen?
kallestudioklovn skrev:Det er klart det er en del sammrøre og tullball. Når Norbert fra bandet "Madde på gada" spanderer kokain på Håkon fra P 33, så er det klart at "lift you" får en uke til i rotasjon, så fremt Håkon klarer å overbevise 4 andre selvstendig tenkende mennesker i den komiteen, men det stopper der liksom, det er mere naivt og søtt enn noen "bransje" som sitter på et møterom og vedtar hvordan ting skal være.
downhillbattle.com skrev:For decades, the major labels have controlled what's on the radio by paying radio stations to play their songs. Pay-for-play radio (aka "payola") means that independent labels can't get their music on mainstream radio and mediocre major label music gets on the radio just because somebody's paying.
kallestudioklovn skrev:Jeg har derfor konkludert med (...) at musikk-norges største stjerner er folk som driver med musikk UTEN å drive med musikk.
Jan Fredrik Karlsen, Håkon Moslet, Audun Vinger etc.
kallestudioklovn skrev:1/Man bør gi en litt bedre kjøpsopplevelse enn kjipt og smått coverdesign på en cd-plate hvis cover går istyller 1/2 gang du åpner det.
kallestudioklovn skrev:2/ man må faktisk noen ganger i livet ta valg. Ja, heroin blir du tilbudt hvis du beveger deg i nærheten av skippergata, kjøper du det? nei.
kallestudioklovn skrev:Man vet at nedlasting av musikk har skadevirkninger for kulturlivet, værst er de som legetimerer dette ved at produktet man kjøper er for dårlig, men samtidig er med å redusere kvaliteten for fremtiden ved å nedlaste ulovlig.
kallestudioklovn skrev:Man KAN laste ned skiva, men man skjønner at man gjør seg selv og musikkinterresen en bjørnetjeneste. Derfor kjøper plater man tror man vil ha glede av å lytte på. Det er ikke værre enn det.
Men det er ikke mange nok som gjør det.
kallestudioklovn skrev:Jeg var i møte med en artist idag. En jeg antagelig skulle, og har gledet meg til å produsere den neste platen til.
(...)
Artisten solgte 150....ett-hundre-og-femti eksemplarer av den forrige skiva.
(...)
Hadde noen flere av de som står og synger med, og dermed kjenner materialet faktisk kjøpt plata, så hadde vi kanskje hatt budsjett til å lage en ordentlig oppfølger.
kallestudioklovn skrev:Han ender opp med å spille den inn hjemme på en laptop med cubase.(pc)
kallestudioklovn skrev:Det må bli slutt på at en laster ned musikk bare fordi en KAN og VIL.
Det er likevel FEIL.
Det ER tyveri.
Registrerte brukere: Google [Bot]