Genesis reunion!

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Genesis reunion!

Innleggav esel » tir 07.11.2006 13:53

Til alle Genesis fans på Mac1 så vil jeg bare oppfordre til å sjekke denne linken nå kl 13. Pressekonferanse om genesis (Phil Collins mm.) og gjenforening/turnè osv! http://www.genesis-music.com/

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav NickFalk » tir 07.11.2006 14:20

Takk! :)
Nå blei jeg faktisk skikkelig glad!

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav esel » tir 07.11.2006 14:55

Da er det bare å bestemme seg for hvor man skal reise å se de! Starter 11 juni i Helsinki. Tror jeg drar til Paris eller England....

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav akelakk » tir 07.11.2006 15:06

Det er det kjedelege Genesis jo. Peter Gabriel er den av gutta som har æra mest i behold. :-D

@:)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav NickFalk » tir 07.11.2006 15:34

Synes nok også Gabriel er den mest spennende som soloartist, men synes Banks+Rutherford+Collins sammen er mye bedre sammen enn hver for seg.

Invisible Touch er mitt favorittalbum noensinne...

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav kriff » tir 07.11.2006 16:12

Bedre sammen enn hver for seg, granted. Men Genesis med Peter G var fantastisk, i forhold til tyggesis....

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav NickFalk » ons 08.11.2006 8:44

Er også veldig glad i det gamle stoffet. Allikevel: Genesis var et annerkjent, men marginalt band i den perioden sammenlignet med hva de var med Collins som vokalist.

Musikalsk synes det dessuten som om forskjellen faktisk ble større da Steve Hacket forlot gruppa. Pussig nok var det dét første albumet uten Hacket som bød på gruppas første top-10 hit (Follow you, follow me).

Genesis tok selvfølgelig et langt steg ut i popleieren på 80-tallet, men i tillegg til ganske smoothe megahits som Invisible Touch, Throwing it All Away og Hold on Your Heart (den Genesis sangen jeg liker minst) beholdt de også de mer komplekse låtene med nesten burleskt store tempo og taktskifter. Min personlige favoritt er den todelte Domino fra Invisible Touch.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav PoisonID » ons 08.11.2006 9:36

Hvis ikke Peter Gabriel går på scena i blomsterkostymet sitt så kan det være det samme :-[

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav esel » fre 24.11.2006 13:08

Da er billett bestilt. Manchester, Old Trafford 7 juli! Noen andre som skal? Eller noen som har bestilt til andre steder?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav petterw » fre 24.11.2006 13:16

...skal til Berlin 5. eller 6. juli 8-)
medlem i 232 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron