Beste Gitarist gjennom tidene

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav MacTobbe » tir 21.11.2006 18:55

sist jeg så en film av sunde hadde han et utrolig fingerspill .. så har vanskelig for å tro at han lar folk spille for seg >:-o

men med dagens teknologi er jo alt mulig :'(
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Brannræven » fre 24.11.2006 21:19

Aphelion skrev:Tekrø er et hasjvrak som har spilt de samme soloene i 25 år nå... Skjønner ikke hva som er så fantastisk med ham.


lol...
du har tydeligvis ikke hørt mye i fra han....
http://youtube.com/watch?v=MCidppibIno

:bitchin:
medlem i 209 måneder
 

Innleggav gulltanna » fre 24.11.2006 21:45

Her har vi noen ekstremt teknisk dyktige men (i min smak) forferdelige, gitar-onanerende og vulgære posere ... eks...Joe Satriani, Steve Vai, Yngwie Malmsten...osv osv
"Supergitarister" og selvhøytidelighet går desværre ofte hånd i hånd...

Og jeg snakker ikke bare om spillinga...hehe (sjekk ut signaturmodellene...grøss och gru!

Nei gi meg noe Gilmour any day. Agnus Young er Über! det samme er Ace Freley (korte fete tettpakkete soloer uten mye dill-dall! Og for og ikke nevne the Stoogies -ikke mange gitartimer der nei...men fy f...så mye fetere enn overnevnte Guitar-Convention-hester...
Prince! (ja nettopp han ja) og Fruscante seffern!

Av fet country/roots nevner jeg: Norman Blake (men det er jo så utrolig mange dyktige som jeg ikke aner navnet på...Vet du om noen?)

BASS: Bootsy Collins!!!

Som dere skjønner har jeg en bred musikksmak. Men noe er likvel deilig å hate... ;)
Sist endret av gulltanna den lør 25.11.2006 4:07, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav kim86 » fre 24.11.2006 22:18

Garth Brooks! Av Country-stjernene...
Ellers er Slash overlegen..
medlem i 249 måneder
 

Innleggav rambo » fre 24.11.2006 22:44

Slash uten tvil! Knut Schreiner (Euroboy) er ikke så dum han heller. Stilen er jo i samme gaten

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav tomyoung » lør 25.11.2006 3:22

GummiTZ skrev:"It's not about the notes you play, it's about the notes you DON'T play..."
- Clapton


Word!

Forøvrig: Andy Summers/The Edge.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav PitBull » lør 25.11.2006 4:14

Øysetin Sunde. Garrantert!! :D

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav MacMæen » tir 28.11.2006 14:09

Om en ikke Sunde er så god på gitar som folk vi ha det til, så er han i allefall mac- bruker. Sitat "Skal jeg ha dagen til å gå, bruker jeg pc-en. Skal jeg ha jobben gjort bruker jeg mac-en"

I en av sangene sier han også "Av dos er du kommet, i dass skal du gå, og av mac skal du gjennoppstå."

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav PitBull » tir 28.11.2006 17:46

Hahahaha!!! Seriøst? :P Han er jo bare genial! :D De som mener han ikke er god på gitar har neppe hørt så mye av han. og han synger i tillegg til å spille så sinnsykt fort og kontrollert at det er helt sprøtt. :P Men jeg liker ikke sangene hans egentlig, selv om han er genial på gitar og har humoristiske tekster om de faller i smak.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Twinrehz » ons 29.11.2006 12:21

MacMæen skrev:Om en ikke Sunde er så god på gitar som folk vi ha det til, så er han i allefall mac- bruker. Sitat "Skal jeg ha dagen til å gå, bruker jeg pc-en. Skal jeg ha jobben gjort bruker jeg mac-en"

I en av sangene sier han også "Av dos er du kommet, i dass skal du gå, og av mac skal du gjennoppstå."

Virkelig? Kuuuult!!

Det siste sitatet (Fra "Jeg hogg opp PC'en i går" for den som lurer) har jeg også hørt, har aldri tenkt noe over det. Trodde det var negativt ment... <_<
medlem i 218 måneder
 

Innleggav heggelund » ons 29.11.2006 13:05

Yngvie Malmsteen.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

John Petrucci og Steve Lukather

Innleggav anddda » fre 01.12.2006 17:43

Både Dream Theater og Toto omtales jo ofte som såkalte "flinkis-band", og det er ingen tvil om at dette også er tilfellet. Vil tørre å påstå at Steve Lukather og John Petrucci er to av verdens desiderte beste gitarister. Begge har evnen til å spille raske og avanserte soloer, samtidig som de også klarer å roe ned gitarspillet til roliger sanger. Mulig Lukather er min absolutte favoritt...
Sist endret av anddda den fre 01.12.2006 19:16, endret 1 gang
medlem i 207 måneder
 

Innleggav xenimus86 » fre 01.12.2006 17:48

Noen som har sett Justin King?
Sykt...
SJekk her:_

http://youtube.com/watch?v=GabWtq6Lsbg
medlem i 228 måneder
 

Innleggav MacDonal » fre 01.12.2006 17:52

Jeg så han for lenge siden på Snabbstart.com....Utrolig hva han får til!

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav philla » fre 01.12.2006 19:08

Min favoritt er uten tvil Santana :-D Han er bare helt rå :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]