Beste Gitarist gjennom tidene

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav artofdesign » man 25.09.2006 17:40

David Gilmour og Mark Knopfler!!!
Og Øystein Sunde!

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Zyklon » man 25.09.2006 17:41

Ingen som har nevnt John Petrucci?

Edit: Jo, det var visst det :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Blomvik » man 25.09.2006 17:43

David J. Matthews

<3
medlem i 228 måneder
 

Innleggav EirikF » man 25.09.2006 17:45

Slash har en fantastisk, og helt egen "sound". Slash er min desiderte favoritt.
Ellers så kommer Jimmy Page høyt på listen.
medlem i 220 måneder
 

Innleggav glorious » man 25.09.2006 17:47

Nuno Bettencourt fra Extreme må jo med her. Det samme gjelder Alan Holdsworth. Ikke bare kan de spille "så fort de vil" og er supertekniske, men de lager bra musikk i tillegg. Alle hobbygitarister har prøvd seg på "More than words", og det er Nuno som spiller på originalen :)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav kjetilk » man 25.09.2006 17:57

Jimi Hendrix og Slash er nok de jeg også syns er best. Men selv om det blir en helt annen sjanger er Pat Metheny vel verdt å nevne!
medlem i 215 måneder
 

Innleggav maxblanco » man 25.09.2006 18:06

Min favoritt er helt klart Slash, men jeg syns også at det Randy Rhoads rakk å spille før han døde i ung alder var helt genialt.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav jack » man 25.09.2006 18:15

Selv er jeg rimelig god.
medlem i 213 måneder
 

Innleggav freddjoh » man 25.09.2006 18:21

Snobb.

"Best" handler ikke bare om tekniske ferdigheter, men også om musikalitet og ikke minst innflytelse. Vil tippe at at KC er en av gitaristene på denne listen som har nådd ut til flest aspirerende musikere.

Jeg ser også at Jack White og Johnny Ramone er høyt oppe på listen. Gledelig.


Man trenger ikke være snobb for å ikke like Nirvana. Et dophue som skyter seg selv i huet når han er helt på topp er ikke noe forbilde akkurat. Og det stod i artikkelen at det skulle være greatest guitarists. Synes nå at Cobain stort sett stod og holdt i gitaren jeg, mest for å virke kuul.

Dessuten er det litt uhøflig å kalle folk snobb. Spesielt mennesker du ikke kjenner.

Hvor er moderatorene her da? Alltid på pletten når jeg skriver noe som ikke er helt ifølge reglene. Gjelder reglene om god oppførsel bare meg, eller?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav postlogic » man 25.09.2006 18:28

glorious skrev:Nuno Bettencourt fra Extreme må jo med her. Det samme gjelder Alan Holdsworth. Ikke bare kan de spille "så fort de vil" og er supertekniske, men de lager bra musikk i tillegg. Alle hobbygitarister har prøvd seg på "More than words", og det er Nuno som spiller på originalen :)


Extreme er konge. Det er faktisk svært få som i det hele tatt vet at Extreme har originalen. Han er en utrolig flink mann på gitar.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav eirikaav » man 25.09.2006 18:31

han asiatiske gitargutten som er så populær på youtube!
medlem i 211 måneder
 

Innleggav kolby » man 25.09.2006 18:42

Eric Clapton once (probably more than once, but anyway) recieved an award for best guitarist ever. When he got on stage he said something like: "This award doesn't belong to me. It belongs to a man in a cold cold country far up north, the country is called Norway and the man is called (with really bad pronounsiation) Øystein Sunde."

Det sies også at han ble spurt om hvem han person synes er den beste gitaristen i verden, og han svarte:

Mr. Øystein Sunde, from Norway

Og så kan alle Nordmenn banke seg på brystet og være stolte. :)

PS. Hør på "Humlens Flukt" av Sunde, så skjønner man at Clapton har rett.
Sist endret av kolby den man 25.09.2006 18:48, endret 1 gang

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Chrops » man 25.09.2006 18:45

Var vel Jimi Hendrix, Joe Satriani, og Steve Vai som har inspirert meg gjennom gode og onde dager, både på godt og vondt :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav sortebill » man 25.09.2006 19:12

Buckethead, Robert Fripp, Adrian Belew også selvfølgelig Tony Iommi

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav macwerner » man 25.09.2006 19:27

postlogic skrev:
glorious skrev:Nuno Bettencourt fra Extreme må jo med her. Det samme gjelder Alan Holdsworth. Ikke bare kan de spille "så fort de vil" og er supertekniske, men de lager bra musikk i tillegg. Alle hobbygitarister har prøvd seg på "More than words", og det er Nuno som spiller på originalen :)


Extreme er konge. Det er faktisk svært få som i det hele tatt vet at Extreme har originalen. Han er en utrolig flink mann på gitar.


Stilig ! Husker jeg digga Nuno Bettncourt sjøl på nittitallet !

Ellers mener jeg at Terje Rypdal er DEN beste gitaristen ever !
(Når det gjelder fete riff er det Kjartan Kristiansen, Keith Richards og Joe Perry som teller !)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]