The Ark

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

The Ark

Innleggav Ingunn » man 31.07.2006 17:52

På helgens BadeRock-festival i Sandefjord var ganske mange band representert. Veit ikke hvor mye som faktisk var rock, men jeg fikk i hvert fall en «utamæsjælopplevelse». Det var ganske mye der jeg hadde hørt om, og hørt litt på som jeg trodde jeg ikke hadde sansen for, men nå er jeg stor fan.

Vamp, for eksempel. Var litt skeptisk i begynnelsen, men etter en times tid aktiv lytting må jeg si jeg har blitt imponert. Di Derre var greit, for de liker jeg fra før. Ralph Myerz var konge, og Dybdahl klarte seg helt greit. Men de som overrasket meg mest, var svenske The Ark. Forøvrig det eneste bandet som ikke var norsk.

Turkameratene mine hadde visst sett en live-opptreden for noen år tilbake og var visst ikke helt overbevist. Lett påvirkelig som jeg er tenkte jeg selvfølgelig akkurat det samme, og hadde vel ikke store forventningene til fredagens avslutning og store høydepunkt.

De dro i gang med en vill låt publikum tydeligvis hadde hørt før. Vokalisten i ettersittende geopardmønstrete frakk var med fra første sekund, og de klarte virkelig å lage show i godt over en time.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive stilen, man må bare høre det. Litt pop/rock. Er egentlig ikke sikker.... De har gitt ut et par skiver, er ikke helt sikker på antallet, men de tre siste er i hvert fall In Lust we Trust, We are The Ark og State of The Ark

Hvis det virker litt interessant, så kan du ta en kikk på http://www.thearkworld.com, der du finner biografi, litt musikk, noen tekster og sånn. Ellers har jeg et litt mer utfyllende referat fra selve konserten i bloggen min

Mine favorittlåter:
It takes a fool to remain sane
Let your body decide
One of us is gonna die young (denne avsluttet de med, og etter de forsvant av scenen fortsatte publikum å synge refrenget i mørket. Fem minutter senere var The Ark på scenen igjen)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav svenlaurens » man 31.07.2006 17:53

det er vel kanskje litt britpop? minner mye om melody club og pulp

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav lode » man 31.07.2006 18:20

Ah, Svenlaurens... har du hørt noe som helst av Pulp? Jeg er langt på vei enig om at Melody Club og The Ark har mange likhetstrekk, men Pulp?

The Ark er forøvrig et utrolig morsomt live band! Så de første gang på Betong, veldig veldig moro. Ikke allverden å sitte å høre på de, men som vorspiel og festmusik, absolutt.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav macwerner » man 31.07.2006 18:36

Siden Pulp er nevnt... "This is hardcore" fra 1998 er altså en av de 10 beste platene som ble gitt ut på 90-tallet !

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav kuuuli » man 31.07.2006 18:53

har sett de en gang tidligere, men hadde ikke sansen for han vokalisten.. han stod og vrikket og tafset på seg selv, så jeg ble helt kvalm..

da han avsluttet det hele med å bemerke hvor mye bedre sverige var en norge, så fikk jeg lyst til å gå derifra...

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Aphelion » man 31.07.2006 20:03

Ark uten The foran er hundre ganger så fett ;)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Ingunn » man 31.07.2006 20:34

Joda, kuuuli, jeg er enig med deg, men fy flate, den mannen lagde show. Plutselig forsvant han fra scenen og kom tilbake i svart bukse, bar overkropp og med svarte vinger. Det var litt stilig...

Hehe, Aphelion, det svaret hadde jeg jo ikke regnet med å få fra deg ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Aphelion » man 31.07.2006 20:36

Ingunn skrev:svart bukse, bar overkropp og med svarte vinger


...så emo ;D

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav svenlaurens » man 31.07.2006 21:14

lode skrev:Ah, Svenlaurens... har du hørt noe som helst av Pulp? Jeg er langt på vei enig om at Melody Club og The Ark har mange likhetstrekk, men Pulp?

The Ark er forøvrig et utrolig morsomt live band! Så de første gang på Betong, veldig veldig moro. Ikke allverden å sitte å høre på de, men som vorspiel og festmusik, absolutt.


jeg syns det ligner, men pulp ligner enda mer på blur, ja.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Leon » tir 01.08.2006 1:34

Oh, jeg hadde nesten glemt bort The Ark. Takk!

Superduper glamrock som grenser mot electronica/dance.

*synge med til rock city wankers* 8-)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Ingunn » tir 01.08.2006 11:35

Leon skrev:Superduper glamrock som grenser mot electronica/dance.


Ah, flott, der har vi altså sjangeren. Inmari godt beskrevet :wizard:

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav lode » tir 01.08.2006 11:44

Ingunn, sjekk også ut albumet Music Machine av Melody Club (som Svenlaurens nevnte)

Bra glamrock!

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]