Gitarister og bassister

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav sortebill » tir 11.07.2006 23:23

Ingen som har hørt om Buckethead da? Genial gitarist det..

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav hansi » ons 12.07.2006 0:24

overrasket hvor få det er som nevner Hendrix her..

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav svendheim » ons 12.07.2006 0:39

Adam Jones i Tool går de fleste en høy gang. Ikke pga vanvittig teknikk, men rett og slett pga fantasiske riff og en spillestil som er få forunt.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav stereosaint » ons 12.07.2006 1:03

ameneon: hva i alle dager er det som minner om radiohead på absolution?

det er fundamentalt forskjellig fra alt radiohead har gjort. det er mer i gaten buckley, queen etc

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 12.07.2006 1:11

les posten min. Jeg synes han synger som en Thom Yorke på dritern. Skal vi diskutere det? Ikke noe mer slitsomt enn folk som skal på død og liv forklare meg at en plate er bra...

edit: har ikke sagt at musikken er dødslik. Jeg sier jeg ikke klarer stemmen til fyren. Det er helt jævlig å høre han synge. :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav stereosaint » ons 12.07.2006 1:15

utrolig harry utsagn, samtidig som det viser liten respekt for talent.

de synger forøvrig fullstendig annerledes og bruker også helt forskjellig vokal-teknikk.

men men....alle ører er forskjellig.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 12.07.2006 1:21

hva er det du prater om mann? Jeg har da aldeles ikke sagt noen verdens ting om talentet. Jeg er fulsltendig klar over at Muse skriver flotte låter, men jeg klarer ikke høre fyren synge. Du vet, det fins de som ikke greier å høre Bob Dylan synge uten å brekke seg heller... Det er fullstendig forståelig selv om jeg elsker det.

Det som er harry er at du prøver å forklare meg at jeg driter meg ut som ikke forguder Muse. Jeg kan jo begynne å fortelle deg deg hva jeg liker så kan du si hva du mener om det. Harry er å ikke greie å plassere sinnet sitt i et perspektiv der man er fullstending klar over at hva som er vakkert er fullstending subjektivt.

Det fins fantastisk mange som er talentfulle på f.eks. trekkspill i verden, likevel klarer ikke jeg å sette meg ned å lytte til folkemusikk på fritida. Er det også å mangle respekt for talent?

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav sortebill » ons 12.07.2006 1:34

JEg er enig i den muse greia.. Forstår hva som menes.. Han er flink, men også JEG synes det høres ut som om han må på dritern.. Jeg er klar over at det rent teknisk osv. osv. er bra, men når man ikke LIKER noe har det somregel sjelden med kvaliteten på gjennomførelsen å gjøre, men heller personlig smak.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav stereosaint » ons 12.07.2006 1:35

det er sinnsykt harry å si at bellamy (vox i muse) høres ut som "yorke på dritern".

han er dyktig til å synge selv om du ikke liker stemmen hans.

dylan kan forøvrig også synge, selv om han bruker stemmen sin på en karakteristisk måte. har du f.eks. hørt han på nashville skyline? umulig å tro det er han som synger.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav sortebill » ons 12.07.2006 1:38

stereosaint skrev:det er sinnsykt harry å si at ...


Ja for når det gjelder musikk er det DU som har rett å alle andre som tar feil, at vi kunne være så dumme å glemme dette!

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav appeltje » ons 12.07.2006 1:46

En av mine favoritt gitarister er John Scofield.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav sortebill » ons 12.07.2006 1:48

Scofield er jo rå, uten at jeg har hørt alt for masse på ham, men det lille jeg har hørt var veldig tøfft.

Personlig har jeg en svakhet for Adrian Belew

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav stereosaint » ons 12.07.2006 1:54

sortebill: har aldri sagt at det jeg mener er rett.

kommenter musikk, men dropp spydighetene dine.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav stereosaint » ons 12.07.2006 1:55

adrian belew er forresten rå og det samme kan man def si om tony levin. i det hele tatt har king crimson mye bra.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav bep0rz » ons 12.07.2006 3:19

Apropos Some Kind of Monster: Jeg synes bassistene virket nervøse og ikke var med i musikken, men Robert viste hva han var god for.

Robert: Battery?
Lars: Can you play it with your fingers? Wow..!

Jeg vet ikke om Robert er en særdeles god bassist, men han spiller med fingrene, har gitaren langt ned - i tillegg til at han er et vannvittig overskudd av energi på scenen. Supreme.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron