Hva heter denne sangen?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hva heter denne sangen?

Innleggav Daniel » tir 30.05.2006 17:36

Hei hei!

Jeg lurer på om noen her inne vet hva den sangen ifra "Pirates of Silicon Valley" der Apple gutta er på den data-messa i San Francisco med Apple II maskinen.

Det er der de later som de har masse Apple II maskiner, men når de egentlig bare har tre stykker.

Her er noen snap-shots:

Bilde

Bilde

Bilde

Noen som har sett filmen som vet?

:-)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav jp_tix » tir 30.05.2006 17:40

Den eneste sangen imdb.com lister opp som soundtrack fra POSV er

"In-A-Gadda-Da-Vida"
Performed by Iron Butterfly

Du kan jo sjekke om det er den.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Daniel » tir 30.05.2006 17:43

Takker JP_Tix! Det er DEN! Takk takk! ;)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Macca » fre 09.06.2006 1:34

jp_tix skrev:Den eneste sangen imdb.com lister opp som soundtrack fra POSV er

"In-A-Gadda-Da-Vida"
Performed by Iron Butterfly
Ikke nå lenger, jeg oppdaterte den:
http://www.imdb.com/title/tt0168122/soundtrack

(beklager at jeg helt unødvendig dro opp denne tråden, men jeg var litt stolt ;) )

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Daniel » fre 09.06.2006 7:28

Bra du tok med de andre fra rulle teksten da :-)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

NY SANG!!!

Innleggav bllan » tor 15.06.2006 15:02

heisann. drar opp denne tråden igjen jeg. (håper det går bra:P)
er det noen som vet hva den siste sangen i denne film snutten heter? event. hvem som har den?
http://youtube.com/watch?v=moyV8xwX95w&search=sagan

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav perfle » tor 15.06.2006 15:54

Den sangen heter Lux Aeterna og er fra Requiem for a Dream. Originalen er spilt av the Kronos Quartet.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav jervi » tor 15.06.2006 16:05

Ta en titt på Tunatic. Start programmet og sett på en sang (ikke på Macen, men et annet sted (f.eks. radio)). Macen vil så identifisere sangen ved hjelp av mikrofonen og internett :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Daniel » tor 15.06.2006 23:28

Den Tunatic funker utrolig fett! Fant til og med ut at Apple Think Different reklamen var reklamen!

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav jervi » tor 15.06.2006 23:53

Jepp, det er kult program! Det er litt dårlig på en del norsk(-språklig) musikk, men det er vel kanskje ikke annet å forvente... Uansett, det er et greit program å ha liggende :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Daniel » tor 15.06.2006 23:56

Den kunne vært en typisk Widget da. Kanskje det går ann å lage den til en Widget? :-)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav cannon » fre 16.06.2006 0:04

Også har man songtapper.com, hvis man ikke allerede har sangen (doh, hvis man har sangen trenger man som regel ikke disse programmene).

Søkemotoren brukes ved å tappe rytmen til sangens melodi ved bruk av space-tasten. Den tok både Strangers In The Night (Bert Kaempfert) og Giant Steps (John Coltrane) da jeg prøvde. Dessuten kan man legge inn tappinger selv for å forbedre søkemotoren. Kjekt tiltak.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav RJ » fre 16.06.2006 0:19

cannon skrev:Også har man songtapper.com, hvis man ikke allerede har sangen (doh, hvis man har sangen trenger man som regel ikke disse programmene).

Søkemotoren brukes ved å tappe rytmen til sangens melodi ved bruk av space-tasten. Den tok både Strangers In The Night (Bert Kaempfert) og Giant Steps (John Coltrane) da jeg prøvde. Dessuten kan man legge inn tappinger selv for å forbedre søkemotoren. Kjekt tiltak.


Haha, genialt! Den tok Ramones - Pet Semetary. Om ikke annet, så er det morsom tidsfordriv. :)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav evenmoseng » fre 16.06.2006 0:31

Kult program! Satt på PF - "delicate sound of thunder lpen" på "Shine on your crazy diamonds" Det klarte den ikke.. men dog
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Zyklon » fre 16.06.2006 0:33

Så sinnsykt! Jeg hørte en sang på CSI for et par uker siden som jeg ikke kunne klare å huske hva het, og som irriterte meg noe grenseløst... men fant den med songtapper! Gary Jules - Mad world.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Neste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron