Beste filmmusikk?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav HenrikSolberg » tir 11.07.2006 18:23

Hm... Det høres rart ut... Hvis det er en John Williams involvert så tipper jeg det er gitaristen som heter John Williams (da det er en kjent gitarist som faktisk heter det). Men han har neppe komponert noe, kun fremført (temaet i Deer Hunter er jo nettopp med gitar som solist). Når det gjelder den andre, mer kjente "filmmusikkomponist-John Williams" så er det i alle fall ikke jeg som har gitt han for lite oppmerksomhet i denne tråden for han er min personlige favoritt...

Og for alle dere som hardnakka hevder at Hans Zimmer, Klaus Badelt eller Harry Gregson-Williams er store. Har dere hørt om hva Media Venture er for noe? For hvis ikke, så bør dere undersøke hvem som egentlig står bak soundtrackene som disse mennene setter sine navn på... Er ikke alltid personen som står oppgitt som komponist bak verket går helt hånd i haske men hvem som faktisk har kommet med musikken når de gjelder denna gjengen for å si det sånn! :)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav kongking » tir 11.07.2006 18:39

ja.. og atter ja.. Dere har rett hele gjengen.. Men.. Utenom Hans Zimmer så må jeg nevne Ennio Morricone sin musikk til "Cinema Paradisio". Noe av det sterkeste som er gjort.
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » tir 11.07.2006 21:19

HenrikSolberg skrev:Hm... Det høres rart ut... Hvis det er en John Williams involvert så tipper jeg det er gitaristen som heter John Williams (da det er en kjent gitarist som faktisk heter det). Men han har neppe komponert noe, kun fremført (temaet i Deer Hunter er jo nettopp med gitar som solist).


Du har rett og jeg feil. Stanley Myers skrev Cavatina og John Williams spilte den…

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav BM » tir 11.07.2006 21:35

Echo and the Bunnymen - The Killing Moon fra Donnie Darko, som også har mye anna flott musikk

Ry Cooder - hele soundtracket til Paris, Texas (av Wim Wenders)

Curtis Mayfield - Superfly - knapt noen annen musikk som står i så vill kontrast til filmen

Richard Thompson - Grizzly Man
medlem i 213 måneder
 

Innleggav firepack » lør 15.07.2006 1:51

Hmm. Merklig at ingen har nevnt Reservoir Dogs syntes jeg. Noen kuule låter er det jo :)
medlem i 228 måneder
 

Innleggav zyklopz » lør 15.07.2006 2:10

Vel. Når man ser Hobittun i begynnelsen av første Ringenes Herre filmen, den lystige saken, blir jeg alltid i godt humør.

I serien Star Trek Enterprise, themesangen der har samme effekt. Er forøvrig laget av Dianne Warren og heter Faith of The Heart om ikke jeg husker feil. (anbefales)
medlem i 227 måneder
 

Innleggav GuruGunk » lør 15.07.2006 13:35

Harry Gregson-Williams
The Chronicles of Narnia
+ titalls mange andre titler..


Har du spilt MGS2: Sons of Liberty?
Han har jo lagd musikken der, og den er virkelig bra..:)
Nå er ikke det en film da...

:rolls eyes:

Filmer:

Trainspotting har et veldig bra soundtrack, det meste med Tarantino. Coppola, Zimmer også.. mykkje bra der ute;)
medlem i 221 måneder
 

Forrige

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]