Wig Wam får så hatten passer... :D

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Re: Humor

Innleggav Mars » tir 14.03.2006 23:24

freddjoh skrev:...vi er alle enige om at Mac er tingen eller hva? Skjønt, det er en del mennesker ute i verden som ikke er enige med oss..... Tar de feil?...eller kanskje vi?
Kanskje begge har rett.....


...de tar helt klart feil. Begrunnelse er overflødig :geek:



ð

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Mars » tir 14.03.2006 23:30

Edit:

Skjerpings....

Slike poster er totalt meningsløse.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Wolfgang » tir 14.03.2006 23:33

Har følelsen av at BowerPook bare spyr ut poster i hytt og pine her nå.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 15.03.2006 0:23

WhigWam var jo meint som ein parodi på glamrock. at dei har hatt suksess i etterkant er jo berre kult for dei. Er ikkje liksom noko eg vil ha i platesamlinga mi. Men i eit samfunn der stilartane "Swisj danseband", hiphop/Rnb og dusinvarepop (inkludert Sondre Lerche, han har ikkje ein einaste song som fell meg ismak. Både han og Julian Berntsen slår meg som litt vel opphypa beatles kloner. Seier ikkje at dei er dårlige, men det appelerer ikkje til meg.) regjerer, treng vi meir rock. I alle dens formar. Føkk listehysteriet seier berre eg.


Er forresten adskillilg bedre om rockeparodiar som whigwam osv har suksess enn at bæsjogoppgulp- artistar som 50 cent regjerer radiobølgene.

Når eg får born skal dei heller høyre whigwam enn listepop.

Uff.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav dassen » ons 15.03.2006 0:42

Listepop=mest solgt i Norge
Grand Prixvinner=mest stemmer i Norge

Konklusjon samme dritten.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Miss Wig Wam » tor 23.11.2006 23:16

Dette syns jeg er teit..
For meg, som hardnakket Wig Wam fan, er det rett og slett vondt å høre folk slenge dritt om bandet man elsker mest ! Og i hvert fall fra folk som ikke virker som de har peiling !

Har dere noen gang hørt på fler sanger enn vinnerlåta fra 05, In My Dreams ? Har dere sittet ned og hørt gjennom et helt album ? Virker ikke slik.

Wig Wam karene er noen fantastisk flotte, snille og dyktige musikere ! Musikken rører meg dypt i hjerterota og fester seg til hjernebarken !
Jeg vil bare dra frem noen eksempler på snillheta deres..
Ta f.eks de gode formålene de har spilt for.. 3.desember 2005 befant de seg på Egertorget og spilte gratis til inntekt for Frelsesarmeen(?)
Eller når de 22.oktober spilte under årets TV aksjon for Leger uten Grenser. Da de også slapp Bygone Zone som singel(16. okt). Alle inntekter går til Leger Uten Grenser.

Tekstene på sangene, spesielt balladene, går rett inn i hjertene på folk. Folk kjenner seg igjen i dem og de begynner å gråte når de hører dem. Det har selv skjedd meg. jeg tar meg selv i å gråte under sanger. T.o.m. en gitar solo. Enda jeg ikke er typen som gråter av sanger.
Wig Wam gutta er også noen fantastisk omtenksomme menn ! Jeg har selv opplevd og vært vitne til deres snillhet og omtanke.
Det å ta en fan inntil seg og trøste fanen om den bryter ut i gråt når de møter gutta, å gi fans komplimenter, elske fansen sånn som de gjør(De er ikke overfladiske og tror at de kan klare seg uten fansen. De vet at fansen er grunnleggende for jobben sin og at uten dem ville de ikke hatt noen jobb), eller det å alltid stille opp på bilder. De slutter ikke å signere før den siste har fått sin autograf eller bilde. Og de slår gjerne av en prat.
Følelsen man får når gutta snakker med deg som om dere var venner, er ubeskrivelig ! Og når de kjenner deg igjen.. Da er man bare i sky !

Tilbake til musikken. Ved første gitarriff så får utrolig mange et ordentlig kick. Eller ved første trommeslag o.l.
Jeg siterer bare en sang fra Wig Wamania:
"You can't feel what I feel when a riff hits my brain. You can't see what I see when the crowd is insane."
Og: "You can't hear what I hear when my guitar screams. You don't shake like I shake when the big drum beats" Akkurat sånn føler de fleste fans det. Og kjærligheten gutta har til musikken de spiller og det de gjør på scena. Den er ubeskrivelig ! du kan se gløden i øynene deres.
Hadde alle syns musikken var dårlig hadde de ikke stått på scena og gjort det de elsker mest.. Eller sittet i studioet og spilt inn sanger.
Det ser ut til at folk glemmer at det er en grunn til at de fortsatt spiller. At musikken ikke er dårlig for alles ører. For den er jo ikke det. Jeg kan ikke komme på bedre musikk for mine ører.
Gitaristen Teeny, driver eget studio hvor Wig Wam spiller inn sine låter. Der sitter han mye av døgnet og skriver de mest fantastisk rockesanger. På scenen spiller han med sine magiske fingre som får de aller fleste til å nesten dåne av synet av fingrene som leker seg på gitarhalsen.
Trommeslageren Sporty, spiller på en måte som får deg til å hoppe himmelhøyt ! Og får stemningen opp noe så gruelig !
Vokalisten Glam, er en så dyktig sanger som kan strekke stemmen sin lenger enn de fleste. Og jeg bare må nevne det, det sier mye at han var eneste Nordmann i musikalen Chess som ble oppsatt i Oslo spektrum nå i november. Og sangene han skriver er også utrolig fine.
Bassisten Flash, med attitude og basspilling få kan måle seg med. Bassen hans får alle på en konsert til å hyle som besatt. Gjemt inni den harde attituden er det en rosa tyggegummi tyggende ballade skriver. Tell Me Where To Go er et mesterstykke !

Jeg respekterer i aller høyeste grad at folk ikke syns musikken klinger godt i deres ører. Men jeg blir provosert av at folk sier at de hater bandet. Det kan jeg faktisk med hånden på hjertet si at det, det tror dere bare fordi dere misliker musikken. Jeg har erfart at et ikke går an å hate noen man ikke har snakket med. Enten over internett eller i person. Her er det hodene deres som spiller dere et puss. Der sier at dere hater bandet. Men innerst inne.. Gjør dere virkelig det ? Eller misliker dere bare musikken ?
eller tenk dere om.. Er det musikken dere ikke liker ? Eller er det klærne de går i ? Jeg har observert flere steder at Cd- og musikkanmeldere o.l (!!!) har kritisert klærne mer enn musikken ! Hva i huleste er det fornoe ? Da gjør man ikke jobben sin ! Da er man usaklig !
Det fins en ting som heter saklig kritikk. Og jeg håper virkelig det fins noen musikkanmeldere her som tenker mer på måten de er kledd på og sminket på enn musikken. Så om det er: Dere gjør jobben deres feil !

Tilbake til det jeg hadde tenkt å skrive om:
Greit.. Dere liker ikke musikken. Men det er FEIL å hate et band man knapt har hørt en sang av osv. Og det er teit og barnslig å slenge dritt om et band man ikke liker !
Hvor ble det av "Jeg liker ikke musikken de spiller. Det er ikke min smak." ? Nå ser det ut som at alle må rope ut at det og det bandet har sååååå dårlig musikk og at de spiller sååå innmari stygt.
Jeg SKAMMER meg rett og slett av å være nordmann i slike tider ! Vi har blitt så kritiske. Alt skal liksom være sååå gammeldags. alt skal være som det alltid har vært. Ta f.eks Jan Eggum(Ikke for å henge ham ut eller noe). Nå vil han ha all glitteren og glamouren fra MGP. Han vil at alt skal være som på 60'Tallet. Sorry mac, that wont happen ! Melodi Grand Prix er revolusjonert, glitteren og ablegøyene er her for å bli i en lang, lang stund fremover !

Så jeg vil bare før jeg avslutter gi alle Wig Wam "hatere" et tips: Husk at det er en grunn til at det bandet eksisterer !
Disse guttene er såppass oppegående og dyktige i sitt fag at de vet når de er velkomne ! De har holdt på i bransjen i mange år og kan dette.

Ja dette ble et rimelig langt innlegg.. Lengre enn jeg hadde tenkt.. Men det får så være.. Jeg kunne fortsatt i det lange og det brede ! Men det har jeg rett og slett ikke tid til..
Mvh Kjersti, bedre kjent som Miss Wig Wam. Stolt trettenårig Wig Wam fan.
Sist endret av Miss Wig Wam den fre 24.11.2006 14:44, endret 3 ganger.
medlem i 208 måneder
 

Re: Forskjellig smak!

Innleggav Jaja » tor 23.11.2006 23:25

freddjoh skrev:Men hvis dere ikke like Wig Wam, så er det ikke nødvendig å slenge sånn dritt. de er faktiskmennesker med følelser de og, og hvordan ville du følt det hvis du la sjela di i en jobb og så kom det et par stykker du aldri før har sett og sa at det var helt ubrukelig? ikke så morsomt sikkert. Jeg synes den nye plata til Wig Wam er kjempe bra. Utrolig hvor mange som sier at de ikke like Wig Wam, men allikevel så mange som danser litt når Glam synger "Come on, Come on Come on..."


Bill Gates er oxo et menneske men du bryter ikke da det nevnes stygge ting om han
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Sakalav » tor 23.11.2006 23:53

Hvilken rett pådrar du deg Miss Wig Wam til å fjerne noe en moderator har skrevet?
Det er greit nok at du er ny her på forumet, men slike ting slåes fort og hardt ned på.


Anbefaler deg å lese gjennom reglene, så slipper vi ubehagligheter. :-)
-Sakalav-

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav ameneon » fre 24.11.2006 2:32

Spørs om ikke Miss Wig Wam kun har meldt seg inn her for å prate om Wig Wam. Kanskje hun har funnet denne tråden ved hjelp av vår venn google. 1 post, 1 tråd og med et nick som refererer til samme tema som denne tråden. Hvis det er tilfelle at du har meldt deg inn på forumet kun for å proklamere at du er Wig Wam-fan og at alle som mislker musikken deres er på jordet syns jeg du skal tenke deg litt om. Musikk er en smakssak. Om andre ikke liker samme musikk som deg bør du hverken prøve å overtale dem til det ei heller skjemmes over din egen smak. Om du har meldt deg inn her kun for å proklamere at du eksisterer og er uenig med det som skrives i denne tråden synes jeg heller du skal heve deg over det og finne på noe annet. Jeg har vel allerede sagt hva jeg mener om bandet i denne tråden. Og jeg står for det. Det de driver med er totalt utdatert. Men, men...

Om jeg tar feil i mine antagelser om deg Miss Wig Wam, beklager jeg. Men om du invanderer forumet her kun for å poste om Wig Wam syns jeg du kan la være.

Moderator
medlem i 235 måneder
 

WigWam og Mac

Innleggav futiablo » fre 24.11.2006 2:55

Bare så dere er klar over det folkens! Glam er en iherdig Mac bruker. Gutta har også iPod.

Dere kan si hva dere vil folkens, men WigWam selger plater og spiller masse. Så kan dere sitte på rommene deres å syte så mye dere vil. Who cares?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav ameneon » fre 24.11.2006 3:05

Det spiller da virkelig ingen rolle.
Skulle det falt meg inn å kjøpe plata deres fordi de bruker Mac?
Da kan jeg ramse opp en god del artister som bruker mac, så får vi se om du følger opp med å kjøpe platene deres. Veldig saklig debattinnlegg. Og jeg kan sikkert også ramse opp masse artister du ikke liker også kan jeg si "jaja, men de har solgt masse plater så det så! Så du kan bare sitte på rommet ditt og klistre frimerker..."
Ærlig talt. Finn en bedre måte å argumenter på.

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav glorious » fre 24.11.2006 4:00

Folk har forskjellig smak, og det finnes pr dags dato enda ikke en sang/artist som hele verden liker. You can't win them all. Sånn er det. Jeg ser argumenter på begge sider her, men om noen først har gjort seg opp en mening om å like/mislike noe, er det fryktelig vanskelig å overtale motparten, fordi musikk stort sett handler om følelser. Jeg er selv musiker (kjenner gutta i WW godt) og føler jeg vet hva jeg snakker om. Det er mange fordeler med dette yrket (berømmelse, penger, damer og dop... kødda), men det finnes også bakdeler. Skal man overleve må man lære seg å leve med at folk hele tiden skal mene det ene og det andre om deg eller musikken din, løgner og tullehistorier og andre, mindre hyggelige ting. Futiablo er også musiker (hei, Roy) og jeg vet han kjenner til dette. Man kan aldri oppnå annerkjennelse hos alle, selv om dette er det som får deg til å ville fortsette i yrket ditt. Wig Wam er veldig koselige mennesker, med sunne verdier her i livet. De vet å sette pris på fansen sin, og ikke minst er de gode musikere (jeg snakker ikke om musikken deres nå). Utifra dette, kan egentlig ikke folk si så mye annet om dem, enn at de er bra folk (hvis man tror på det jeg akkurat sa). Personlig syns jeg musikken deres er råbra, og her kan vi begynne å diskutere, men vi vil aldri nå noen løsning. Sånn er det bare.

Wig Wam vet at folk stort stort sett har et elsk eller hat forhold til dem. De vet også at de skal fokusere på de som liker dem, og gi faen i de som ikke liker dem. Folk kan si at de suger, men Wig Wam ler hele veien til banken ;-) Samme hva de som ikke liker Wig Wam sier, så har de gjort suksess, og det er i Wig Wam sine hender om den skal fortsette eller ikke. End of story.

"I said hey, it's hard to be a rock n' roller... Try being a rock n' roll star!"

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Miss Wig Wam » fre 24.11.2006 14:16

Unnskyld meg, men har jeg noen gang sagt at de som misliker Wig Wam er helt på jordet ? Det har jeg aldri, i hvert fall ikke med vilje, sagt eller ment !
Verden hadde blitt et kjedelig sted om absolutt alle likte det samme.. Og jeg kom ikke hit for å krangle. Jeg kom hit for å si hva jeg mente om dette.. Ich entschuldigen vor zu seine mein Meinung.. -.-

Sakalav: Jeg beklager, jeg gjorde det ikke bevisst.. Håper jeg :-/
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Miss Wig Wam » fre 24.11.2006 14:20

Ameneon: Er det altså ulovlig på dette forumet å poste kun på en tråd ? på en tråd som opptar meg ?

o_O
medlem i 208 måneder
 

Innleggav freddjoh » fre 24.11.2006 14:39

Miss Wig Wam, det er ikke noe vits i å fortsette denne diskusjonen. Mange av disse mennesken har allered før de har hørt plata, bestemt seg for at de ikke liker Wig Wam. Sånne mennesker er det ikke noe vits i å diskutere med, for de har sine fordommer.

Du og jeg og Glorious og andre Wig Wam fans kan bare fortsette å like Wig Wam og musikken deres, uten å bry oss om hva kritikerne sier. Vi kjenner Wig Wam gutta, og liker den typen musikk, så for oss er fordommene lagt bort.

Det er som rasisme, man får aldri fjernet fordommer hos mennesker, men man kan gjøre noe med hvordan man selv oppfatter de fordommene. Hvis du bare slutter å bry deg om hva de sier, så betyr det snart ingenting for deg hva de sier.

Og før noen kommer og påstår at jeg kaller noen for rasist, så gjør jeg ikke det. Men det mange av dere viser er at dere har fordommer mot noe dere egentlig ikke forstår dere på. Og hvi man ikke forstår seg på noe, så bør man holde kjeft også. Ikke bare legge ut om hvor mye man hater noe.

Liker du ikke musikken, greit, men da kan du vel bare snakke om musikk du liker istedet?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron