Musikere på Mac1 (tidligere: STASJ!)

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav Smertehyl » ons 06.07.2005 20:36

kaspartu skrev:vokalist.. mye mindre å bære med seg;)


Smart, smart mann!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav jos » ons 06.07.2005 20:44

Er stort sett gitar som gjelder for meg. Har en Martin DM, men for tiden ingen elektrisk gitar. Har en Fender Princeton Chorus-forsterker og en Vox Wah-wah-pedal.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav jurgemaister » lør 09.07.2005 19:49

Spiller klarinett. Har en Buffet Crampon RC Prestige Bb med et Vandoren B45, Vandoren 5RV og Vandoren 2 (krystll) munstykke. Pluss en gammel Noblet bassklarinett som er lappet sammen med strikk og gaffa. Men jeg skal spille konsert på den i morgen, da... P-D
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Blomvik » lør 09.07.2005 20:09

jurgemaister skrev:Spiller klarinett.


Spilte klarinett jeg også før faktisk, men gikk over til tromboen for en ca 2 år siden.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Blomvik » lør 09.07.2005 23:44

Noen bassister som kan Seinfeld-sangen da? Den er feit ;)
medlem i 227 måneder
 

Innleggav andrefem » man 11.07.2005 23:32

Har fått tilbud om å kjøpe
Symphonia (?) western cutaway med equaliser - skikkelig kul gitar i svart... bra lyd.. heltre håndlagd
for 1990,-

Bør jeg slå til?

Er som tidligere nevnt nybegynner, og det er snakk om å klimpre kun til husbruk...

Bilder kan sees på http://www.symphonia.no

Sier takk for all hjelp da jeg ikke har peil på gitarer selv ;)

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Bosse » tir 12.07.2005 7:11

andrefem skrev:Har fått tilbud om å kjøpe
Symphonia (?) western cutaway med equaliser - skikkelig kul gitar i svart... bra lyd.. heltre håndlagd
for 1990,-

Bør jeg slå til?

Er som tidligere nevnt nybegynner, og det er snakk om å klimpre kun til husbruk...

Bilder kan sees på http://www.symphonia.no

Sier takk for all hjelp da jeg ikke har peil på gitarer selv ;)

Andreas


Har ikke kjennskap til disse gitarene, men det hørtes billig ut da de er håndlagd. Har du mulighet til å prøve den først bør du nok gjøre det. :-D

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav iMacGyver » tir 12.07.2005 9:38

Slenger meg på og anbefaler en prøverunde, jeg også. Som sagt kan man lett havne opp med gitarer av såsomså kvalitet når man handler i denne prisklassen. Dersom dette er veiledende utsalgspris, havner den i den uoffisielle kategorien 'billiggitar', og faller da som regel noen steg på rangstigen. Ofte kan nyprisen si en del om kvaliteten; en gitar som ny kostet fem-seks lapper og går for to som brukt, er definitivt et bedre kjøp enn en som koster to tusen ny.

Jeg kjenner heller ikke til Symphonia, men det er tydelig at de spiller på lave priser (høhø), siden det reklameres med både en nylonstrenggitar til godt under tusenlappen og en 'symphonia el-gitar', samt en 'studentfiolin', til femtenhundre. Bare det å kalle dem for kun el-gitar og studentfiolin sier en del om at salg er viktig for bedriften. Og når kontrabasser går for under ti tusen, er det jammen ikke mye kvalitet i dem. Hadde jeg vært deg, hadde jeg på grunn av prisene styrt unna Symphonia.

Men dette er jo bare spekulasjoner fra min side. Igjen: Prøv først.

Om jeg skal anbefale noe, vil jeg at du sjekker opp Jasmine. Disse lages tydeligvis av Takamine, siden det står 'Jasmine by Takamine' på hjemmesiden deres. Takamine er som kjent et anerkjent kvalitetsmerke innen akustiske gitarer, og prisene settes jo deretter. Uansett så er Jasmine-gitarene svært ålreite instrumenter til en ålreit pris med en kvalitet som holder. Det viktigste nå er at du bruker god tid og er sikker på hva du gjør når du kjøper. Da blir du mest fornøyd. Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav heiberg » tir 12.07.2005 10:19

Spiller gitar (Morgen el-akustisk) og fiolin (kopi av Stradivarius fra 1963). Ellers spiller jeg litt piano også.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav showdown » fre 15.07.2005 17:13

Blomvik skrev:Noen bassister som kan Seinfeld-sangen da? Den er feit ;)


*rekke opp hånden*

Sånn går det når man sitter med bassen i fanget og ser på tv... :-!
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Snarf » fre 15.07.2005 18:34

Driv eit studio og har ganske mykje rart til rådighet..
mitt eige heimesetup er:

Gibson Les Paul Custom 1957r Black Beauty, Nashville akustisk gitar,
Marshal JCM 2000 tsl 122, og ein liten laney hardcoremax 15 til leik og morro.

Dette blir brukt ilag med ein 12" iBook, m-audio fast track, digidesign mbox, og ain AKG AD880 mikrofon.

Men hovedsaklig brukar eg det utstyret her:
http://home.no.net/stiansy/rbs/tools.htm

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Gitman » fre 15.07.2005 20:44

Seinfeld sangen? Ikke vær så hjelpeløs da!! Google på seinfeldtheme eller theme from Seinfeld så finner du den. Vær nå litt kreativ og ikke spør om hjelp til alt :-)
Jeg finner nesten ALT av besifringer, midifiler, tekster pluss en masse snacks ved noen få søk i Google.
OBS!! Det er jo noe som heter gehør også da, hvilket betyr LYTT OG LÆR DEN SJØL. Utrolig nyttig trening for et godt musikk-øre.
medlem i 230 måneder
 

Innleggav iMacGyver » fre 15.07.2005 22:31

Google er vel i ferd med å konkurrere ut hunden som menneskets beste venn. Men blir ikke Seinfeld-temaet egentlig spilt på tangenter? Og er det virkelig en sang?

Edit: Forresten, Snarf. Var det Nashville du sa? Du og du. Da er vi to! Trodde jeg var den eneste i hele verden som hadde et så harry navn på en tyskbygd gitarkloss. For den er temmelig solid. Aner ikke hvor mange hundre dulteslag det har kommet mot kassa, men den er faktisk bortimot fri for merker.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Blomvik » fre 15.07.2005 22:56

Gitman skrev:Seinfeld sangen? Ikke vær så hjelpeløs da!! Google på seinfeldtheme eller theme from Seinfeld så finner du den. Vær nå litt kreativ og ikke spør om hjelp til alt :-)
Jeg finner nesten ALT av besifringer, midifiler, tekster pluss en masse snacks ved noen få søk i Google.
OBS!! Det er jo noe som heter gehør også da, hvilket betyr LYTT OG LÆR DEN SJØL. Utrolig nyttig trening for et godt musikk-øre.

Jeg kan den, jeg bare lurte om noen andre også som kan den...
Spiller litt etter tabelatur, men mest etter noter, da jeg nå spiller i storband, men har ingen problem å lære meg en sang på øret... :)
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Snarf » lør 16.07.2005 13:52

iMacgyver:

KONGE!!!

Gitaren er faktisk utruleg kul. Tåler litt juling.
Eg har ein akustisk sak med sånn plastbunn type ølmage-form :)
Kul lyd i den og veeeldig god hals på den. FAktisk bedre å spele på enn ein morgan eg disponerer til det tidobbelte av prisen.

passive mikrofonar har den også, så ein gong då les paulen min var indisponert, spelte eg eit 2 timars sett med den gitaren. med moderat gain på ampen kan du faktisk spele litt rock på den også :)

Kor har du vore etter din?

Min vart plukka opp i Thailand.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]