Judas skrev:Nokon av dåkke musikkmac`ere som har erfaring med m-box til macen. Skal sette opp heimestudio, og lurer på om m-box er vegen å gå. Dessutan har eg høyrt rykter om ein usb mikrofon. nokon som har link eller veit kem som produserer den?
Judas skrev:Nokon av dåkke musikkmac`ere som har erfaring med m-box til macen. Skal sette opp heimestudio, og lurer på om m-box er vegen å gå. Dessutan har eg høyrt rykter om ein usb mikrofon. nokon som har link eller veit kem som produserer den?
Mega_Therion skrev:Judas skrev:Nokon av dåkke musikkmac`ere som har erfaring med m-box til macen. Skal sette opp heimestudio, og lurer på om m-box er vegen å gå. Dessutan har eg høyrt rykter om ein usb mikrofon. nokon som har link eller veit kem som produserer den?
Kjøpte selv nettopp en M-Audio Firewire Solo til å ha hjemme. Meget bra boks til en billig penge. Eneste problemet er M-Audios elendige mac-drivere, men ingen store problemer i praksis. Låter også veldig fint til prisen (1895,–)
Judas skrev:Kva meiner du med at den har elendige mac drivere? Er newbie, så eg trenger "inn med teskjei" forklaring
Mega_Therion skrev:M-Audio har aldri hatt gode drivere for Mac. De støtter ikke hot-plugging, støtter ofte ikke dvale, støtter sjelden at du kobler en harddisk til dem (1814) selv om de har 2 FW-kontakter, samt har en hel del andre problemer som ofte oppstår i forbindelse med spesifikke maskiner. Men selv om driverne suger balle, så er boksene fine i forhold til prisen. Det beste du kan gjøre er å prøve boksen på din egen maskin før du kjøper.
Et annet problem med akkurat Firewire Solo er at den har kun én volumkontroll som deles av hodetelefonutgangen og linjeutgangene. Dette gjør at jeg fysisk må slå av høytalerne før jeg kan gjøre opptak med mikrofon…
– Men som sagt – jeg er likevel godt fornøyd.
Registrerte brukere: AdsBot [Google], Baidu [Spider], Google [Bot], MSN [Bot]