Musikere på Mac1 (tidligere: STASJ!)

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav xsjadoo » man 21.11.2005 18:31

spiller:
epiphone les paul standard
fender fm 212R 100watt
dunlop jimi hendrix wah
boss ds1 dist (drittpedall)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav mhjelmer » man 21.11.2005 18:47

Jeg spiller trommer i musikktimen på skolen, telles det? aner ikke hva jeg spiller på, bare liker å slå :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav GummiTZ » man 21.11.2005 18:55

Nei så gøy, musikktråd. :)

Spiller hovedsakelig gitar, en sort Les Paul som er temmelig skreddersydd. EMG 81/85 aktive pickuper ++.

Annet utstyr:
Boss ME-50 effektprosessor (programmeres med skikkelige potmetre, ikke noe knappe-drit på denne her)
Marshall MG100DFX amp (masse, masse lyd)
Shure "The Guitarist" Wireless (jævelig gøy, anbefales)
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Blomvik » man 21.11.2005 18:56

Offtopic:
Fet avatar GummiTZ ;)
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Judas » man 21.11.2005 19:02

Nokon av dåkke musikkmac`ere som har erfaring med m-box til macen. Skal sette opp heimestudio, og lurer på om m-box er vegen å gå. Dessutan har eg høyrt rykter om ein usb mikrofon. nokon som har link eller veit kem som produserer den?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav GummiTZ » man 21.11.2005 20:23

Blomvik skrev:Offtopic:
Fet avatar GummiTZ ;)


Hey, hva prater du om? Det er jo meg... ;)
medlem i 232 måneder
 

Innleggav GummiTZ » man 21.11.2005 20:28

Judas skrev:Nokon av dåkke musikkmac`ere som har erfaring med m-box til macen. Skal sette opp heimestudio, og lurer på om m-box er vegen å gå. Dessutan har eg høyrt rykter om ein usb mikrofon. nokon som har link eller veit kem som produserer den?


Har ikke prøvd akkurat den boksen, men tenk deg godt om før du kjøper et USB1.1 lydkort til hjemmestudio. Med den begrensede båndbredden som USB1.1 har så vil du ganske sikkert møte veggen som du skal ha software-monitoring f.eks...

Ang. USB-mikrofon, så ville jeg heller valgt en skikkelig kondensator-mic til et lydkort med phantom-strøm på. Kan anbefale deg firewire-lydkortene til M-Audio. Både Firewire Solo og Firewire 410 anbefales på det varmeste.

Av kondensator-mikker har du et hav av muligheter. Til vokal? Kassegitar? Eller noe annet?
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Judas » man 21.11.2005 20:40

Ja vanlige mic`er er ikkje noko prob. Eg må berre finne ut av de lydkortgreiene som er enklest å bruke og som leverer bra resultat. M-box blir berre levert med gammel usb?
FW alternativet høyres veldig bra ut. Pris og slike ting? Blir vel solgt på apple store?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » man 21.11.2005 20:42

Judas skrev:Nokon av dåkke musikkmac`ere som har erfaring med m-box til macen. Skal sette opp heimestudio, og lurer på om m-box er vegen å gå. Dessutan har eg høyrt rykter om ein usb mikrofon. nokon som har link eller veit kem som produserer den?

Kjøpte selv nettopp en M-Audio Firewire Solo til å ha hjemme. Meget bra boks til en billig penge. Eneste problemet er M-Audios elendige mac-drivere, men ingen store problemer i praksis. Låter også veldig fint til prisen (1895,–)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Judas » man 21.11.2005 20:51

Mega_Therion skrev:
Judas skrev:Nokon av dåkke musikkmac`ere som har erfaring med m-box til macen. Skal sette opp heimestudio, og lurer på om m-box er vegen å gå. Dessutan har eg høyrt rykter om ein usb mikrofon. nokon som har link eller veit kem som produserer den?

Kjøpte selv nettopp en M-Audio Firewire Solo til å ha hjemme. Meget bra boks til en billig penge. Eneste problemet er M-Audios elendige mac-drivere, men ingen store problemer i praksis. Låter også veldig fint til prisen (1895,–)


Ja, er inne på procoms site nå og sjekker den ut. Kva meiner du med at den har elendige mac drivere? Er newbie, så eg trenger "inn med teskjei" forklaring :rolls eyes:

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav GummiTZ » man 21.11.2005 20:56

Judas skrev:Kva meiner du med at den har elendige mac drivere? Er newbie, så eg trenger "inn med teskjei" forklaring :rolls eyes:


For min del har driverne fungert problemfritt. Tar ofte litt tid fra Apple oppdaterer OSX til M-Audio kommer med nye drivere, men i praksis har jeg ikke opplevd problemer med dette. Kanskje Mega_Therion har mer spesifikke kommentarer. :)
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » man 21.11.2005 22:03

M-Audio har aldri hatt gode drivere for Mac. De støtter ikke hot-plugging, støtter ofte ikke dvale, støtter sjelden at du kobler en harddisk til dem (1814) selv om de har 2 FW-kontakter, samt har en hel del andre problemer som ofte oppstår i forbindelse med spesifikke maskiner. Men selv om driverne suger balle, så er boksene fine i forhold til prisen. Det beste du kan gjøre er å prøve boksen på din egen maskin før du kjøper.

Et annet problem med akkurat Firewire Solo er at den har kun én volumkontroll som deles av hodetelefonutgangen og linjeutgangene. Dette gjør at jeg fysisk må slå av høytalerne før jeg kan gjøre opptak med mikrofon…

– Men som sagt – jeg er likevel godt fornøyd.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Judas » man 21.11.2005 22:11

Mega_Therion skrev:M-Audio har aldri hatt gode drivere for Mac. De støtter ikke hot-plugging, støtter ofte ikke dvale, støtter sjelden at du kobler en harddisk til dem (1814) selv om de har 2 FW-kontakter, samt har en hel del andre problemer som ofte oppstår i forbindelse med spesifikke maskiner. Men selv om driverne suger balle, så er boksene fine i forhold til prisen. Det beste du kan gjøre er å prøve boksen på din egen maskin før du kjøper.

Et annet problem med akkurat Firewire Solo er at den har kun én volumkontroll som deles av hodetelefonutgangen og linjeutgangene. Dette gjør at jeg fysisk må slå av høytalerne før jeg kan gjøre opptak med mikrofon…

– Men som sagt – jeg er likevel godt fornøyd.


Ok, det er jo upraktisk, men det er meget nyttig info. Eg kommer til å kjøpe non små aktive høgtalarar, så då e da smart å ha on/off knapp lett tilgjengelig m.a.o.
Takk for alle tips Boys. Fine ting :-D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » man 21.11.2005 22:16

Har selv et par M-Audio BX5 hjemme. Disse bør du kikke på…

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Yamaha

Innleggav jakobls » man 21.11.2005 23:40

Jeg har spiller piano og har ett fantastisk Yamaha piano hjemme:) <3

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere