Musikere på Mac1 (tidligere: STASJ!)

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav Judas » man 27.02.2006 3:44

Nice. Alltid gøy med nye tips.
Har du høyrt Toad the wet sprocket?
Ekstremt bra pop/rock. Blei oppøyst for eindel år siden. Plata «Fear» er kult.
Sjekk forøvrig ut urørt sida mi. OBS! veldig uferdig produksjon, men ein høyrer greia p-D
http://www11.nrk.no/urort/user/?id=6823

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav ameneon » man 27.02.2006 3:48

har ikke hørt Toad på mange år. Husker de hadde en stor hit en gang på 90-tallet. Husker ikke hvordan den var...

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Judas » man 27.02.2006 3:54

Den heitte walk on the ocean. Kul nok den, men ikkje av de beste. Lytta på tea party no. Kult.
Eg ser på last FM at du likar faith no more & counting òg.
Var på konsert med faith no more på kalvøya på begynnelsen av 90 tallet, sinnsyk konsert. Mike Patton i storform.
Var og på rockefeller i 2000 å såg counting. den beste konserten eg har vore på nokonsinne. Heilt fantastisk live band.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav ameneon » man 27.02.2006 3:57

kjenner flere som var på counting. ja, FNM er fabelaktig. den beste konserten jeg har vært på var radiohead i spektrum i 2001. sinnsykt fett. :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Judas » man 27.02.2006 4:05

Men draumen er jo DMB live. Gleda meg til å sjå dei live p-D
Dave er jo berre verdens beste akk.gitarist

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav ameneon » man 27.02.2006 4:11

ja, grip sjansen om du får den. der har du et band som alltid er verdt å få med seg. :)

kunne nesten alt av dave på gitar før. Kan vel en god del enda. Det meste ligger vel lagra på harddisken et sted. :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav aslak » man 27.02.2006 4:13

Judas skrev:Angåande perkussive og harmoniske instrument.
Ein cymbal har tone og kan klassifiserast som harmonisk.


nå kverulerer du bare, et piano kan isåfall klassifiseres som perkussjon.

men ja, musikere som spiller fler instrumenter har ofte en mer helhetlig oppfatning av musikken enn de som bare kan sin egen greie. vet ikke hvorfor, men forskjellige instrumenter har forskjellige funksjoner. noen lager rytme, andre melodier, og andre akkorder. du skal være god på trommer om du alltid bruker den cymbalen som er i pitch med grunntonen i akkorden :)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Judas » man 27.02.2006 4:23

Ja det er rart med det, det er akkurat som å sykle. Ligger der, latent.
men det er jo sinnsykt god teknikk øving å spele Dave sine ting. Men ein som er verre er John Mayer, han har så store hender at han spelar masse bass ting med tommelen,mens resten av fingrane er fri til å bedriva trolldom
p-D

edit:
aslak skrev:nå kverulerer du bare, et piano kan isåfall klassifiseres som perkussjon.


Ja eg kverulerar litt på det der, fordi eg synst det er tøvete inndelingar. Eg pleier å sei at eg spelar perkusiv gitar. Fordi eg brukar kassen på gitaren omtrent som ei tromme. Berre så det er sagt så utelukkar ikkje harmoni rytme og rytme eksluderar ikkje harmoni. Er så lei av musikarar som ikkje skjønnar at trommer & perkusjon er eit fullverdig instrument. Har møtt så mange idiotar i bransjen at eg er blitt lei av det. Derfor eg kverulerar p-D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav aslak » man 27.02.2006 4:28

dette har forøvrig ikke noen sammenheng med at 75% av alle trommiser slår trommer fremfor å spille på dem? :)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav orjanbeats » man 27.02.2006 4:30

Jeg spiller gitar pluss at jeg mekker hip-hop beats på en Akai MPC1000 sampler :D
medlem i 223 måneder
 

Innleggav ameneon » man 27.02.2006 4:32

ASLAK: joda, det er sant på sett og vis. :)
Men så er også 75% av de som sier de spiller gitar kun typiske "fest-gitarister".

Forsåvidt så kan jeg informere at at Carter bruker tuner når han stemmer trommene sine. Alle trommene er skilt med et bestemt intervall.
Sist endret av ameneon den man 27.02.2006 4:33, endret 1 gang

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Judas » man 27.02.2006 4:33

aslak skrev:dette har forøvrig ikke noen sammenheng med at 75% av alle trommiser slår trommer fremfor å spille på dem? :)


Ok, godt poeng. MEN, eg verken høyre på dei trommisane, langt mindre jobbar isamen med dei.
Eit godt eksempel er Stene Osmundsen. Trommisen i September when. Han har eg jobba mykje saman med. Ein fantastisk musikar som er veldig opptatt av sitt eige instrument og kva jobben hans er. Høyr berre låta millimeter av anne grete preuss, der han spelar trommer. Det er det mest groovy som nokonsinne er spelt inn i norges rike. I tillegg så har nokon underlige «bilfelg» lydar som fyller ut og følger vokalen vannvittig bra. Då gjere trommisen jobben sin etter mi meining.

edit: BTW ameneon Ray LaMontagne. Høyrt han?? Konge,grisebra. Sjekk han ut, for din eigen sjelefreds skyld. Spesielt låta Trouble p-D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav aslak » man 27.02.2006 4:44

eller så kan man velge å skille mellom folk som spiller i band fordi dem elsker musikk, og folk som spiller i band for å få seg dame. ;)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ameneon » man 27.02.2006 4:48

skal sjekke han ut. men nå tror jeg egentlig senga begynner å bli klar for meg. skal på jobb kl 10... :-!

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Judas » man 27.02.2006 4:58

ameneon skrev:skal sjekke han ut. men nå tror jeg egentlig senga begynner å bli klar for meg. skal på jobb kl 10... :-!

Ohh you poor thing. Sov godt p-D


aslak skrev:eller så kan man velge å skille mellom folk som spiller i band fordi dem elsker musikk, og folk som spiller i band for å få seg dame. ;)


Ok, det er jo strengt tatt to sider av samme sak. Eg begynte med musikk fordi det er det einaste talentet eg har og at eg elskar musikk. At eg drar damer på det er vel faen ikkje min feil :-D . At eg ødelegger alle nachspiel eg er på for dei nachspielgitaristane som er der, er vel berre rett og rimelig, då eg har investert store delar av livet mitt til å bli god nok til å leve av musikken p-D
hehehehehe p-D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]