Hvilken musikktype er du?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hva slags musikkategori faller du under?

God, gammal rock
114
24%
Pop
41
9%
Metall
95
20%
Jazz
41
9%
Klassisk
17
4%
Elektronika
47
10%
Andre
109
23%
Musikk er bare tull
9
2%
 
Antall stemmer : 473

Innleggav hansi » ons 16.02.2005 0:40

iMacGyver skrev:
h_a_n_s_i skrev:men: jeg har glemt å nevne mine helter! gruppa som la grunnlaget for all elektronisk musikk...Kraftwerk! herregud at jeg presterte å glemme de


Trans Europe Express er mitt lille innblikk i Kraftwerks verden. Rett og slett fantastisk på tog! Bra bruksområde i forhold til tittelen på plata.


da burde vel Autobahn være knall bilmusikk

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav CreeVal » ons 16.02.2005 0:41

Metall og Industrial...

Metall er det jo Metallica som ruler mener nå jeg, mens i Industrial har vi de alltids harde og barske tyskerne Rammstein, med sine geniale pyrotekniske show og stadig tyngre musikk...

Dalai Lama på full styrke kan sies å være en "nabo-dreper" uten like!
Ja, jeg er Rammstein fan...

Ellers går det i Pantera, Opeth og Ozzy...

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav cherubrock » ons 16.02.2005 1:25

Gleder meg nå til nyplata til Billy Corgan jeg (ex smashing pumkins og zwan)!

Det er musikk d!
medlem i 230 måneder
 

Innleggav macd0c » ons 16.02.2005 2:37

her går det mest på heavy metal både gammelt og nytt, her er de 10 platene jeg hører på akkurat nå...

Judas Priest - Angel Of Retribution (2005)
Firewind - Burning Earth (2003)
Stormwarrior - Heavy Metal Fire (2003)
Lordi - The Monsterican Dream (2004)
Lordi - Get_Heavy (2002)
Stongard - Arrows (2005)
Kreator - Enemy of God (2005)
WASP - The Neon God Part 2 - The Demise (2004)
Venom - Resurrection (2000)
Piledriver - Metal inquisition (1985)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav eckmann » ons 16.02.2005 3:07

cherubrock: Zwan er musikk! Egentlig bare Mary Star of the Sea albumet da... Men allikevel.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav FiliusVitae » ons 16.02.2005 8:01

Klassisk all the way!

Det finnes ikke maken i verden til Beethovens sonater og symfonier eller Rachmaninovs pianokonserter :)

Andre komponister verd å notere seg er Prokofiev, Bach, Mahler og Schostakovic :D

Har hørt på denne type musikk siden jeg var liten og selv om jeg til tider hører på mye annet som jazz, rock og til og med popp så er det i 90% av tilfellene klassisk som lyder fra mine høytalere.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav mathis » ons 16.02.2005 9:25

Går mest i metal og rock, fra gode gamle Led Zeppelin til dagens black metal. Noe samisk musikk kan også høres iblandt. :) Noen favoritter:
-Tool
-Primus
-Arcturus
-Opeth
-My Dying Bride
-Bjørk
-Mari Boine
-Finntroll
-Faith No More
-Borknagar
-Sepultura
-3´rd and the Mortal
...osv...
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Paperboy » ons 16.02.2005 10:49

Min musikk finner du på Beat Blender under Radio i iTunes (electronica-sjangeren).

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav iMacGyver » lør 19.02.2005 4:16

Jeg var på konsert med Bugge Wesseltoft på Samfundet i går. Rett og slett fantastisk, var det. Riktignok skuffende lite lyd fra trommesettet, siden det var trommemaskinen som regjerte gruvmessig. Men potmeterjazz er noe jeg har fått mer og mer sansen for, moro å stå og se på at alle lyder og samplinger blir laget der og da, tre meter foran deg. Oppdaget Bugge rett før jul, gleder meg til flere gode lyttetimer.

Var det forresten noen andre Trondheimfolk som var der? Noen synspunkter?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Fantomas » lør 19.02.2005 4:28

jeg var på Mayhem konset på Samfundet 15. Januar... det var skikkelig dødsbra... bokstavelig talt

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav budbringeren » lør 19.02.2005 4:29

Vanskelig å velge en kategori. Pop menes vel listepop kanskje, mens jeg forbinder pop med noe annet... Kanskje fordi man trenger flere sjangre for å plassere musikk i riktige hyller. Uansett sjanger, treffer musikken meg i hjertet, og gjerne dypt inn i sjelen, er det hva jeg liker av musikk!
Jeg har alltid vært en stor The Cure fan. Og er det fortsatt. Hva slags musikk spiller de? Syns ikke noen av kategoriene passer for deres musikk. Men det passet inn i "treffer meg i hjertet" kategorien, og det er nettopp hva jeg søker ved musikk. Elsker også klassisk, rock/pop, electronica og ellers alt hva er bra...
Liker faktisk min egen musikk best. Men sitter jeg i fem timer og skrur basslyd på en sang, er det kanskje ikke den sangen jeg hører på i bilen hjem etter miksingen.

Ikke minst; Pur stillhet er også deilig musikk. Faktisk. Alt til sin tid

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav iMacGyver » søn 20.02.2005 14:09

Kaffe i koppen, slaskete klær på kroppen og Oscar Peterson på anlegget. Det er søndagen sin, det!

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav moonwalk86 » søn 20.02.2005 14:36

Je e totalt Michael Jackson freak!!:P(som dere sikkert cr på nicket) uansett hva som skjer!!!!=)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav eddymulan » søn 20.02.2005 15:21

liker litt av hvert.
alt fra klassisk til hard rock og metall.
medlem i 230 måneder
 

Innleggav PrOpHeAd » ons 09.03.2005 11:39

Har hatt mine perioder med totalt fordypning i spesiell sjanger. Hørte veldig mye på psykedelisk trance for et par år tilbake og tar gjerne fram noe av det når jeg er skikkelig i mimre-mood. Jeg er ikke fan av å alltid kategorisere musikktyper, det blir for snevert. God musikk er god musikk!

Ellers hva jeg hører mye på i det siste:

Amon Tobin
Parliament & Funkadelic
Talvin Singh
Serge Gainsbourg
The Roots
Blackalicious
The Herbaliser
Dj Krush
Zero 7
Air
Shpongle
Dj Shadow

og selvfølgelig alt annet :D

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]