Hvilken musikktype er du?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hva slags musikkategori faller du under?

God, gammal rock
114
24%
Pop
41
9%
Metall
95
20%
Jazz
41
9%
Klassisk
17
4%
Elektronika
47
10%
Andre
109
23%
Musikk er bare tull
9
2%
 
Antall stemmer : 473

Innleggav polydude » fre 17.02.2006 11:26

tg skrev:
polydude skrev:
xsjadoo skrev:de homoerotiske sirkusartistene du refererer til har iallefall norges feteste lead gitarlyd.... les paul ut en eldre marshall på full guffe, DET rocker....


Ekke utstyret det kommer ann på da vettu! Captain Poon og Raldo Useless løper i sirkel rundt Euroboy og Rune Rebellion!

(og deeeeeer satte jeg sinnene i fyr hos alle turbojugend O:-) )


knut schreiner en en genial gitarist og er svært kjennt innen gitarmiljøet!!
har ikke hørt om de du snakker om da..men det høres ut som de kommer fra en fox kids serie? :-P


hvis du er så bevandret i gitarmiljøet hadde du kanskje visst at Euroboy er Knut Schreiner ;)

Er forsåvit enig i artistnavnene i Turbo (Euroboy og Rune Rebellion) og Glue (Raldo Useless og Captain Poon) er noget animerte, men de er med på å opp et image rundt bandene. Eneste forskjell er vel at Glue sparer seg for sminke og dvergkasting og konsentrerer seg om musikken...

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav åttitre » fre 17.02.2006 11:27

Litt off topic, noen av dere musikkelskere som vet om noen grupper med samme musikktype som Ugress og Ralph m osv :) Føler jeg trenger mer på den fronten.
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Wensell » fre 17.02.2006 11:38

køntri! Ryan adams, Wilco, Uncle Tupelo..
"I dreamt about killing you again last night and it felt allright to me.."
"When you wake up, feeeeeeling old!"

"Fake tales from San Fransisco echoes trough the room" Ding,da da ding ding, ding ta Ta Da DA!
Kick me out!

..Spocks Beard er også kosligt.
medlem i 223 måneder
 

Innleggav tg » man 20.02.2006 0:01

polydude skrev:
tg skrev:
polydude skrev:
xsjadoo skrev:de homoerotiske sirkusartistene du refererer til har iallefall norges feteste lead gitarlyd.... les paul ut en eldre marshall på full guffe, DET rocker....


Ekke utstyret det kommer ann på da vettu! Captain Poon og Raldo Useless løper i sirkel rundt Euroboy og Rune Rebellion!

(og deeeeeer satte jeg sinnene i fyr hos alle turbojugend O:-) )


knut schreiner en en genial gitarist og er svært kjennt innen gitarmiljøet!!
har ikke hørt om de du snakker om da..men det høres ut som de kommer fra en fox kids serie? :-P


hvis du er så bevandret i gitarmiljøet hadde du kanskje visst at Euroboy er Knut Schreiner ;)


For å være litt mer tydelig da.. jeg mente Captain Poon og Raldo Useless høres ut som noe fra foxkids ;) ikke euroboy Rune Rebellion...
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Mags » man 20.02.2006 0:58

Er blandt mindretallet. Foretrekker jazz hvis jeg må velge en kategori, selv om jeg liker mye fra andre kategorier også. Hater å bli satt i bås.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Greg-Z » man 06.03.2006 20:00

Er definitivt en electronicatype. Favorittene er Autechre, Bola, Aphex Twin og Boards Of Canada!

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav sir » man 06.03.2006 20:02

True norwegian black metal

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Twinrehz » tir 14.03.2006 16:18

Du manglet en kategori, "Det meste". Hører på alskens merkelige varer, alt fra Klassisk (som var det jeg stemte), til Trance, moderne symfoni (Jon Mostad anyone?), litt pop, rock, ja, det som er lett å like. (Pluss litt til).

Det jeg helst vil ha meg frabedt er hormonbaserte sanger som skråler i vei om å pule og så videre. Det liker jeg ikke, fordi de som synger oftest er motbydelige i tillegg.
medlem i 219 måneder
 

musikk

Innleggav Steely_j » tor 16.03.2006 19:56

hører vell mest på den gode gamle rocken fra 70 tallet og mye folk musikk som Bob Dylan ;)

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav BIC-kris » tor 16.03.2006 20:21

Liquid tension og Blindside er det som fyller hodet mitt av musikk ;)

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav wsimila » tor 16.03.2006 20:31

hører på all slags musikk, bortsett fra den kommerse listepopen,
som er den mest innholdsløse musikken som finnes.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Judas » tor 16.03.2006 20:51

KorHan skrev:Har fått dilla på soul i det siste, så har hørt ganske mye på Stevie Wonder og Anthony Hamilton. De siste cdene til begge er skrekkelig bra!
Anbefaler Stevie Wonder - If Your Love Cannot Be Moved... Den er kraftig!


Visst du er nyfrelst Stevie fan, så sjekk ut «Songs in the Key of Life» frå 1976 eller «Talking Book» frå 1972. Det er noko anna enn den ræla han lagar i dag.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav showdown » tor 16.03.2006 20:54

Går stort sett i drone/doom-metal for tida, men jeg hører i grunnen på mye forskjellig.
medlem i 230 måneder
 

Innleggav sortebill » tor 16.03.2006 20:56

King Crimson, Yes, Rush og Primus (og en milliard andre ting, hadde en liste en gang, men den var laaang)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav cbjoerke » fre 17.03.2006 12:49

Før sverget jeg til flinkismusikk innenfor funk og jazz-genren, slik som Steely Dan, Chick Corea, Herbie Hancock, Rachelle Ferrell, men etter som årene går setter jeg mer og mer pris på de gode melodiene. Desverre, for det betyr at en kompis av meg hadde rett for noen år siden...

Nå går det mye i Magnet, Thomas Dybdahl, The National Bank, 16 Horsepower, Susanna & The Magical Orchestra +++.

Og helten over alle helter: Sufjan Stevens.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]