Hvilken musikktype er du?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hva slags musikkategori faller du under?

God, gammal rock
114
24%
Pop
41
9%
Metall
95
20%
Jazz
41
9%
Klassisk
17
4%
Elektronika
47
10%
Andre
109
23%
Musikk er bare tull
9
2%
 
Antall stemmer : 473

Innleggav smacmac » søn 13.02.2005 18:04

NuSkool skrev:Hører på det meste, men er spesielt glad i Punk av type NOFX, Bad Religion, No Use For A Name, Pennywise og Millencollin.


Da er vi to! Jeg hører forresten på en del annen punk og punk-rock som Sex Pistols og helt til Yellowcard. Dette er musikk som man virkelig kan roe seg ned til.


josteinsen skrev:Kan like noe i enhver sjanger bortsett fra køntri


Har du hørt Mark Knopfler? Dire Starits? Konge! Det er nok faktisk en form for country... Det hvite forstadiet til dagens rock.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav TorbX » søn 13.02.2005 18:11

Charon! Har blitt litt metall-frik de siste årene. Aner ikke om Charon er metall, men jeg tror da det. Kanskje ikke. Veldig rockete i alle fall.

Litt rart, egentlig. For selv lager jeg bobletechno! Min musikk:
http://www.icompositions.com/auditorium ... puser=1767

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Ruckus » søn 13.02.2005 18:12

hos meg går det mye i metal: slayer og hatebreed, og hip-hop: swollen members, kottonmouth kings og insane clown posse.

hører på det meste annet, men dette er favorittene!

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav pos » søn 13.02.2005 18:15

Jeg liker å holde meg oppdatert i de fleste sjangerene, men det er vel hiphop som har brydd meg mest i snart 10 år. Akkurat nå er timbuktu veldig kjekk, siden jeg var på konsert med han for noen dager siden. Ellers er det wu, de la, jurrassic 5, blackalicious, masta ace, jay z, nas. de la skal jo på bergenfest, satser på å få meg med den.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav mordaren » søn 13.02.2005 18:17

---
Sist endret av mordaren den man 05.03.2007 20:21, endret 1 gang
medlem i 230 måneder
 

Innleggav TorbX » søn 13.02.2005 18:20

hiphip er jo sjelden *musikk* da. Riming vil jeg kalle det. De som lager hiphop har bare den bekvemmeligheten at rimene deres legges på CD'er i et musikkstudio. Dermed har hiphop havnet i musikksjangeren.

Eminem synger vel ikke?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav TorbX » søn 13.02.2005 18:22

Jeg hørte btw et hiphop-rim som jeg likte. "reklame" het den. Dritbra tekst på norsk. ("D-d-d-dddette er ik-ik-ikke reklame. Nenenene-nei")

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav TorbX » søn 13.02.2005 18:22

ja
ja
ja
kom igjen
d-d-dette er ik-ke reklame
nei
kom igjen.

:D

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav zabo » søn 13.02.2005 18:23

Det er mer musikk i hip-hop enn i trance, da! :P
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Mmmarcus » søn 13.02.2005 18:42

God elektronika: Air
Ellers er det jo et stort tap hvis man ikke får med seg gode norske artister som Thomas Dybdahl, spesielt i The National Bank.
Kings of Convenience, Ralph Myerz, Röyksopp, Postgirobygget, og ikke minst deLillos. Norge er ganske selvforsynt på musikk :D

Dette summerer nok også litt:

Bilde
Sist endret av Mmmarcus den søn 13.02.2005 18:47, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav åttitre » søn 13.02.2005 18:47

liker veldig godt ugress :)
medlem i 239 måneder
 

Innleggav ask » søn 13.02.2005 18:49

iMacGyver skrev:Hører du forresten på noen spesielle gitarister? For min del har jeg slukt enormt mye Pat Metheny de siste par årene. Hentet i går billetter til konserten i Oslo 15. mai, gleder meg som en unge.

Gitar-jazz er noe jeg har vært ganske lite borti, men jeg takker for tipset om Pat Metheny :wink:

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Malice » søn 13.02.2005 18:54

Hører på det meste. Går mye i elektronisk musikk og en del UK Garage for tiden. En del gammel punk forekommer også...
Av band kan jeg nevne:
Air
Daft Punk
Chemical Brothers
Audio Bullys
So Solid
The Streets
Sublime
The Clash
Ramones
Buena Vista Social Club
Getz
Los Lobos
+++
medlem i 241 måneder
 

Innleggav ask » søn 13.02.2005 19:11

skrammy skrev:liker veldig godt ugress :)

Kan da ikke være noe godt... :lol:

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav sls » søn 13.02.2005 19:22

Hører mye forskjellig i grunn - progrock, grunge, metal, heavyrock, blues, jazz osv. For å ta et lite utvalg av musikken jeg hører på: Radiohead, Jethro Tull, Black Sabbath, Pearl Jam, Nirvana, Iron Maiden, AC/DC, Jimi Hendrix, Tömmermenn, Big Bang, Bjørn Berge, deLillos, deep purple, red hot chili peppers....

Var på konsert med Anti-Depressive Delivery (trønders progrock band) og White Willow (melankolsk symfonisk rock) for noen uker siden, Knallbra! :)

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]