Hvilken musikktype er du?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hva slags musikkategori faller du under?

God, gammal rock
114
24%
Pop
41
9%
Metall
95
20%
Jazz
41
9%
Klassisk
17
4%
Elektronika
47
10%
Andre
109
23%
Musikk er bare tull
9
2%
 
Antall stemmer : 473

Innleggav Torje » fre 17.03.2006 13:23

Satt meg opp på jazz her, men liker fryktelig mye. Liker ting som har elementer fra elektronika sjanger. National Bank er en av favorittene, gleder meg til konsert 30.Mars:-)

Er ellers vokst opp med musikk. Musikkskoler, musikklinje, musikk folkehøgskole og er nåværende student ved musikkvitenskap på Blindern.

Til trådstarter: Hvor gikk du på fhs?
medlem i 219 måneder
 

Innleggav orjanbeats » fre 17.03.2006 13:40

Jeg er funk-psykedelisk psyko-psomatisk hiphop-jazz.
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Indeam » fre 17.03.2006 13:52

iMacGyver skrev:
eivindask skrev:Hører du forresten på noen spesielle gitarister? For min del har jeg slukt enormt mye Pat Metheny de siste par årene. Hentet i går billetter til konserten i Oslo 15. mai, gleder meg som en unge.


Der skulle jeg likt og vært, gitt.

Om du trives med Pat kan jeg anbefale Bill Frisell:)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav trydl » fre 17.03.2006 14:45

Klassisk musikk, aller mest opera og kammermusikk, men mye annet. Siste CD-kjøp er operaen Oberon av Carl Maria von Weber. Før det orkestermusikk av Paul Hindemith. Spesielt glad i Schubert og tidlig barokk, som Shütz og Monteverdi.
Var på konsert i går der Trondheim S.O. spilte Sibelius, Kleiberg og Janacek.

Hører mye pop og rock også, og er veldig glad i gamle gitarguder som Peter Green, Mick Taylor, Stevie Ray Vaughan osv...
Favorittband gjennom tidene (og som jeg fremdeles hører mye på):
Beatles, John Mayall Bluesbreakers, King Crimson, Yes, Strawbs, Fairport Convention, Jethro Tull
Veldig glad i James Taylor, og har sansen for Ralph MacTell og John Renbourn.
medlem i 249 måneder
 

Innleggav 2mass » tor 13.04.2006 2:24

mine største favoritter:

big bang
rhcp
audioslave
rage against the machine
a perfect circle
guns n roses
outkast
muse
common
kanye west
pantera
system of a down

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav tefat » tor 13.04.2006 4:03

Dimmu Borgir, Crafle Of Filth er vel 2 store band jeg kan nevne :)

Lenge leve deathmetal :D

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Kirkeby » tir 18.04.2006 18:02

Det er den gode 80-tallsmusikken er bra. Eg e spesielt fan av deLillos. Utruleg mykje bra der altså. Det er her i den gode gamle rocken skattane ligg. Det er lite å finne i den nye popen eller metallen, synes eg.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Betti » tir 18.04.2006 18:22

Har blitt mer og mer rockejente etter som jeg har blitt eldre. Begynte ganske bra med Bob Marley da jeg var 10 år. Så hadde jeg en dårlig periode der jeg ville gjort hva som helst for å eie en av Mark Owens tånegler. Etter det har det gått oppover igjen. Har et spesielt forhold til Bob Dylan og selvfølgelig min kjære Bob Marley. Mesteparten av min favorittmusikk ligger egentlig i Folkrock området. Oppdaget en amerikansk artist som heter Greta Gaines for ca et år siden. Hun har blitt litt mer popete på den siste EPen, men likevel bra, har veldig lyst å se at noen andre kjøper musikken hennes på itms:-). Ellers stiller jeg meg lagelig til for høgg når jeg sier at Marit Larsen har laget en strålende plate i sin sjanger..... litt stolt av henne egentlig (nei jeg kjenner henne ikke, men dere gutter sier virkelig "vi vant" når et lag med totalt ukjente fotballspillere slår et annet lag med fotballspillere som dere heller ikke kjenner)
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Firestarter » tir 18.04.2006 23:41

Glamrock, hardrock, bluesrock, metall… tja. Og slikt. Rock ska det i hvert fal være. :-)
Hører nok mest på de gode gamle låtene. Ikke mye av det nyere jeg setter pris på, dessverre.
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Fyrileiv » tir 18.04.2006 23:47

Liker Rock/Punk.. Hører egentlig på det meste unntatt Jazz.

Poets of the Fall
Joe Purdy
Tenacious D
Green Day
Metallica
Johnny Cash
Sting
Pink Floyd
...

listen er uendelig. :P
medlem i 224 måneder
 

Innleggav gulla » ons 19.04.2006 0:06

En kompis av meg sa det så fint "du har en sterkt splittet personlighet når det gjelder musikk". Han hadde sjekket hvilke to skiver jeg hadde i bilspilleren, visepop med Lars Bremnes og rimelig hard rock med Stonegard!

For å virkelig understreke splittelsen, kom jeg nettopp hjem fra en jazzkonsert...

Jeg er vel av den oppfattning at man bør gi all musikk en sjanse, før man avskriver den. Hadde flere brukt tid til å lytte på ny og ukjent musikk, som de i utgangspunktet ikke tror de liker, så hadde de fått seg mange magiske øyeblikk :-D

Men en favoritt har jeg og det er Midnight Choir, depresjon satt på noteark, er vel en passende beskrivelse :-)
medlem i 225 måneder
 

Innleggav cooper93 » man 19.06.2006 12:58

finnes mye bra musikk egentli... jeg hører på den musikken som faller meg inn i det øyeblikket... vær og humør er ting som får meg til å velge ,usikk...


SAIKOEPLE sjefer

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Tonette » man 19.06.2006 13:23

Hører for det meste på klassisk, metall og god, gammel 50/60/70-talls rock. Hører også en del på folkemusikk. Innen klassisk musikk liker jeg blandt annet Vivaldi, Paganini og Grieg. Har vokst opp med klassisk musikk, og alltid elsket det.

Andre jeg hører på: Dream Theater, Symphony X, The Beatles, KoRn, Metallica, Apocalyptica, Jonas Ekestubbe, Supertramp, Herman's Hermits, Sabaton, Swinging Blue Jeans, Leonard Cohen, The Shadows, Trivium, Blåmann Blåmann, Gåte, Rammstein, Judas Priest, U2, Queen, The Clash.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Trainspotter » man 19.06.2006 13:28

hører på det meste innen alt men er vel først og fremst en POP (spesielt 80talls pop) entusiast. O:-)

Hvis jeg Måtte nevne noen favoritter:

New Order
ABC
Simple Minds
DeLillos
Interpol
Creedence Clearwater Revival
Blue Oyster Cult


Også er det jo ingenting som slår en skikkelig GOD 80talls Club remix. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav freddjoh » man 19.06.2006 14:04

Kuult at rap og hiphop er utelatt. Det skulle jo tross alt dreie seg om musikk, og ikke om prating.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]