Hvilken musikktype er du?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hva slags musikkategori faller du under?

God, gammal rock
114
24%
Pop
41
9%
Metall
95
20%
Jazz
41
9%
Klassisk
17
4%
Elektronika
47
10%
Andre
109
23%
Musikk er bare tull
9
2%
 
Antall stemmer : 473

Innleggav Sonic » søn 16.10.2005 1:18

Hm jeg hører på myyye rart:

Elektronika, som Boards Of Canada, Prefuse 73, Aphex Twin og videre.

Funk, Disco og soundtracks, library musikk

Hip Hop som Pete Rock, Gangstarr, Jeru The Damaja, Viktor Vaughn, Visionaries og The Foreign Exchange

og en del mer fra diverse sjangre

;)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav jp_tix » søn 16.10.2005 5:38

Er ganske nysgjerrig på de tre som har stemt på "musikk er tull", og vil gjerne høre deres oppfatninger om musikk i denne tråden. (Selv om den er gammel).
Sist endret av jp_tix den fre 23.12.2005 6:56, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Haaland » søn 16.10.2005 8:58

Nesten litt fristet til å trykke på den kategorien selv, det er jo umulig å kategorisere.
http://www.last.fm/user/haaland/ blir riktigere

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Mac4me » søn 16.10.2005 9:04

Lytter helst på litt gammel heavy og nyere pop/rock

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Apptel » søn 16.10.2005 9:34

Diverse metal/rock: Doors, Led Zeppelin, Mayhem, Dire straits, Jokke, The Beach Boys, Gorgoroth... Bare noen av bandene jeg hører på....

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav viking » søn 16.10.2005 9:43

http://www.last.fm/user/skaaren det er min last Fm bruker, vet ikke om den er helt nøyaktig, siden noten lyser rødt ganske ofte
medlem i 228 måneder
 

indierock

Innleggav philip » tor 22.12.2005 23:51

Jeg hører på indierock.
Band som Franz Ferdinand, Arcade Fire, Bloc Party, Hard-Fi og Kaiser Chiefs!

http://indie.hotserv.dk/

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Snarf » tor 22.12.2005 23:57

LEtter å seie kva eg ikkje høyrer på enn kva eg høyrer på. kan ikkje oppsumere meg sjølv med ein enkelt sjanger.

Spelar Rock sjølv, så den ligg vel nærast hjarta, men høyrer jo på alt.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav heggelund » fre 23.12.2005 0:40

Jeg har prøvd å lytte til all slags musikk for å utvide min horisont, men jeg detter alltid ned på god gammel Death Metal :-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Judas » fre 23.12.2005 0:49

Eg lytta på god musikk. Om det er klassisk, jazz, rock, pop, opera, musikal, blues, country. Alt mulig, så lenge det er bra
:rolls eyes:
edit: ok. Får vel vera litt meir spesifikk. Led zep. Ingen over,ingen ved siden. Utenom kanskje Dave Matthews.
langt oppe på lista finner du òg: John Mayer, Jason Mraz, Tom Waits(duh), Joni Mitchell, David Gray, Bob Dylan, Al Jarreau, Sting, Ani DiFranco, Donnie Hathaway, Jeff Buckley, Nickel Creek, Ray LaMontagne, Ryan Adams, Stevie Wonder, Toad the Wet Sprocket & Øystein Sunde 8-)
Sist endret av Judas den fre 23.12.2005 1:46, endret 2 ganger.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Mars » fre 23.12.2005 0:58

...alt til sin tid. Akkurat nå er det mest SølvGutta. Amen O:-)



ð

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav PrOpHeAd » fre 23.12.2005 1:32

Regner meg selv for å være rimelig åpen i musikksmak,men selvfølgelig er det noe som tiltrekker meg mer.

Av elektronika er jeg stor fan av Amon Tobin, The Herbaliser, The Prodigy,Boards of Canada,fransk disco house,The Chemical Brothers, Air,Zero 7,Dj Shadow,Talvin Singh,The Go! Team,ambient a la Shpongle etc

Er ikke verdens største hip-hop/rap fan da jeg synes at det er mye tull, men grupper som Blackalicious,Jurassic 5,The Roots,Wu-Tang Clan og A Tribe Called Quest er ypperlig! Synes gammel funk er herlig, spesielt George Clinton/Parliament/Funkadelic. Samt Curtis Mayfield,Isaac Hayes,Prince ,James Brown og de andre folka...

Når det kommer til rock hører jeg for det meste på QOTSA,Franz Ferdinand,Led Zep pelin,Dave Navarro, Radiohead,Red Hot Chili Peppers,Muse osv. Kåre & the Cavemen er det perfekte instrumentalbandet og elsker soundet til Jamiroquai,blanding av funk,jazz,pop,disco på en fet måte selv om de har tapt seg iforhold til nittitallet. Hadde aldri den helt store sansen for Coldplay før jeg så dem på konsert og etter det har jeg blitt veldig ydmyk. Utrolig dyktige.

Ellers så vil jeg anbefale litt fransk musikk til dere: Serge Gainsbourg. Etter min mening den største innovatør og hjerne i fransk musikk.

Ok, dette var det jeg klarte å ramse opp sånn i farte..seff mye mer jeg liker.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav jervi » fre 23.12.2005 2:40

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav CecilieSF » fre 23.12.2005 2:49

Hører på veldig mye forskjellig egentlig, liker godt R'n'B , Michael Jackson er favoritten her da :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav ameneon » fre 23.12.2005 3:10

Hører på jævlig mye rart. Må vel nevne de viktigste som jeg setter høyest.
Pearl Jam (har møtt bassisten), Dave Matthews Band (har møtt fiolinisten), Ryan Adams(skulle likt å møtt), Johnny Cash, Foo Fighters, Beatles, Kaizers Orchestra, Dumdum Boys, the Tea Party, Michael Jackson, Springsteen, Dylan, Radiohead, Tom Waits. Den gata der liksom. :)

Moderator
medlem i 235 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron