Hvilken musikktype er du?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hva slags musikkategori faller du under?

God, gammal rock
114
24%
Pop
41
9%
Metall
95
20%
Jazz
41
9%
Klassisk
17
4%
Elektronika
47
10%
Andre
109
23%
Musikk er bare tull
9
2%
 
Antall stemmer : 473

Innleggav Ingunn » søn 29.01.2006 22:08

Jeg er en herlig blanding av The Beatles, Röyksopp, Aha, Ralph Myerz, Death Cab for Cutie, Sondre Lerche, Rammstein, Julian Berntzen, Bertine Zetlitz, Il Divo, Coldplay, Sigvart Dagsland og Are og Odin.

& Spetakkel Rocker

Jeg glemte Evig Poesi :-! Fred er det jeg har å komme med på stedene jeg kommer til, fred når livet er «uoverkommelig»
Sist endret av Ingunn den tor 16.02.2006 23:28, endret 2 ganger.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav TopDog » søn 29.01.2006 22:19

Ingunn - ReisendeMac skrev:Jeg er en herlig blanding av The Beatles, Röyksopp, Aha, Ralph Myerz, Death Cab for Cutie, Sondre Lerche, Rammstein, Julian Berntzen, Bertine Zetlitz, Il Divo, Coldplay, Sigvart Dagsland og Are og Odin.

Signerer den, hvis vi bare bytter ut Sigvart med Eidsvåg kanskje... :-P

Nå for tiden har jeg mest dilla på Thomas Dybdahl, kjøpte "...that great october sound" under Platekompaniets "Rørt og Urørt" kampanje. Utrolig deilig musikk!

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav sheikh_ma_nuggetz » tor 16.02.2006 11:40

akkurat nå for tiden hører jeg mest på amerikansk hardcore fra ca 1979 - 1983. en gullalder innenfor musikken som desverre varte altfor kort, og som ble ødelagt av thrashen fra california.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Haaland » tor 16.02.2006 12:14

second that!

Bilde

Selv digger jeg Ian MacKayes videre greier nesten bedre. Repeater, Steady diet or nothing, In on the kill taker og Red Medicine er skikkelige skiver. End Hits og the Argument er også killers. Men det er et vanskelig valg. Årene rundt 1980 var veldig spennende.

Fuck, nå fikk jeg Birthday Pony på hjernen... :p

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav sheikh_ma_nuggetz » tor 16.02.2006 12:53

minor threat er finfine greier. sjekk forresten ut vicious circle (1982) med indiana-bandet zero boys. det er platen sin!

:-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav tg » tor 16.02.2006 21:28

jeg er en musikk freak...jeg klarer meg ikke særlig lenge uten..spessielt ikke uten gitaren min. :rolls eyes: jeg hører på litt forskjellig, .går mye i metall og sånn typisk amerikansk skate punk.

favorittbandene mine er:

TRIVIUM!!! (er sykt bra metall band!!!)
IN FLAMES (enda et genialt metall band!)
Green day! (liker ikke ALT, men det som ikke er popaktig
Blink 182 (et bra band som fikk til å plukke opp en gitar, noe jeg er evig taknemmelig for. lærte meg også å ikke å bry meg om hva andre syntes!)
Metallica (utrolig bra!!)
Sum 41( også veldig bra syntes jeg...)
Coldplay (veldig fint når man skal sove og slikt ;) )
Turboneger ( det beste norge har å by på!!)
medlem i 222 måneder
 

Innleggav simeik » tor 16.02.2006 21:31

Red Hot Chili Peppers
 

Innleggav polydude » tor 16.02.2006 21:43

tg skrev:Turboneger ( det beste norge har å by på!!)


Det beste norge har å by på er da Gluecifer (R.I.P) og ikke de homoerotiske sirkusartistene i Turbo... :-D

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav xsjadoo » tor 16.02.2006 22:10

de homoerotiske sirkusartistene du refererer til har iallefall norges feteste lead gitarlyd.... les paul ut en eldre marshall på full guffe, DET rocker....

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav polydude » tor 16.02.2006 22:17

xsjadoo skrev:de homoerotiske sirkusartistene du refererer til har iallefall norges feteste lead gitarlyd.... les paul ut en eldre marshall på full guffe, DET rocker....


Ekke utstyret det kommer ann på da vettu! Captain Poon og Raldo Useless løper i sirkel rundt Euroboy og Rune Rebellion!

(og deeeeeer satte jeg sinnene i fyr hos alle turbojugend O:-) )

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav JanPhilip » tor 16.02.2006 23:10

Jeg hører på endel hip-hop, men i det siste har det godt i endel rock, mest indyrock, men endel annet og. F.eks:
-Brighteyes
-Franz Ferdinand
-Arctic Monkeys (før de ble sellout)
-The Frames
-Placebo
-Deathcab for Cutie
-the Hives
-Muse
-the Shins
-the Strokes
-Arcade Fire
-we are scientists

blant hip-hop liker jeg warlocks, tommy-tee, kenring, Jay-Z, snoop dogg, Dr.Dre, av og til litt crunk så dat er det lil'John og ying-yang ++, tidlige eminem (ikke det nye oppgulpet), Dirty Oppland (da snakker vi hele gjengen ikke bare mongorompa OnkelP), Tungtvann <3, Petter

kunne sikkert skrevet mer men det får vel holde for å gi folk en peke pin på hva jeg liker :) Musikk er en stor del av min hverdag, en herlig ting som ejg og min iPod deler så ofte som mulig
medlem i 221 måneder
 

Innleggav KorHan » tor 16.02.2006 23:18

Jeg er Hip-Hop-fan egentlig... Talib Kweli er favoritten. Anbefaler Reflection Eternal - Train of Thought til alle!

Bilde

Har fått dilla på soul i det siste, så har hørt ganske mye på Stevie Wonder og Anthony Hamilton. De siste cdene til begge er skrekkelig bra!

Bilde
Bilde

Anbefaler Stevie Wonder - If Your Love Cannot Be Moved... Den er kraftig!
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Haaland » tor 16.02.2006 23:39

JanPhilip skrev:Jeg hører på endel hip-hop, men i det siste har det godt i endel rock, mest indyrock, men endel annet og. F.eks:
-Brighteyes
-Franz Ferdinand
-Arctic Monkeys (før de ble sellout)
-The Frames
-Placebo
-Deathcab for Cutie
-the Hives
-Muse
-the Shins
-the Strokes
-Arcade Fire
-we are scientists



Nå er vel ikke Arctic Monkeys det mest sell out bandet på lista di akkurat...
Vil vel heller si at de er et hederlig unntak. Ganske god forskjell på å selge mye å være sell out

"I might blow up
but I won't go pop" som kjære Diamond D sa det en gang

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav tg » fre 17.02.2006 0:18

polydude skrev:
xsjadoo skrev:de homoerotiske sirkusartistene du refererer til har iallefall norges feteste lead gitarlyd.... les paul ut en eldre marshall på full guffe, DET rocker....


Ekke utstyret det kommer ann på da vettu! Captain Poon og Raldo Useless løper i sirkel rundt Euroboy og Rune Rebellion!

(og deeeeeer satte jeg sinnene i fyr hos alle turbojugend O:-) )


knut schreiner en en genial gitarist og er svært kjennt innen gitarmiljøet!!
har ikke hørt om de du snakker om da..men det høres ut som de kommer fra en fox kids serie? :-P
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Haaland » fre 17.02.2006 10:39

sheikh_ma_nuggetz skrev:minor threat er finfine greier. sjekk forresten ut vicious circle (1982) med indiana-bandet zero boys. det er platen sin!

:-)


Takk for tipset.
Zero Boys var kanon.
Både Vicious Circle og Living in the 80s EP-en var supre.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]