Hvilken musikktype er du?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hva slags musikkategori faller du under?

God, gammal rock
114
24%
Pop
41
9%
Metall
95
20%
Jazz
41
9%
Klassisk
17
4%
Elektronika
47
10%
Andre
109
23%
Musikk er bare tull
9
2%
 
Antall stemmer : 473

Hvilken musikktype er du?

Innleggav iMacGyver » søn 13.02.2005 17:29

Jeg er svært opptatt av musikk. Er barn av musikklinja og har et år på musikkfolkehøgskole bak meg. I verden finnes det datanerder, mattenerder, språknerder etc. – jeg er definitivt en musikknerd.

Tenkte å se hvordan det sto til med dere andre. Hva hører dere på? Og hvordan hører dere på musikk? Er dere bevisste? Analyserer dere? Om dere ikke er så analytiske - hva er i så fall kriteriene når dere vil ha god musikk på øret?

Målet mitt med dette er i grunn å prøve å finne likesinnede her inne. Selv hører jeg primært på instrumental jazz, hylla mi består kanskje mest av pianister og gitarister. Men de fleste som driver med musikk har jo ofte hatt en rockeperiode, jeg kom ut av den med Pink Floyd som de som kanskje satte størst spor.

Selv om jeg spiller gitar og liker å være bevisst i min musikkvei, kan jeg ikke si at jeg er musiker. For noe band, det har jeg ikke. Men jeg vil gjerne snakke og diskutere med folk som spiller selv og har musikk som en stor del av hverdagen.

Avstemningen har grove skillevegger, jeg vet det finnes mange underkategorier og fusjoneringer. Men det er egentlig bevisst på den måten at man da lettere kan skille mellom typer. Man skal ikke sette noen høyere enn andre, men en persons musikksmak sier ofte noe om personligheten. Selv om det også er litt søkt.
Sist endret av iMacGyver den søn 13.02.2005 17:40, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav NuSkool » søn 13.02.2005 17:33

Hører på det meste, men er spesielt glad i Punk av type NOFX, Bad Religion, No Use For A Name, Pennywise og Millencollin.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Åsmund » søn 13.02.2005 17:34

Litt få alternativer kanskje..

;)
Noen av mine mange (!) favoritter:
Alphaville, Elton John, R.E.M., Barnas Viser, + + + +
Sist endret av Åsmund den søn 13.02.2005 17:39, endret 1 gang

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav admin » søn 13.02.2005 17:36

Det har gått i hiphop de siste 10 årene.. og da mener jeg ikke slikt kommers dritt som spilles på radioen nå til dags.

Hører også mye på elektronisk musikk, type Røyksopp, Daft, Kruder & Dorfmeister etc.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav josteinsen » søn 13.02.2005 17:36

Kan like noe i enhver sjanger bortsett fra køntri

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav åttitre » søn 13.02.2005 17:37

alt mulig musikkmann jeg (står bare ikke oppført på lista) ;)

men streamer mye fra nettradio'r som har min musikk! men spørs mye på humøret! liker best smoothjazz kanalen :) er ikke så glad i topp20 musikk osv... og at philip og sandra er på 1.plass... sier litt om hvor dårlig topp20 musikk er... noe av det :p hehe, satt litt på spissen. men jeg er sånn person som er åpen for det meste av musikk, og hører på det meste!

og iMacGyver! du har vel sikkert hørt listen! du da ;) jeg synes de er flinke:)
medlem i 239 måneder
 

Innleggav iMacGyver » søn 13.02.2005 17:37

Joda, Åsmund. Men som sagt - det skal være en grovtest. Fininndelingen kommer frem etterhvert.
Sist endret av iMacGyver den søn 13.02.2005 17:38, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Brutal » søn 13.02.2005 17:37

Du burde iallefall putte inn alternativet "andre" i den avstemninga der.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav åttitre » søn 13.02.2005 17:38

admin skrev:Det har gått i hiphop de siste 10 årene.. og da mener jeg ikke slikt kommers dritt som spilles på radioen nå til dags.

Hører også mye på elektronisk musikk, type Røyksopp, Daft, Kruder & Dorfmeister etc.


hva synes du om nye plata til daft punk? jeg var ikke så begeistra for den ;)
medlem i 239 måneder
 

Innleggav admin » søn 13.02.2005 17:42

skrammy skrev:
hva synes du om nye plata til daft punk? jeg var ikke så begeistra for den ;)


Enig i det, men den har sine momenter :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav iMacGyver » søn 13.02.2005 17:45

brutal skrev:Du burde iallefall putte inn alternativet "andre" i den avstemninga der.


Fint. Takk.

skrammy skrev:og iMacGyver! du har vel sikkert hørt listen! du da jeg synes de er flinke:)


Jo, men det er en stund siden. Det var jo kult nok, så vidt jeg hukser. Spennende besetning. Tubaisten gikk for øvrig to år over meg på musikklinja.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Wolfgang » søn 13.02.2005 17:46

savner Trance sjangeren her, så jeg stemte på andre

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav ask » søn 13.02.2005 17:51

Liker hovedsaklig to musikksorter:

Jazz
Instrumental-jazz hovedsaklig. Kanskje spesielt Stan Getz og Miles Davis.

Rock
- Pink Floyd
- Det kanskje mindre kjente bandet Camel.
- Det kanskje enda mindre kjente bandet Marillion (Fish-tida helst)

Spiller en del selv. Har spilt gitar, men nå går det mest i piano og trommer. Spiller rock i bandet, men jazz ellers.
Vil kanskje "vokse av meg" rocken etterhvert. Men en 15-åring som hører utelukkende på jazz er kanskje litt spesielt :)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav ArneArts » søn 13.02.2005 17:58

eivindask skrev:Det kanskje mindre kjente bandet Camel.

8) 8) 8)
Camel rocker

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav iMacGyver » søn 13.02.2005 18:04

eivindask skrev:Vil kanskje "vokse av meg" rocken etterhvert. Men en 15-åring som hører utelukkende på jazz er kanskje litt spesielt :)


Det er spesielt om man sammenligner med hva andre 15-åringer hører på. Men det er bare flott, det. Har man lyst til å høre på musikk som skiller seg ut, bør man også gjøre det. Det viser bare at man er bevisst på hva man driver med, da øker respekten med en gang.

Hører du forresten på noen spesielle gitarister? For min del har jeg slukt enormt mye Pat Metheny de siste par årene. Hentet i går billetter til konserten i Oslo 15. mai, gleder meg som en unge.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Neste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron